Anders dan verwacht 2017 5

13 augustus 2017 - Waldsassen, Duitsland

We hebben toch een rit voor de boeg, van uit Selb naar Waldsassen is het wel vierendertig kilometer. Nou ja het is het begin van de route, dus brood klaar gemaakt, koffie in de thermoskanen gaan met die banaan. Phoe phoe na twintig minuten zijn we er, en heel dominant steekt de basiliek boven de stad uit. Maar eerst naar het toeristen bureau voor de route want het plattegrondje van de route zat tussen de papieren van Polen maar de rest van de beschrijving ligt thuis. En laten ze daar nou net op zijn. Wat maakt het uit tis toch al een rommel vakantie dus we zien wel wat we tegen komen onderweg.

Waldsassen11  Waldsassen 1  Waldsassen4

De basiliek is prachtig, geschilderde plafonds, mooie roze beelden en als klap op de vuurpijl vier skeletten in prachtige kleding.Waldsassen3 Moest er even aan wennen zie dit niet zo snel in de etalage staan maar vond het beter uit komen dan op een paspop zonder benen.Waldsassen6  Waldsassen9  Waldsassen8  Waldsassen10

Maar van glas is hier nog weinig te zien, dus door naar Mitterteich kijken wat er daar open is. Ja doos tuurlijk is er wat open tis zaterdag dus uiteraard zullen er winkels open zijn. Ja inderdaad aan winkels geen gebrek maar de info die wij nodig hebben is dus dicht. Eerste glaswerkZo heel langzaam aan gaat de lol er een beetje af, maar we laten ons (nog ) niet kennen.tweede glaswerk Via Bach, Neustad a.d Waldnaab en Weiden komen we op de camperplek in Oberviertach, het is prachtig weer en de plek ligt bij het zwembad dus wat denk je. Inderdaad barstensvol . Wachten tot het leeg loopt en dan niet het zwembad maar de parkeer plaats, kwee nie tis dik dertig graden in de camper. Ha leuk ik vind een aantal opties op de telefoon nu kijken of het werkt.. Stel het in op vijftien kilometer en laat de app het werk doen, en verrek hij komt met een aantal plekken aan, gratis en betaalde. Ik zet de coördinaten in de navigatie en tuurlijk kent hij die niet. Plaatsnaam dan maar, ook niet. Mensen lief wat een geklooi. Ik scrol naar beneden en zie route staan, aanklikken en kijk via google maps kunnen we er komen. Sla mij maar in een kachelpijp maar snappen doe ik dit echt niet. Maar wel weer wat geleerd.

Tis een heerlijk plekkie vlakbij een zwembad maar vrije plekken voor campers. En wat nog leuker is achter de plek is een enorm stuk groen langs een riviertje , heerlijk kan gekke Giel ff goed rennen.

1. Nico en Marion:
    13 augustus 2017
    Aparte foto's van die aangeklede paspoppen, beetje luguber
    Heeft Giel ook lekker genoten van de vakantie. Wij proberen altijd een plek met water in de buurt uit te zoeken zodat Max lekker kan zwemmen dat is zijn lust en zijn leven. En het is net als vroeger als je kind/hond geniet doe jij dat ook.
  2. Peter en Manja van Deventer:
    13 augustus 2017
    Was inderdaad in eerste instantie een beetje luguber maar als je goed keek ook heel erg mooi. En voor Giel hoeven we niet bij water te staan die vind het helemaal niks. Is te dun.
  3. Nico odijk:
    14 augustus 2017
    Meschien vind je dit wel wat op je telefoon de App Here we go is een zwarte app met witte letters Om mee offline te navigeren even landen die je nodig hebt downloaden en gaan
    Ik kan ook nog de App Maps.me aanraden daar kan je ook mee navigeren en heeft goede gedetailleerde kaarten leuk om uit te proberen zeker als je Tom Tom het begeeft sucses ik hoor het graag groet Nico
  4. Peter en Manja van Deventer:
    14 augustus 2017
    Hoi Nico top idee dank je voor de tip. Ik ga ze gelijk installeren.