Paasrit 2013

31 maart 2013 - Zeeland, Nederland

Maar voor we de Engeland reis gaan doen hebben we eerst nog de paas rit met Harry. Verleden jaar was die echt ontzettend leuk we zijn dus benieuwd wat hij dit jaar verzonnen heeft. Peter haalt me heel luxe met de camper van het werk af en we rijden even later van de ene in de andere file, over achten komen we pas aan op de camping in Wouwse Plantage.

Vanochtend de coördinaten ingesteld en dwars door Antwerpen heen naar de verzamel plaats. We vinden het al zo gek dat we steeds in België bleven rijden, dus opnieuw de coördinaten ingesteld en het blijken toch de goeie te zijn. Dan komen we bijna op de plek van de coördinaten aan en zien in de verste verte geen campers staan. Dat leek ons al stug want we moeten een boerenerf op en het laatste stuk is een zandweg. Maar goed we kennen inmiddels Harry,s werkwijze dus het had zomaar gekund. Dan het Nederlands Koewacht ingetikt en verrek dat is 45kilometer terug. Daar gaan we weer, ondertussen zoeken naar het telefoonnummer en uiteraard ook niet te vinden Internet werkt niet dus oook geen optie, adres van de verzamelplaats staat er niet bij, wat nu????????? Hans dan maar bellen die komt, nu een geluk voor ons, later en heeft het nummer. Dan bellen en het is Zeelandweg 3. Peter kijkt me aan en zegt , zie je dat is hetzelfde adres als verleden jaar, ik eigenwijs, nee dat kan toch niet we rijden de route en komen inderdaad op dezelfde plek aan als verleden jaar. Ja eigenwijs kan dus wel, stom wijf dat je der bent.

Al met al hebben we 110km extra gereden en moeten nog de puzzelrit doen. Na een lekkere kop koffie en een stuk appelstruddle gaan we terug naar de camper. In de tas die we hebben gekregen zit een boekwerkje met alle routebeschrijvingen beschrijvingen. Wel makkelijk maar zonder opdrachten en das wel jammer.Campers

Om drie uur gaan we rijden en de route is weer tot in de puntje uitgezet. Om even over vijfen zijn we terug. /]10es uur gaan we richting skibaan waar we allemaal gaan eten en net als Harry met zijn huishoudelijke reglementen wil beginnen komen Hans en Fem binnen. Het eten is lekker maar houd niet echt over. Ach verder was het gezellig en om tien uur nadat we we een waterig bakkie koffie voor een echte hadden geruild gaan we terug naar de camper.

30-3-13 De eerste gaan al om tien uur rijden, we mogen niet eerder dan 15.00 uur op de camperplek zijn. Om 10.30 gaan Peet en ik rijden, en eerlijk is eerlijk JHarry heeft weer een leuke route mooie omgeving en veel te zien.Scholekster  Kustwacht

Maar omdat we de routes van Harry inmiddels goed door hebben zijn we er voor drieën en rijden hier en daar nog even door de buurt. Om half vier staan we dan netjes op de plek in Kruiningen Perkpolder. Als we even later met Hans en Fem zitten te praten blijkt dat zij de hele route niet hebben gereden, ze gingen in het begin al verkeerd en namen toen maar gelijk een andere deelnemer mee. Maar het grappige is wel dat ze dezelfde plaatsen hebben gezien als wij.

Even over half zes komt het koppie van Harry om de deur om te zeggen dat we al naar de gelegenheid achter de dijk kunnen gaan daar brand de kachel. Laat dat nou helemaal niet verkeerd zijn, het is er beregezellig en het eten wat daarna kwam was super. Van Griekse salade, Turks brood, vis, naar shoarma. Het was een kleine wereldreis o je bord. Geweldig. Om half elf gaan we terug, maar of we morgenochtend daar weer zitten weten we nog niet ondanks dat we weten dat er een Ierse zanger komt. Ach we zien wel hoe het loopt. En het loopt dus zoals ik verwacht had, we zijn om twaalf uur gaan rijden en niet naar de Ier gaan luisteren. oude boom  molen

De route was het eerste deel saai echt saai, ik zou er niet een begraven willen worde, wat een eenzaamheid om hier te wonen, tenminste dat vind ik. Als we dan in Terneuzen aan komen en een bakkie willen doen blijkt het restaurant volledig gereserveerd te zijn. Dan Terneuzen zelf in want vanaf de boulevard lijkt het wel alsof er heel veel open is, maar weer mis. Negen van de tien winkels is gesloten en als we dan een net die ene vinden die open is en koffie heeft gaan we er snel naar binnen. Nou is het er binnen verdorie net zo koud als buiten en de koffie ook al niet echt warm Hoeveel pech kun je hebben. We staan dus dan ook weer snel buiten.ploeg Vanuit Terneuzen gaan we  naar Philippine om daar de route weer op te pakken naar de camping en keurig om klokslag twee uur komen we er aan.rest carnaval Precies de afgesproken tijd.  Vanavond nog met zijn alle , zo,n zeventig man barbecueën en dan zit het weekend er al weer op. We zijn wel benieuwd of we in de sneeuw gaan barbecueën want we hebben de afgelopen dagen best een aantal aardige sneeuwbuitjes gehad. Ik heb het hier dan ook om gedoopt in Sneeuwland ipv Zeeland. Dan is toch wel weer schuddebuiken van het lachen he.

Gelukkig bleek dat Harry had geregeld dat we met zijn alle binnen in een grote loods konden barbecueën zaten we in ieder geval droog , warm wordt het vanzelf met al die barbecues.binnen bbq  stel maloten

Heerlijk na dit leuke weekend het vooruitzicht Engeland. We kunnen niet wachten.