Deel 5

14 november 2023 - Guardias Viejas, Spanje

1-11 Waar blijft de tijd, vandaag alweer vijftien jaar getrouwd hoe houden we het vol samen?! We vertrekken maar weer na vier dagen hier te hebben gestaan. Eerst even een stukje terug om alles te legen en dan door naar Pulpi. En alsof de duvel er mee speelt he , ook hier de camperplek weg iets verder zien we wel campers staan maar dat is zo’n troosteloos gedoe daar gaan we aan voorbij.

A joh we zoeken gewoon verder.

Gewoon tja nou dan zal ik je zeggen dat vandaag niks gewoon gaat.

Wat een achterlijke drukte alle plekken en plekjes zitten vol! Tuurlijk ze hebben weer eens een feestdag, we vragen ons zo langzaam aan wel eens af wanneer ze hier werken, want zelfs de supermarkten zijn dicht. En We hebben eigenlijk brood nodig

Goed in ieder geval weer wat geleerd, als je ons één november op een leuk plekkie staat gewoon blijven staan.

We rijden door Mojocar en laat daar nou een kleine supermarkt open zijn, en we de camper kwijt kunnen. Zo ook weer gelukt, ze hadden alleen niets lekkers voor bij de koffie vanavond, en dan kijk ik op het bonnetje, he whatt nee dat kan niet………………. Brood, gewoon fabrieksbrood en dan nog een halfje ook drie euro negenendertig.

20231102_083024

Dan langs de plek waar we een keer met Wim en Hanny hebben afgesproken die zo,n hele mooie plek wisten en die Peet echt nooit meer gaat rijden zo smal was die weg, m aar ook daar kun je niet meer staan met een camper boven de vijf meter.

Uiteindelijk belanden we in Almeria veel verder dan we van plan waren te rijden , maar wel een super mooi plekje op een mix parkeerplaats.

Rond één uur loopt de parkeerplaats leeg , hoera siësta tijd en dan komt er een wel heel mooi plekje vrij met rondom vrij uitzicht.

20231102_084617

4-11Het plekje is prachtig , maar de storm die we gehad hebben tjonge jonge die was echt bizar. Het grote geluk was dat we die overdag hebben gehad, maar ‘s middags werd het zo erg met windkracht acht en al het zand,, nou meer grind dat tegen de camper en de ramen vloog , zodat we niks meer door de ramen zagen, dat we van de mooie plek weg zijn gegaan en ons heil hebben gezocht op de parkeerplaats in de stad. Toen we daar aan kwamen bleken we niet de enige zijn die dat idee hadden, en de wind was hier ook niet minder maar hier had je geen grind gelukkig. En dan heel langzaam zwakt de wind af en hebben we heerlijk rustig kunnen slapen.

‘S ochtends vroeg weg om eerst boodschappen te doen en dan terug te gaan naar het mooie plekje.

En dan sta je lekker vroeg om half negen voor de deur van de Mercadone gaan ze pas om negen uur open.

Met boodschappen voor een paar dagen komen we terug en zien dat we niet de eerste zijn er zijn er dus meer op hetzelfde idee gekomen.

We gaan op dezelfde plek staan als waar we gisteren, nee niet dat hele mooie plekje daar waar we al weggegaan omdat we daar helemaal de volle laag kregen, hadden gestaan en even later komen er nog een stel Nederlanders naast ons staan. Peet is inmiddels bezig om het ergste vuil van de camper af te krijgen. Camper redelijk schoon en dan wil hij toch weer naar een ander plekje, oke we staan hier iets voor over en op dat andere een stuk vlakker.

De buurtjes zijn al naar het middenveld gegaan dus daar gaan we dan maar weer dan netjes op blokken en we staan redelijk recht. He he rust.

Ja ken je Peter??? Nou die komt van kijk man die daar gaan weg en dan heb je nog mooier uitzicht en kan er geen grote camper voor ons staan. Neeeee niet weer. Jaaaaa wel weer.

En dan vanochtend komt hij terug van water halen, uhhh manus weet je dat plekje waar we de eerste keer stonden dat is leeg. GRRRRR zou je hem niet. NEEE we blijven.

20231102_124816

Let op !! vijf dingen. Blond meisje, Belgisch kenteken , dakluik open, waait nog, ze gaat weg.

Wat gaat er gebeuren?

Nou niks dus ze komt terug en alles is nog heel terwijl we echt hebben gedacht daar gaat het luik want dat ging soms heftig te keer. Tis dat we er niet bij konden anders hadden we het waarschijnlijk met ducktape dicht geplakt.

5-11 Peter zit heerlijk te genieten van een Engels stel, vreemde mensen. Stonden gisteren eerst schuin achter ons, fietsen naast de camper gekwakt , daarna gingen de stoelen er bij, zij boos naar binnen en hij kwaad op een bankje aan het strand. Toen kwam dat Belgische meisje en gingen ze twee campers verder naast ons staan. Nog steeds met kwaaie koppen , maar wel de fietsen en stoelen nu netjes naast de camper.

Nu ziet Peter ze naar het strand lopen hij gooit de stoel op de weg, zij pakt hem weer op. Dan stapt hij in de camper en rijdt een stukje achteruit. Zij staat achter de camper als een dirigent aanwijzingen te geven , maar ze zitten niet op de zelfde golflengte want hij blijft maar heen en weer rijden. En dan is het ineens, I said it’s enough, maar ook dat begrijpen ze niet van elkaar.

O jongens wat heerlijk dit soort mensen. En dan denk je dat ze eindelijk staan , staan ze naast de camper te discussiëren, stapt hij weer in , en ik moet eerlijk toegeven die centimeter vooruit doet het hem.

9-11 Ik weet het , ik heb vier dagen niks geschreven, maar weet je nog dat ik duidelijk NEE heb gezegd en dat we op dat plekje bleven staan? Helaas hij heeft gewonnen. Dus daar gaan we weer, nou moet ik eerlijk zeggen dat dit we een super plekje is. Rondom vrij uitzicht op het strand en een leuk klein speelplaatsje.

20231103_115736

Goed het was een top plek en toch gaan we na zeven dagen weer verder. We moeten wel zevenentwintig kilometer afleggen vandaag , maar gaan eerst even terug naar de grote parkeerplaats in Almeria om daar de camper neer te zetten zodat we boodschappen kunnen doen en de was want ook dat is weer een keer nodig. Weet je het is ook wel een voordeel als je al een keer ergens gestaan hebt want dan weet je waar je heen moet.

Zo boodschappen binnen dan een bakkie en dan ga ik naar de wasserette. Kom ik daar ben ik het wasmiddel vergeten, kan ik weer dat rot eind terug. De mensen zullen wel denken , dat mens dat spoort niet, stopt eerst de vuile was er in , haalt hem er dan weer uit, stopt het terug in de tas, zet de tas onder de tafel , loopt weg, komt terug , neemt de tas weer mee en loopt weg.

Ach ja zal er wel gek uit gezien hebben wat ik deed, maar ik had zo iets van , duvel op moet ik weer dat rot eind terug en in Roquetas zal ook wel een wasserette zijn.

En inderdaad die zijn er, twee zelfs. De ene ligt redelijk dicht bij de camperplek dus die kunnen we lopend doen want de camper kunnen we hier niet kwijt.

Dan eerst maar naar de officiële plek en o weer zo heerlijk een wegafzetting nee tuurlijk niet wat dacht je dat er omleidingsborden staan? Gelukkig heeft Peet een goed oriëntatie gevoel en komen we er via allerlei binnen weggetjes toch.

Ojee het is er beredruk er mogen er maar vijftien staan maar tellen kunnen ze niet er staan er dik vijfentwintig. Shit. Nou we zetten hem er maar even bij en gaan dan eerst maar even kijken bij de oude niet officiële plek waar we voorheen stonden.

Nou daar is niets meer van over daar wordt druk gebouwd, heel jammer maar begrijpelijk en zo heel langzaam verdwijnen er dan steeds meer van deze leuke plekken. Terug bij de camper hebben we zoiets van wat doen we wat is verstandig, er staan er al teveel en morgen is er markt. Verstandig is eerst wassen Peter heeft enen wasserette gevonden dus eerst daar maar heen. En o al het geluk is weer met de domme we kunnen hier met gemak de camper kwijt.

Ziezo met een schone was kunnen we zes kilometer verder op naar een camperplek, maar als we de navigatie horen zeggen bestemming ligt aan uw rechterkant dan laten we inderdaad rechts liggen dat ziet er niet uit. Dan verder zoeken en zien we een camper een straat in rijden en dus daar achter aan, en dan komen we op een mooie plek waar er al meer staan. Zo opgelost we hebben een plekje voor vannacht en nog steeds in Roquetas de mar en aan het strand.

20231110_140749

10-11 Loop ik vanochtend met Giel een eind langs het strand en kom bij een andere parkeer plaats uit waar ook campers staan en zie mensen bij een bestelautootje staan. Nee he zal toch niet ?!

Kom ik terug bij Peter en zeg , lijkt wel of de bakker langs komt. Ja klopt zegt hij die is net geweest.

13-10 Ja ach zo zie je als je op een leuke plek staat vliegen de dagen voor bij. Nou over vliegen gesproken, buiten dat de bakker komt er ook een groenteman voorbij en ook vliegen maar wat zijn dat irritante klote beesten. Spuitbus helpt niet, douche helpt niet, op internet gevonden dat ze een hekel hebben aan kruidnagel, hele neer gezet , helpt niet, fijn getampt en ons er mee ingesmeerd , helpt niet, papje van gemaakt, helpt niet. Het enige wat we nu nog kunnen verzinnen is weggaan en kijken hoe we de lucht van de kruidnagel van ons afkrijgen.

20231110_142112

Zo leuk weer, heb ik contact met Wim die we twee jaar geleden in Malaga hebben leren kennen vraagt hij waar we nu staan, ik stuur de coördinaten door en een fotootje reageert hij met , o ja dat kennen we dat is de Duitse bocht. O maar nu snappen we het, vandaar dat we de enige Nederlanders tussen de Duitsers zijn.

20231110_14214020231113_182117

14-10Vanochtend eerst op de bakker gewacht, die trouwens heel goed van vertrouwen is, we hadden aan eenentwintig euro kleingeld en zonder na te tellen wilde hij het hebben. Hij blij met los geld en wij blij met vast geld, en hij heeft lekker stokbrood wat het wachten waard is. Stokkie in huis en we gaan rijden. Eerst even langs een sani station. De coördinaten laten ons weer tussen de plastikkassen rijden en ja hoor daar staan ze nog, de waarschuwingsborden, zullen ze er lol in hebben gehad toen deze plaatsten? Wij kunnen er in ieder geval nog steeds om lachen.

20231114_095658

En dan rijden we langs een tankstation waar de diesel slechts één euro vijfenveertig kost en Peter opmerkt dat het verboden is voor campers en caravans. We moeten nog twee kilometer en komen dan in de buurt van een plek waar we al eerder hebben gestaan raar heel raar. Coördinaten kloppen, dan de telefoon er maar bij. Snap er geen hout van dezelfde coördinaten en die geeft aan dat we nog vier kilometer moeten. We houden die maar aan, en wat denk je??? Ja dan staan we we bij het tankstation van één euro vijfenveertig en waar geen campers of caravans mogen, maar je kunt er wel water pakken en lozen.

Dan maar weer tweeënhalve kilometer terug en dan staan we op de plek in Guardias Viejas waar we Gerrit en Sandra hebben leren kennen.

1. Sandra en Gerrit:
    14 november 2023
    Het is dus erg druk in Spanje en veel plekken zijn verdwenen. Gelukkig kunnen jullie nog steeds een plekje vinden om te staan. De foto's zien er weer goed uit.
  2. Wim:
    14 november 2023
    Die smalle weg was met onze fietsen heel goed te doen toen🤪. Wel jammer dat steeds meer plekken verdwijnen.... geniet maar van de mooie dagen en vergeet de slechte en weet: in Nederland blijft het slecht........🙋
  3. Margriet:
    🚐🚐🚐🚐. Best druk hè?
  4. Rene en Lia:
    15 november 2023
    Beetje wind, volle plaatsen en duur brood. Oké, maar blijf maar lekker daar. Het regent hier alleen maar. Weer genoten van jullie verhaal. 😊
  5. Sjanie en eep:
    15 november 2023
    Bij jullie is het nooit saai super leuk verhaal weer
    En nog een late felicitatie voor jullie 15 jarig jubileum
  6. Francien kruijs:
    15 november 2023
    Het weer is bij jullie beter als bij ons leuk verhaal altijd weer genieten van jullie avonturen veel plezier nog 😊
  7. Nellie:
    16 november 2023
    Schitterend al die verhalen, ik geniet er echt van. Volgens mij is er even voor ons ook camperplaats gekomen. Tussen Torre del Mar en Almayate. Ik weet niet of het iets is en of er iets vrij is........ Misschien als je in de buurt komt?
    Dikke Kus
  8. Elly:
    24 november 2023
    Jullie mogen wel eens op vakantie. Je bent hartstikke druk .veel plezier Groetjes Elly