Tuinenreis Engeland 2013 deel 4

3 mei 2013 - Calais, Frankrijk

2-5-13 Toch niet te geloven maar mijn wekker werkte niet vanochtend, Peter is als eerste wakker en het blijkt 10.15 te zijn. Errug he? Nou denk het eigenlijk niet want daar is de vakantie toch ook een beetje voor toch?

Om 12.00  rijden we weg en hebben besloten om binnen door toch maar in één keer naar Calais te rijden,. Het is zo'n 215 km dus mooi ritje.

De wegen zijn op sommige stukken echt verschrikkelijk lijkt wel een massage waar je niet om gevraagd hebt. En we denken dat de omzet van schokbrekers in België erg goed is.  Maar buiten de slechte wegen om is het weer een leuke rit. Er staan mooie huizen en het gekke is dat, of het zijn super mooie huizen of ze zijn heel slechtonderhouden, ook is er heel veel, tenminste de weg die wij reden, industrie met hele mooie panden. calais 1Je ziet heir trouwens ook net als in Zweden steeds meer van die super centra's ontstaan net buiten het dorp of stad.calais3

Om 17.00uur komen we op de verzamelplaats aan waar de organisatie ook al staat. We zetten de camper zo neer dat we goed zicht hebben op het deel van de haven. Helaas niet het stuk waar de veerboten zijn, maar goed je kunt niet alles hebben.calais5

3-5-2013 Na uiteraard eerst wakker worden als eerst Jess gebeld maar die nam niet op, toen Tim maar en ja die was er wel. Dus keurig gefeliciteerd met zijn dochter en Jess maar een berichtje gestuurd. Zo die zijn we in ieder geval niet vergeten, zou ook wel heel erg zijn je eigen kleindochter.

Om een uur of 12 Calais op de fiets bekeken en waarom weet ik niet maar ik had daar niet zoveel moois verwacht. Joh vraag me niet waarom ik Calais als een grijze, grauwe stad in mij hoofd had want daar blijkt dus helemaal niets van te kloppen. Sterker nog  het is een mooie stad. calais7

S'avonds nog even naar de ferry's gefietst en ja dan is een hele mooie zonnige dag alweer om. Om 20.00uur komen Hans en Fem aan , en gelukkig had ik genoeg eten dus konden ze zo aanschuiven.