Deel 4

31 oktober 2023

17/10 Met een mooie zonsopgang laat ik Giel hier nog even uit en dan weer verder.

20231018_081738

Plekje in Xilxes was weg , maar wel iets gevonden langs het strand waar we kunnen ontbijten en en een bakkie doen.. Daar gekeken hoever het naar Cullera is en dat is best te doen, de coördinaten ingevoerd en een stuk A7 gevolgd die boven Valencia loopt zodat we er niet, zoals alle voorgaande keren dwars door de drukke binnenstad hoeven.

Ha ja tuurlijk , maar dan moet je niet de afslag te vroeg nemen want dan kom je nog midden in het centrum uit. Met Annemiek aan mijn oor en een oog op de navigatie lukt het aardig , tot het te druk en erg smal wordt. Sorry Annemiek ik moet je neerleggen meis anders gaat het niet goed komen en blijven we rondjes om de rotonde rijden. Waar het inderdaad niet goed gaat en we de verkeerde afslag nemen. Maar ach miep is dan weer snel en geeft gelijk aan waar we wel heen moeten. Dan rechts af , nouhou zegt Peet tis hier wel druk zeg en wil achter een auto gaan staan om te wachten tot we verder kunnen , Uuhh Peet, deze staan geparkeerd hoor, zeg ik, als je er achter wil blijven staan duurt het wel heel erg lang. Hij schiet in de lach en stuurt om de geparkeerde auto heen, grinnikend rijden we verder met niemand voor ons.

In Cullera moet een plek zijn waar je in de stad met zo,n honderd campers zou moeten kunnen staan. Maar ja je snapt het al he? Die is er niet meer, wel ééntje waar we het vermoeden al van hadden maar dat is bij een drukke rotonde en daar willen we nou net niet staan. Het enige voordeel wat die plek zou bieden is dat je dicht bij de winkels bent, nou dan lopen we wel.

We zijn nieuwsgierig zou dan heeeel misschien de oude plek weer open zijn? Nee helaas die niet, maar we zien wel in de verte campers staan en Peet weet hoe we daar moeten komen en nog geen vijf minuten later staan we er! Leuk toch een beetje het oude Cullera gevoel weer teug, tegen de duinen aan en vlakbij zee.

En dan maar even afkoelen in zee, afkoelen ? Hoezo afkoelen? De zee is gewoon lauw, iets minder warm dan de temperatuur als je er uit komt maar toch. Ach zeikerd dat je der bent je wilt toch zon nou die krijg je en loop nou niet te miepen denk ik dan over me zelf.

O en dan de zonsondergang hier, die zijn zo waanzinnig mooi.

20231020_192212 IMG-20231020-WA0006

21/10 Hoe het kan weet ik niet maar ik ben gewoon een aantal dagen kwijt ze zullen er best geweest zijn zullen we maar denken. O nee voor je dat denkt ……………..ik heb niet gezopen!

We gaan maar weer op pad, want na die ene dag worden we ‘s avonds en de volgende dagen getrakteerd op een harde wind die de camper deed schudden als of hij er lol in had. Het voordeel er van was wel dat de temperatuur iets zakte, maar buiten zitten ging niet of je moest het lekker vinden om gezandstraald te worden en om nou dat beetje bruin wat er nu op zit er gelijk af te laten schuren is ook weer zo wat. Maar we hebben de tijd aan ons zelf .

Ja weggaan, oké, maar dan moet je kolere dus eerst Cullera uit zien te komen. Is er een of andere fiets gedoe aan de gang waar de hele omgeving is afgezet. En dat is niet zo erg,  echt niet, maar zet dan verdomme omleidingsborden neer, zodat we niet ons steeds mottig hoeven te zoeken hoe we moeten rijden en weer tegen afzettingsborden aan aanrijden.

Eindelijk na vijf kwartier zitten we op de gehate snelweg tis niet anders maar anders waren wee er nooit uitgekomen.

En dan staan we in Denia en altijd zijn Lia en René daar maar nee die moesten dit jaar natuurlijk een keer ergens anders heen. Ach ja daar zijn het je vrienden voor mag gewoon niet even gezellig zijn.😂

We staan er dus netjes tussen andere campers in maar dan is het, manus (ik dus) als we nou daar gaan staan hebben we meer uitzicht. Nou joh dan doen we dat toch. En jaaaaaaa nu snap ik dat leuke uitzicht, we kijken nu op de straat uit maar recht tegen over ons zit mevrouw wijdbeens!

Dan gelijk even de buurt verkennen en wat een volk op het strand, sorry Giel dat gaat hem voor jou niet worden, maar we vinden een paadje tussen struiken zodat hij toch even los kan., he he ook weer een tevreden hond.

Terug bij de camper is het haren wassen en Peter’s haar knippen en dan zo gek , echt nooit geweten maar hij krijgt er energie van zegt hij en gaat weer wat klusjes doen. Deze man blijft je verrassen en ik weet gelijk dat als hij niet vooruit te branden is ik gewoon de schaar moet pakken.

22/10 Nou zegt Peet gisteravond dat wordt een uurtje vroeger morgenochtend . He hoezo? Nou de wintertijd gaat in het weekend . O oké zeg ik, wist ik niet. En dan is het kwart over negen op de wekker als we opstaan. O lekker vroeg denken we , ja dahaag echt niet, de telefoons geven gewoon kwart over negen aan. Ik ga googelen en eikels dat we zijn het is volgend weekend pas. Nou dan dus een kort dagje.

Naast ons staat een camper met frans kenteken en we zien dat ze aanstalten maken om weg te gaan. Peter staat buiten als ze achteruit weg rijden, dan ziet hij nog een paar sportschoenen staan en loop daar mee achter de camper aan. Louwloenen geven ze en rijden door, dan loopt Peter nog naar de uitgang met schoenen omhoog en ook daar zien ze hem niet staan. Nou hij heeft zijn best gedaan vinden we.

Later op de middag als we een eind gelopen hebben met een hond die echt een wappie is, die moet en zou naar de overkant langs het strand, loop ik daar is die niet vooruit te branden omdat Peter nog aan de overkant loopt, echt soms………….

We zijn weer terug en ik kijk zo naar de schoenen zijn het nog Nike air schoenen ook , we zetten ze binnen want het begint te spetteren en wat heb je der aan als ze vollopen.

En dan , ja echt, komt er een camper voor ons langs rijden, Peter zwaait en houd de schoenen omhoog , de mensen stoppen en zijn dolblij dat ze de schoenen weer hebben. Even later komen ze aanzetten met een fles Bordeaux wijn waar wij van begrijpen dat zij zelf uit die streek van Bordeaux komen.

20231022_165943

23/10 We gaan maar weer echt veel is het hier niet,ach we hebben er een fles wijn aan overgehouden dat dan weer wel. Nu richting Murcia, maar na honderd kilometer komen we langs Ubranova en hebben alle twee zo van, mooi dan slapen we hier toch vannacht. Heerlijk buiten gezeten met een koud biertje, geklets met Nederlanders die alles verkocht hebben en nu acht maanden in de camper wonen maar niet precies weten wat ze willen, ja ergens een vast plekje maar niet meer in Nederland.

24/10 Nu wel verder naar Murcia, je hebt daar alles en ik heb gezien dat je er ook kunt wassen. Wat is het hier rustig wat een overvloed aan plek, nog nooit meegemaakt.

Als we ‘s avond klaar zijn met eten en de verlichting buiten aan gaat staan we uiteraard weer onder een flikkerende straatlantaarn. Peter gaat op zoek naar een andere plek want van dat ge flikker word je simpel. Hij komt terug en zegt we blijven maar staan, pakt dan een lamp en staat bij de lantaarnpaal te kijken . Oké inbussleutel, die gepakt komt er een Nederlander bij die achter ons staat en samen als Brothers in Crime

20231024_195851

maken ze hem open maken twee draadjes los en floep de lamp is uit. Stuk rustiger zo.

27-10 Nee geen dagen kwijt, ik weet dat we hier drie dagen hebben gestaan maar heeft het zin om te zeggen dat we hier gewassen hebben, boodschappen hebben gedaan de camper hebben schoongemaakt en nog wat klusjes hebben gedaan? Neu daghetnie.

20231027_093603

En de weergoden helpen nu mee, het is een mooie dag om verder te gaan.

De coördinaten in Miep gezet en zen dan dat het dik zeventig kilometer scheelt, binnendoor of snelweg, en heel eerlijk de snelwegen hier zin op zich niet zo saai dus doen we die maar.

Om twaalf uur staan we dan weer op het plekje vlakbij Pulpi waar we afgelopen februari ook stonden. Met uitzicht op zee en weer een paar dagen zon!

Kijk nou zie je op het ene plekje een mooie zonsondergang worden we hier getrakteerd op een mooie maansopkomst.

20231028_193943

Leuk toch?

29/10 Ooit een keer eerder meegemaakt, zee mist, maar toen in Ystad in Zweden.

20231029_142418

Nu zien we hem zo opkomen, eerst verdwijnt een berg in zee  en dan ineens zit je er midden in, heel raar en na een kwartier is die weer weg ook. De zee mist dan he. De berg is gewoon  weer tevoorschijn  gekomen.

20231029_141942

1. Eva:
    Weer prachtige foto’s!
    Mooie vergelijking, Ystad/ Pulpi
  2. Wilma en Fred:
    31 oktober 2023
    Weer een mooi verslag, maar nog wel even opzoek naar de gemiste dagen. Groetjes en nog vele veilige kilometers.
  3. Maarten Van Gasteren:
    31 oktober 2023
    Wat een prachtige foto's van de zonsondergang in Cullera en de Fransman zal blij geweest zijn dat hij zijn Nike Air terug kreeg van een eerlijke Nederlander daar mag best een flesje Bordeaux tegen aan da's een lekker slaapmutsje geniet ervan
  4. Sandra en Gerrit:
    31 oktober 2023
    Jullie zijn weer lekker ouderwets bezig. Heerlijk om te lezen en geniet zo met jullie mee
  5. Rene en Lia:
    31 oktober 2023
    Heerlijk verhaal weer. Jammer dat niet on Denia waren. Had het wel gezellig gevonden 🥳🥳
  6. Ruud:
    31 oktober 2023
    Julie zijn weer lekker bezig Blijf schrijven wij blijven lezen
  7. Margriet:
    Heel veel genieten dus 😘
  8. Sjanie en eep:
    31 oktober 2023
    Die temperaturen zijn super bij jullie om jaloers op te worden de foto's zijn wederom geweldig lekker genieten verder op naar het volgende verhaal
  9. Eep:
    31 oktober 2023
    Jullie hebben weer een hele boel beleefd super mooi maar gaan jullie niet een beetje snel je heb nog vijf maanden 🤪😀
  10. Martha en Nico:
    1 november 2023
    Is weer gezellig zo onderweg.Toch wel die lantaarnpaal weer aangesloten?🤣🤣Murcia is dat de plek bij Ikea?Veel plezier nog👋👋
  11. Peter en Manja van Deventer:
    1 november 2023
    Ja klopt, dus als jullie er staan bij een lantaarnpaal die het niet doet weet je waarom
  12. Dirk:
    Mooi verhaal weer Manja,
    Zo beleef je nog eens wat en kunnen wij een beetje mee genieten.
    Prachtige foto’s.
  13. Nico:
    Mooi verhaal leuk om zo op de hoogte gehouden te worden groeten Nico & Francien
  14. Els en André:
    2 november 2023
    Te gek die verhalen! Cullera, place te be!
    Wij vanaf gisteren weer op vertrouwde plekje. Geniet 😉
  15. Robneys:
    7 november 2023
    Wat moet een mens toch zonder gereedschap, helemaal te gek!
  16. Elly:
    7 november 2023