Anders dan verwacht 2017 11

13 september 2017 - Mellrichstadt, Duitsland

19-7 We hebben de tomtom op Kerkrade gezet en stoppen zo rond de vijfenzeventig tot honderd kilometer, en kijken dan of er ergens in de buurt een camperplek is.

Zo komt het dat we nu in Mellrichstadt staan. Weer een keurige gratis plek voor zes campers. Stat dus weer niet  in het acsi boek maar gewoon op de NKC app. Die heeft er veel meer en is makkelijk te vinden . Verder doe n we niks het is er gewoon te warm voor. Dik drieëndertig graden. Morgen wel op zoektocht.

20-7 Nou zoektocht.... Gisteren al met uitlaten, dat is toch weer een groot voordeel, zijn we al prachtige plekjes tegen gekomen.mellrichstadt24

mellrichstadt26  mellrichstadt25

En nu als we omhoog klimmen komen we bij een prachtig verzorgde begraafplaats uit. Voor je plezier wil je hier wel liggen, voor je rust niet. Er dendert een trein langs en ze zijn aan het maaien.mellrichstadt5 mellrichstadt6

Even verder op lijkt het wel een mangrove bos. Toch ongelofelijk he als die pareltjes van schoonheid die je zomaar tegenkomt.Mellrichtstadt 1 mellrichstadt 2 mellrichstadt 3

Als we even later op de fiets met Giel aan de lijn Mellrichstadt in gaan is er wel één winkelstraat en niet zo lang ook. Maar wel met een hele speciale schoenenwinkel die hele bijzondere schoenen verkoopt. Waterdichte sandalen!!!mellrichstadt7  Echt die heb ik nog nooit gezien.

We dwalen verder en als we rechts afgeslagen zijn komen we bij een hele oude houtzagerij die nog volledig in werking is.mellrichstadt18 Super mooi om te zien. Als ik even later foto's sta te nemen roept de man dat ik dichterbij kan komen. De motor word nog aangedreven door een waterrad die hij kan bedienen door de toevoer van het water te regelen. In mijn beste Duits vraag ik hoe oud het is. Het waterrad is honderdvijftig jaar maar de molen binnen is van dertienhonderd en drie  verteld hij. mellrichstadt9mellrichstadt12mellrichstadt13  mellrichstadt19En dan is mijn Duits dus niet zo goed om te vragen of we die ook binnen mogen zien , en hij snapt helaas het Nederlands en Engels niet. Jammer maar dit was al heel mooi. Dan verder en het blijkt dat de hele stad nog steeds helemaal omringt is door een stadsmuur mellrichstadt10mellrichstadt11  mellrichstadt16

Na al dat geloop hebben we wel wat verdient Peter neemt een ijsje, lees groot, en ik een kop thee met heerlijke tiramisu, Giel krijgt een hoorntje met een half bolletje ijs. .Ziezo dat was weer ff een hele leuke dag het enig nadeel is dat het nu regent en we in de regen terug moeten fietsen.

1. Rene en Lia:
    14 september 2017
    Wat gaaf dat je dan onverwachts van die mooie dingen tegenkomt, dat maakt het ook zo leuk, rondreizen.
    Dank je wel voor de mooie verhalen en foto`s.
    XXX Lia