Deel 11

5 december 2021 - Málaga, Spanje

29-11 Gisteravond bijna niet kunnen slapen van de storm die overtrok en vannacht van de snurk fanfare die Peter ten gehore bracht. Allemachtig het leek wel of hij het hele concert gebouw in keel en neus had zitten , nooit geweten dat daar zo,n kakofonie aan geluiden uit kon komen.

Maar hij heeft het vanochtend goed gemaakt, ook om de buren te pesten want die zetten zodra ze wakker zijn de stoelen op ‘ons plekje’ op het strand , dus toen ik terug wam met Giel stonden de stoelen met ontbijt klaar op het strand. En de buren?? Die reden toe ze het zagen weg. 😂😂

1-12 Ik dacht dat ik gisteravond met water had geknoeid dus gewoon netjes op geruimd, staan we vanochtend op ligt er weer wat water. Peter ruimt het op en dan zien we dat het tussen de naadjes van het laminaat uit komt. Gloeiende gloeiende wat nu weer. Ik krijg een visioen dat het hele laminaat er uit moet, maar dat hoeft gelukkig niet. Het komt zien we onder het bankje bij de badkamer vandaan. Daar gaan we weer kussens er af alle spullen eruit en ja hoor daar is het nat. Nou zegt Peet ik denk dat ik het weet. En ja hoor het water komt inderdaad bij de wc vandaan. Pjoei ook weer opgelost.

Na veertien dagen verlaten we Roquest de mar en willen kijken wat er in Alda te doen is. Maar eerst wassen! Ha weer een uitdaging, deze wasserette werkt met muntjes en zoek dan maar even uit waar je die nu weer moet kopen. We staan bij een benzine station met een Carrefour, café, en restaurant. Ik loop naar het benzinestation maar zie nergens een deur waar je naar binnen kunt, jongens kom op er staat al zo’n kouwe rot wind. Dan de Carrefour naar binnen kan mij het schelen ik ga gewoon naar de kassa, ze kennen me hier niet en ik kom er waarschijnlijk toch nooit meer, dus als het een stomme vraag is jammer dan. Hahah het is geen stomme vraag ze hebben hier gewoon bij de kassa de muntjes. Mooi zo twee muntjes voor twee machines. Ja de grote waren vol dus moet ik helaas twee machines nemen een een muntje voor de droger. Tadaaa we kunnen wassen.

Was klaar rijden maar. O nee eerst naar de Mercadone we hebben toch nog wat boodschappen nodig en vinden dit een fijnere winkel dan de Carrefour.

We hebben alles en een beetje meer , dus we kunnen er weer even tegenaan.

Mens mens zo mooi als we het hebben gehad zo lelijk is het hier met al die plastic kassen,

DSCN2820DSCN2816

maar ja we eten er ook van. En ach als je bij ons door het westland rijd met al die glazenkassen is het ook niet echt fraai.

Krijg nou wat we hebben hier eerder gereden en toen moesten we ook zo grinniken om de verkeersborden allee toen vergeten er een foto van te nemen.

DSCN2814

Als we hoger rijden krijgen we uitzicht over twee zeeën, ééntje van plastic en de echte.

DSCN2821

Volgende keer gaan we toch een keer in Almerimar kijken, vanaf boven ziet het er zo gelikt uit dat we er toch wel nieuwsgierig naar zijn.

Nou in ieder geval beter denk ik dan Alda. De eerste camperplek was niet veel, maar waar we nu staan hadden we ook meer van verwacht. Dachten leuk bij een haven te staan maar die ligt achter een hoge wal daar zie je dus niks van en wij staan op het strand. Nou ja voor een nachtje is het te doen. Morgen weer verder.

DSCN2822

2-12 Nou dat werd dus niet morgen, nou ja gezien de tijd wel maar gezien de duisternis is het echt nog nacht. Het stormde zo hard en dan het gebulder van de zee, en als we dan de gordijnen open doen en de witte schuim koppen zien die wel erg dichtbij zijn en de storm van zee komt hoeven we niet lang na te denken, wegwezen!!

Als we wegrijden loopt het zeewater al over de weg heen, stel je voor dat je blijft staan en ‘s ochtends de deur op doet en zo de zee in kan duiken. Uhh nee ik bedank er even voor zo sportief ben ik niet.

En trouwens Peter krijgt zijn zin, die wilde altijd al ‘s nachts rijden , weet niet of dat ook met dit weer de bedoeling was want het waait zo hard dat zelfs hij met twee handen, en netjes op tien voor twee, aan het stuur zit om de camper rcht op de weg te houden. En dan moeten we nog de bergen in ook dat word klimmen en bochten werk in het pikkedonker. Want ook hier is het om kwart voor drie niet licht.

We rijden maar richting Malaga en zien onderweg wel waar belanden, zolang het maar niet beneden in zee is.

Na drieënvijftig kilometer belanden we in Puntalon een gehucht tussen Montril en Torrenueva. Gewoon een parkeerplaats maar het is er stil, geen wind geen zee. Om half vijf liggen we weer in bed.

DSCN2829DSCN2826Nooit gezien een trap buiten om naar de kerkklokDSCN2831

Heerlijk geslapen en m half tien gaan we verder richting Malaga maar het gaat zo snel dat we Nel en Fred maar bellen die vlakbij Torre de Mar een huisje op een camping hebben gekocht, of ze thuis zijn. Ze neemt op en ik hoor me een hoop herrie op de achtergrond, ze lopen op de markt. Mmmm jammer , dan zegt ze ‘maar Fred zegt dat je de camper wel bij de rotonde neer kan zetten wij zijn met een klein uurtje thuis’ We gaan kijken maar nee niet hier, ds we bellen netje dat we door gaan naar Malaga. En we terug komen om het huisje te bewonderen.

DSCN2833Mooie plaatjes onderwegDSCN2841

En dan vind ik voor Malaga een mooie plek schitterend uitzicht heerlijk beschut en in het zonnetje. Ideaal dus. Ja ja moet het wel valk zijn. We zijn een kwartiertje bezig om te kijken of we een plekje daar vinden om enigszins recht te staan maar zelfs op blokken donderen we dan vannacht nog ons bed uit. Nou vind je een keer een mooi plekje heb je dat weer.

DSCN2842Is dit een mooi uitzicht of niet

Dan maar zonder zeuren gelijk door naar Malaga waar we begin verleden jaar ook hebben gestaan. En dan….……………...we komen aan….…….…..… Echt onze bekken vallen open tis niet te geloven, waar we toen met hooguit vijftig campers stonden is het nu vol,vol, vol. Niet normaal. Het enige voordeel is , is dat er nu een sani station is gekomen. Maar verder

1638728046699

3-12 En toch staan we er nog, gisteren bij de chinees nog gekeken voor korte broeken maar ik heb het idee dat die maar met één patroon werken en dan alleen het achterpand. De voorkant is zo ruim dat als ik hem achterste voren aan trek mijn kont zelfs nog ruimte heeft. En echt ik heb een normale maat genomen. Want als ik hem normaal aantrek zit de kont goed.

4-12 Daar gaat Peet weer op zijn knieën, niet voor mij maar om de doorgeknipte verwarmingspijp aan elkaar te zetten. Hij kwam op het lumineus idee om een leeg cola blikje te nemen, boven en onderkant af te knippen en die er om te schuiven en jongens het past alsof het er voor gemaakt is. Giel kijkt vanaf het bed of het allemaal lukt.

DSCN2844 (2)

De verwarmingsbuis gaat goed maar dan stoot hij ergens tegenaan en zien we water, WATER???? Nee niet weer. Het begint steeds harder te lopen. O wat erg ik durf straks niet eens meer te piezen, zodra ik lopend water hoor loopt het zweet ( weer water) langs me rug

We gaan maar op zoek naar een camper zaak, de camper reparatie bedrijven zijn gesloten, dus onze hoop is daar op gevestigd. We hebben er in ieder geval eentje gevonden die hier tien kilometer vandaan zit.

Twee uur later, smalle straatjes,doodlopende straatjes, bijna klemgereden, achter uit rijdend, en uiteindelijk geholpen door een spanjaard , weer terug zonder pomp. Camper zaak niet eens gevonden!

Peter gaat aan een belg vragen of er in de buurt een camper zaak zit, die loopt naar een spanjaarden wat denk je…………..die heeft er eentje in zijn camper liggen. Een nieuwe precies degene die we nodig hebben. Toch niet te geloven.

Nee niet te geloven. Pomp geïnstalleerd en dan…. Doet tie het niet. Wim die het ook hoorde wat er aan de hand was komt kijken , nee daar heb ik geen verstand van zegt hij , maar ik haal mijn maatje. Jan komt er aan. Uhh ja maar ik kan niet op mijn knieën liggen. Dan krijgen we de verhalen Wim heeft twee nieuwe schouders en Jan een nieuwe heup en knie. En dat is dan toch wel weer heel leuk van zo’n plek iedereen helpt elkaar. Maar goed Jan helpt met de pomp rechtstreeks de op de accu te koppelen en inderdaad geen sjoege dan de oude , die doet het wel. We halen de oude pomp uit elkaar en smeren die in met vaseline misschien dat het afdicht. De ene pomp er af de andere er op. Maar zodra er druk op staat lekt de oude pomp weer. Jan heeft inmiddels ook og een pomp gehaald gebruik die nou maar dan kunnen jullie maandag kijken voor een andere. Shit maandag is het een feestdag dan zijn de winkels dicht , en de pomp van Jan is anders. Het is inmiddels half zeven en Peter zegt dan, als jij nou eten haalt waag ik een laatste poging met de ander pomp. Als ik terug kom met patat en hamburger (die trouwens ook verkeerd is wat ik heb een veggie burgers) hoor ik de pomp draaien. Doet hij het, vraag ik verbaast. Ja is het antwoord. Blijkt dat er drie stroom aansluitingen te zitten en Peet heeft dus de twee verkeerde genomen. Ik heb het hem vergeven ben veel te blij dat hij het doet en er gewoon water uit de kranen komt en niet uit de pomp.

5-12 Peter is vanochtend eerst maar naar de Spanjaard gegaan om te vertellen dat de pomp het wel deed en wat we moesten betalen. En ach ik kreeg gelijk van hem qua prijs. Kijk dat is dan toch wel weer een opsteker. We hoefden hem maar zesentachtig euro te betalen. Nou daar hebben we toch een hoop lol om gehad.

Weet je wat dan ook wel leuk is als je met zoveel staat is dat er veel komen vragen of het gelukt is.

Maar morgen zijn we hier wel weg, afgesproken met Nel en Fred en dan waarschijnlijk door naar Ronda.

1. Ruud:
    5 december 2021
    Wat is het druk in Malaga. Daar gaan we naar toe in januari
  2. Peter en Manja van Deventer:
    6 december 2021
    Succes Ruud we hopen dat er dan een plekje is.
  3. Sandra en Gerrit:
    6 december 2021
    Jullie hebben wel een abonnement op lekkage geloof ik. Hoop dat de rest van jullie verblijf nog zonder verdere lekkage gaat verlopen.
  4. Peter en Manja van Deventer:
    6 december 2021
    Hebben het abonnement inmiddels op gezegd maar geen idee wanneer dat ingaat
  5. Ruud:
    6 december 2021
    De eerste twee weken heb ik gereserveerd Daarna zien we wel Het binnenland is ook mooi
  6. Sjanie en eep:
    7 december 2021
    Was wederom een feestje jullie verhaal maar ben dan wel blij dat het hier buiten nat is en niet binnen
  7. Xandra Larooij:
    7 december 2021
    Wat een belevenissen en wat boffen jullie met eigen kennis en begrip. En ook de maatjes hulp van derden.. grtjs
    23 december ben ik van plan om naar het zuiden te rijden grtjs xan
  8. Nico en Marion:
    8 december 2021
    Wat een belevenissen weer, maar ook genieten van mooie omgeving aan de foto’s te zien.
  9. Maarten Van Gasteren:
    13 december 2021
    Heerlijk als je het reisverslag maakt en dan toch veel mooie plaatsen om te zijn tegenkomt ook wij komen begin januari naar beneden en het is ook van ons de bedoeling om Malaga aan te doen op een door de weekse dag want weekend is vaak druk Wij hebben daar 2 jaar een invalideman met een grote oudere hobby camper met 3 hondjes zien staan bij de oprit van de plaats wonderbaarlijk hoe hij dat de hele winter vol kon houden Jullie hebben wel wat harde wind gehad maar op dat beetje water na gaat de reis toch super Als wij hier vertrekken laat ik het je weten kun je doorgeven of we wat mee moeten brengen (pindakaas,hagelslag,ed) Verder maak nog veel plezier gr. Maarten en Bertha