Anders dan verwacht 2017 7

20 augustus 2017 - Arnbruck, Duitsland

Maar waar nu heen, camperplek Viertach..............tuurlijk zijn ze hier aan het werk en ergens anders is er niks. Boek erbij niks te vinden in de buurt. Dan uiteindelijk veerig kilometer verder in Lalling twee stuks. De eerst blijkt alleen een service station te zijnen niet om te slapen. De tweede is leuk, in de achtertuin van particulier woonhuis met zwembad!!!  He he we staan en je raad het niet , geen kerkklok in de buurt.

Nee geen kerkklok maar wel onweer en gigantische regenbuien vannacht, over een lekker rustig plekje gesproken. Maar we blijven hier een nachtje langer wat inhoud dat Peter op het fietsie naar het centrum gaat om te pinnen. Afgeknoedeld komt hij terug, blijkt dus heuvel op(erg steil) en ook heuvel af (ook steil) te gaan. En dan bij de spaarkasse geen abn of visa kaart te kennen. Ja verder op zes km door, Peter vertelde dat hij op de fiets was, en dan heel raar als hij honderd meter verder is de raiffeisen bank tegen komt en nog gekker deze kennen beide passen. Goed gedaan jochie.

12-7 Weet je wat ik nou niet snap, en echt bij de eerst volgende ga ik het ook vragen, is dat er in het Acsiboekje staat wat je moet betalen en dit nu de tweede keer is dat ze er een euro op gooien. Oke tis maar een euro maar als ze dat op alle plekken doen worden het er wel heel wat meer. Giel heeft hier heerlijk genoten kon er los lopen en gek doen, en heel gelukkig heeft hij het hert wat ik gezien heb niet gezien hij had het op dat moment net even te druk met een gat graven.

Maar goed de route rustig over gedaan en nu rechtstreeks naar Gravenau, blijkt dus maar veertienkilometer te zijn, en daar de route weer opgepakt en uiteindelijk bij Arnbruck het glas dorp uitgekomen. Onderweg toch nog een klein uitstapje gemaakt naar Riellberg daar was het Glas Wald gedoe.Riedllhutter 1 En inderdaad een gedoe is het. Riedllhutter2Tis mooi hoor wat ze maken maar het viel ons tegen, mmm nee moet het anders zeggen, wij hadden er te hoge verwachtingen van. Zoo das ff netjes omschreven he?Riedllhutter3  Riedllhutter4

Glasdorp

Maar daarentegen overtrof het glas dorp weer alle verwachtingen. Dat hield maar niet op. lopen we daar door een verschrikkelijk mooie tuin horen we ineens een helikopter.Glas dorp7 We blijven stil staan en kijken, we vinden dat hij belachelijk laag vliegt en die idioot komt steeds lager. Nu weten we alle twee dat Peter zijn haar dun word, maar zo glimmend is zijn kruin nu ook weer niet dat je die als landing baken kunt gebruiken, wat de piloot waarschijnlijk toch doet van nog geen vijftig meter achter ons land hij.Glas dorp8 Zo en bedankt he we zijn gelijk gezandstraald. Heel raar allemaal. Gelukkig hebben we het alle drie overleefd en Giel zit nog aan de lijn.Glas dorp1

Glas dorp3 Die doen we even later maar in de camper en lopen dan samen Glas dorp4lekker op ons gemak rond. Wat een winkels, wat een glaswerk. Komt trouwens massaal in grote kratten aan en het zou ons niet verbazen als er ergens "made in China "staat.  Lopen we even later weer door zo'n reusachtige winkel waar nu meer servies goed, wijn en  limonade glazen staan, horen we een bekend geluid. De vrouw voor ons wil wat pakken en gooit ook glaswerk stuk. Yes Yes  Yes we zijn niet de enige.glasdorp10

Dan de trap op en weer zo',n immens grote ruimte met allemaal kerst spullen. O men hier moet je oogkleppen op doen want echt anders wil je van alles kopen. Ach aan de andere kant er staat zoveel dat ik geen keuze kan maken. Theeft dus ook weer zijn voordeel.Glas dorp6

Beneden maar een bakkie doen, met een stuk volgens hun eigen gemaakt, gebak. En als ik zeg een stuk dan is het ook een stuk. Mijn hemel hier heb je met drie man een aardige hap  aan., en ik merk dat ik dit niet meer gewend ben want het boert me de hele dag verder op.

Als we verder rijden hebben we voor vandaag genoeg glas gezien en rijden lekker relaxt door het mooie Beierse woud.