Deel 11

10 januari 2024 - La Couronne, Frankrijk

Maar wat wel heel leuk was, was dat gisteren Fred de ene helft van de Flintstones ineens voor de deur stond, Wilma de andere helft komt aan lopen en ik loop haar tegemoet. Hoe kan dat nou, we hebben elkaar in tweeduizend eenentwintig elkaar voor het eerst ontmoet, daarna alleen maar een beetje contant gehad via facebook en af en toe een appje en toch is het alsof we elkaar al jaren kennen. Eigenlijk gek dat je dat met het ene mens wel hebt terwijl je van de andere liever de hakken dan de tenen ziet.

Maar vanochtend heerlijk bij zitten kleppen. Ze vertelden dat ze ook in Salobrena hebben gestaan en dat daar een stel malloten achter op een camper pleisters hadden geplakt en deze in de brand hadden gestoken, het is dat we de foto hebben gezien en de pleisters nog zichtbaar waren anders geloof je dat toch niet. En dan moeten we naar de dokter en als ze opstaan geeft Peter ze nog een zak met afbakbroodjes mee. Zij hebben een oven en bij ons lukt het afbakken in de koekenpan niet, ons oventje staat nog thuis hebben we ook vergeten.😤

Als we van de dokter terug komen treffen we Fred bij de Aldi met nieuwe broodjes, ja die van jullie daar zaten wat groene puntjes op zegt hij, ooooo nee das niet goed het waren gewoon afbakbroodjes zonder franse inslag, dus die hebben we maar weggedaan. Morgenochtend mag je om half tien deze ophalen.

6-1 Vanochtend toch maar weggegaan, het heeft toch geen zin om het uit te stellen terug moeten we toch. Dus eerst naar Benamaldena en dan met volle en lege tanken door naar Malaga morgen de snelweg op en kijken hoever we komen. Peter zit ondertussen op alle campers die naar het zuiden gaan te vloeken, alsof zij er wat aan kunnen doen dat hij weer wat raars heeft. Hij is gewoon jaloers sstt niet tegen hem zeggen hoor.😉

7-1Voor een snelweg was deze echt mooi er zitten schitterende stukken in zelfs een stuk door de Siera Nevada

20240107_12083920240107_105442

wat toch super blijft om te zien.

Toch blijft het een raar fenomeen, zo rij je in de zon en ineens zie je amper de achterkant van je voorganger. Nee tuurlijk niet dat deze heel ver voor je rijd, gewoon door de mist!

20240109_111958

En als je de mist weer achter je hebt zit je weer te watertanden van het uitzicht.

Ik weet het dat ik vaak op Peter loopt te mopperen dat hij zo nieuwsgierig is, maar het heeft ook zijn voordelen. Want door zijn nieuwsgierigheid ontdekt hij wel vaak wat. Nu weer twee oude ambulances achter twee rotte deuren.

We gaan verder en de weg wordt saaier en komen dan aan in Valdepena tweehonderd kilometer onder Madrid.

20240108_21110220240109_082151

8-1Volgens mij laten ze ons hier al wennen aan de kou in Nederland, het is verdorie vier graden in de camper en min zes buiten.🥶

kDan eerst langs de Lidl en dan verder. Weer hele mooie, minder mooie en saaie stukken gehad maar voor een snelweg viel het echt wel mee. Om half vier staan we in Aranda de Duero. Maar eerst puin ruimen en alle boodschappen een plekje geven, en we zijn er achter gekomen dat het kolder is om vijf flessen met acht liter water mee te slepen dus die worden geleegd en de flessen netjes weggegooid.

Mochten we nodig hebben kunnen we onder weg altijd vullen.

9-1 Ik wil nog even langs de Mercadona om rum in te slaan want ja nu rijden we niet via Duitsland en het scheelt echt veel en om te mixen is deze prima.

Als we in de buurt van Miranda de Ebro komen zoek ik er eentje op. Mooi zo op vijf kilometer van de doorgaande weg af, dat is te doen. Navigatie uit en google aan. We zijn amper de snelweg af of Peter zegt, hij zit hier, hé kan niet we moeten nog vier kilometer. Nee echt zegt hij daar zit er eentje, nou dan daar toch heen scheelt weer .

Hoe hij dat altijd zo snel ziet ik weet het niet maar zal wel komen omdat het met eten te maken heeft.😂

Bepakt en beladen gaan we verder naar Bidart ons eerste plekje in Frankrijk. Zag wel op de kaart dat we een stukje terug moesten maar dat is niet zo erg. Bij de rotonde nemen we de eerste afslag en zien tolpoortjes. Tolpoortjes????? Hoe dat zo, de tolwegen staan uit! Peter ziet een gaatje tussen de afscheiding van de rij banen en draait de camper daar tussen door en weg wezen. Hier echt geen tolweg en zeker niet voor een stukje naar een camperplek. Terug naar Bidart kijken of we daar wat kunnen vinden . Maar alles waar we zouden kunnen staan is afgezet met hoogte latten van twee meter tien.

We zoeken verder en vinden iets in Angles. We rijden weer richting rotonde en dan zie ik een andere afslag, Peet misschien moeten we die hebben. We nemen de andere afslag en komen inderdaad op een andere weg uit we volgen hem en krijg nou tandjes………….we komen weer op de weg uit naar de rotonde. Je kunt dus alleen een rondje rijden, tjonge wat een gein.

Dan toch maar door naar Angles en ook hier worden we niet veel wijzer. Overal bij de parkeerplaatsen staat Payant op de grond en op de site staat gratis, maar de officiële plek is weer niet te vinden. Iets verder staan wel twee camper busjes nou de groeten we zetten hem er achter en zien wel wat er gebeurt.

20240110_08514120240110_08520620240110_091050

Nou er gebeurt niets de politie is langs geweest en heeft nog net niet gezwaaid maar heeft ons zeker wel zien staan. Zal wel gedoogd worden buiten het seizoen.

10-1 Nou we hebben lekker geslapen dus het wordt gedoogd. Eerst even lekker met Giel langs het strand en dan maar weer verder. Het regen een beetje maar gezien de weersverwachting zijn we benieuwd wat we voor onze kiezen krijgen. Om kwart over drie staan we in La Couronne met regen , natte en stuifsneeuw onder de wielen. Maar het was prima te rijden, het sneeuwt nog steeds dus ik ben benieuwd wat ons morgen te wachten staat.

20240110_142336

1. Wilma en Fred:
    10 januari 2024
    Ja, voor ons was het ook dat we elkaar al jaren kennen! Jammer dat we weer zo snel afscheid moesten nemen. Maar gezondheid gaat voor. Zorg dat jullie veilig thuis komen. En we houden kontakt. Liefs Fred en Wilma.
  2. Margriet:
    Veilig naar huis 😘
  3. Rene en Lia:
    10 januari 2024
    Mooie foto' s hoor. Maar het belangrijkste is een veilige reis terug xxx
  4. Nellie:
    10 januari 2024
    Jullie gaan als de brandweer!!! Goed reis verder.
  5. Elly:
    Rij voorzichtig. Groetjes
  6. Maarten Van Gasteren:
    10 januari 2024
    Toch wel prettig om te lezen dat die winkels jullie zo goed bevallen en zeker de mercadona die hebben echt goed spul goede rum en lekkere koekjes maar nu met de camper vol terug wensen wij jullie een fijne reis naar huis Groetjes
  7. Martha en Nico:
    10 januari 2024
    Dat is snel naar huis?Is het zo erg?Hoop dat het meevalt dus goeie reis
  8. Ruud:
    10 januari 2024
    Goede reis terug en gezondheid gewenst
  9. Sjanie en eep:
    11 januari 2024
    Goeie reis verder jammer voor jullie maar leuk om jullie weer te zien beterschap peter
  10. Sandra en Gerrit:
    11 januari 2024
    Jullie gaan weer als de brandweer, zie jullie zeker van het weekend weer in Voorthuizen verschijnen. Nog veilige kilometers en voor Peter hopelijk weinig last met zijn blaas.