Tuinenreis Engeland 2013 deel 2

30 april 2013 - Etten-Leur, Nederland

29-4 Nou ja deel twee ?? Eigenlijk begint vandaag de reis pas echt. We wachten niet eens op Kroningsdag, we gaan weg maar voor het zover eis moeten we natuurlijk weer eerst boodschappen in de camper laden en dan gaan we om 11.30 richting Steef en Maaike tenminste dat is de bedoeling. Halverwege op weg naar ze toe komt Peter er achter dat hij toch nog naar de apotheek wil  voor andere maagzuur tabletten, die hij nu heeft werken toch niet zo goed. Gelukkig ze hadden nog twee pakjes liggen en nu dus echt op weg.

Na Steef en Maaike, waar we van Bas twee chocolaatjes kregen voor onderweg, super lief toch zo,n wijsneus, gaan we verder richting Lisse naar Chris Cindy en Isabel.

Jammer ze waren er niet en er wordt ook niet opgenomen als we ze mobiel bellen. Dan maar richting Etten-Leur. Daar komen we even over drieën aan. Leuke plek aan een jachthaventje. Gezellige mensen en in een ook al gezellig barretje /café iets gedronken, en toen, niet goed voor mijn afgevallen kilo's, patat en een croquet meegenomen. En als het daar nou bij gebleven was maar nee hoor die stomme trut neemt bij de koffie ook nog een koekje uit de koninklijke trommel die we van Jannie van het werk hebben gekregen. En dan blijken ze nog zo verdomde lekker te zijn dat we pas stoppen als de trommel bijna leeg is en wij misselijk.

Zo stom om thuis er alles aan te doen om de kilo's er af te krijgen en ze er hier in één dag weer aan te vreten, want zelfs ik kan het nu niet over netjes eten hebben.

Etten-Leur

30-4-13 Op de fiets, de mijne met zachte banden Leur ingereden Gisteren een stukje geschiedenis meegekregen dat Etten en Leur twee aparte dorpjes waren maar in 1968 zijn samen geveegd. Alleen de bevolking ziet het nog steeds als twee aparte dorpen zodat alle festiviteiten apart gevierd worden. Vandaar dat wij nu in Leur zitten en niet in Etten.  Maar al fietsend komen we er achter dan we misschien beter in Etten hadden kunnen zitten want hier in Leur is geen klap te beleven. Vandaar dat we maar hebben besloten een dag eerder weg te gaan.