Anders dan verwacht 2017 4

9 augustus 2017 - Selb, Duitsland

Bij het binnenrijden van Selb zien we een reusachtige theepot op de rotonde. Tuurlijk net te laat om die op de foto te krijgen. Blijkt het hier de porseleinstad te wezen. Wat we begrepen hebben is, als we even later op een schitterende plek staan middenin de stad, dat in de oude fabriek van Villeroy en Boch fabriek allemaal winkels zijn gecreëerd, ook een outlet van Villeroy en Boch zelf. Dat gaan we uitzoeken!Selb 2

Lachu tis op loop afstanden we beginnen bij een giga winkel met glaswerken daar zit me spul tussen om te watertanden. Dan oversteken naar de fabrieken inderdaad als ik de trappetje opga kom ik op de eerste verdieping van alles tegen. Kleding, schoenen, drank, beddengoed, sierraden en aan het eind inderdaad  Villeroy en Boch. De outlet dan he waar ze voor een klein lullig vaasje nog drieënveertig euro vragen. Lijkt net Bataviastad wel, die vinden we ook altijd duur. Dus nu heerlijk toeristje spelen, kijken, kijken niet kopen.

Peter had gisteravond met Giel een stuk gelopen (ik deed de afwas, meestal is het anders om) en komt trost vertellen dat hij de koffie kan had gevonden, en dat moet vanochtend gelijk getoond worden waar die staat. Blijkt dus schuin achter de camperplek te zijn en joh der zit nog een Mac ook.Selb 1 Nee daar niet ontbeten wel een andere gave tent in geweest, die hij ook al gezien had en daar heel voordelig een driehoek schaduwdoek en een mand voor Giel gevonden. Dan Giel en vondsten in de camper gedaan en op de fiets de stad in. Ligt dus aan de andere kant van waar we staan.

Er staan leuke dingen, noemen ze ook wel bezienswaardighedenSelb 6,,Selb 14 maar als kers op de taart vinden we een gebouw wel zo gaaf. Het is geïnspireerd op de bouwwijze van Gaudi.Selb 9 Er staat een hoogwerker voor maar ik ben zo nieuwsgierig dat ik me er langs wurm om ook van de deur met overkapping een foto te maken.Selb 11  Selb 10 En wat doe je als de deur openstaat?? Inderdaad binnen kijken. Daar sta ik dan in afgeknipte spijkerbroek met roze shirtje en zwarte bh er onder en een kop haar waar vandaag niks mee te beginnen is. Schijn toch nog ergens charme vandaan te halen, waar weet ik niet, want ik krijg een rondleiding via een waanzinnig mooie trap,Selb 13 tot aan het dakterras toe!Selb 12 Zo das in de pocket. Het blijkt dat het twaalf jaar geleden gebouwd is op een mooi manier vast gezet aan hun oude pand en waar het nieuwe pand kwam te staan, dit dus, liep een weg naar de kerk. Ze mochten er bouwen maar moesten dan wel de weg naar de kerk om leggen.En dat voor een bureau wat voor winkelketens werkt. Lucratieve bezigheid dus als je ziet hoe geweldig dit gebouw er uit ziet. En Peet maar buiten wachten.

Om het goed te maken gaan we terug naar het begin waar de fietsen staan, om daar om de hoek een ijsje te eten. We hebben het meeste toch al gezien.  Mens dat ijs is me der toch lekker, nou ja ik had iets met yoghurt en vers fruit en Peter ijs met hazelnoten, zo lekker dat we nog iets besteld hebben. Peter nu met banaan en ik iets wat ik niet weet wat het was. Bleek dus een soort puddinkje te zijn dat ze maar op zijn kop presenteerde omdat de bovenkant een beetje uitgedroogd was. Dan doe je er een beetje aardbeien saus over en klaar is keer.

Drieënhalf uur later rommelt het nog in mijn buik en dan heb ik dat uitgedroogde vel nog niet eens opgegeten, dat zat vastgeplakt aan het bordje.

1. Nico odijk:
    Mooie verhalen bedankt daarvoor
  2. Rene en Lia:
    10 augustus 2017
    Is weer heel leuk om te lezen, en wat een gave foto's . " vooral doorgaan "

Dikke kus van ons
  3. Peter en Manja van Deventer:
    10 augustus 2017
    Altijd leuk jullie reacties, dank je wel. En we gaan door zowel met de verslagen als met de foto,s. Xxxx
  4. Adrie:
    13 augustus 2017
    Leuk jullie te volgen en Manja je beschrijft alles heel mooi

groet aan Peter en nog veel plezier