Deel 7

30 april 2024 - Turís, Spanje

Er is dus iets misgegaan want het vorige deel had ik al anderhalve week geleden gepost, maar op de een of andere manier werkte heel reislogger niet meer.

Goed nu verder.

23-4 Gisteren de hele dag niets gehoord, echt en dan word je toch wel een klein beetje gek. Ja ja ik hoor je denken, klein beetje, die twee sporen normaal al niet, wie gaat er nou op deze leeftijd nou nog emigreren? Nou als we dan toch al niet sporen merk je ook niet dat we dus een klein beetje gekker zijn geworden. Ik ga Patrick maar bellen om hem door te geven dat als ons bod niet  geaccepteerd wordt we voor de vraagprijs  gaan, we willen gewoon dit huis. Binnen twee minuten belt hij terug, de makelaar  had nog geen contact  gehad met de verkoper, zijn moeder moest met spoed naar het ziekenhuis.  Ja dan is het logisch  dat je ff wat anders aan het koppie hebt.

We gaan maar even stoom afblazen in Cullera hier in Turis kennen we op de camperplek zo onder tussen ieder steentje en bloemetje  wel. En dan als we halverwege Cullera zijn belt Patrick en zegt dat we de eigenaar zijn geworden van het huis!!!!! Joehoe!!! En dan nog niet eens voor de vraagprijs.

Hij gaat nu gelijk aan de gang om te kijken of alle papieren en informatie  kloppen en of er geen schulden meer op het huis zitten voor hij het voorlopig  koop contract kan op maken.

Dit wordt inderdaad stoom afblazen even geen hectiek meer van zoeken en afspraken maken. Na achtien huizen te hebben bekeken is het het laatste huis op de lijst geworden.

25-4  Helemaal stil zitten hebben we niet gedaan, vanochtend naar de bank geweest om daar een rekening te openen. Gewapend met paspoort en NIE nummer er heen. Maar dan blijken ze meer nodig te hebben, terug naar de camper en kijken of ik daar online bij kan en het dan door kan sturen.

Zo he he wat een geneuzel,  maar volgens mij moet het gelukt  zijn en zijn nu alle gegevens verstuurd. Morgen om twaalf uur weer naar de bank dan horen we het wel.

26-4 Bij de bank is alles gelukt en hebben we  ik weet niet onder hoeveel velletjes papier onze handtekening moeten zetten.

En dan maar weer bellen met Patrick  doorgeven dat we dus nu de bankrekening hebben en gelijk vragen wanneer we kunnen tekenen, want woensdag is het één  mei en hoeraaaa ze hebben hier dan weer feest.  Hij verteld dat hij nog op één bericht qua onderzoek zit te wachten maar dat de rest allemaal goed is. Dat zijn de berichten die we willen horen. Hij gaat zijn best doen om er voor te zorgen dat we voor woensdag kunnen tekenen. Daar gaan we dan maar weer richting Turis, ze zullen daar op de camperplek wel denken, jemig zijn ze weer gaan die hier dan nooit weg. Ja hoor als de papieren zijn getekend.

30-4 Nou vanochtend om twaalf uur hebben we ze getekend! Nu snel terug en Nijkerk in de verkoop zetten.  Dus als jullie iemand weten die een leuk huisje zoekt met een bos als achtertuin  en ingeschreven wil worden in de gemeente Nijkerk laat het maar weten.

1. Francien kruijs:
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis
  2. Simone Konijn:
    30 april 2024
    Lieve mensen, van harte, ook namens Karel.
    Ik zal jullie missen!
    Liefs Simone
  3. Wilma en Fred:
    30 april 2024
    O geweldig, gefeliciteerd. 🥳🎉🎊🍾 Dat is snel gegaan, bij die langzame Spanjaarden. Als we elkaar zien, drinken we er een glaasje 🥂op. Veel geluk en woon plezier daar in Turis. Lieve groet Fred en Wilma.
  4. Willem en Corrie:
    30 april 2024
    Fantastisch toch geslaagd van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe woning en we zullen jullie als camperaars zeker gaan missen groetjes en tot ziens in spanje
  5. Rene en Lia:
    30 april 2024
    Wat fijn dat het gelukt is. Ben echt blij voor jullie. Van harte gefeliciteerd, ga het plekje in Nijkerk missen, maar jullie nog meer. Maar Spanje is niet het einde van de wereld xxx
  6. Nico en Marion:
    30 april 2024
    Gefeliciteerd, ben heel benieuwd naar jullie nieuwe huis. Drukke tijd voor de boeg, succes met alles
  7. Robneys:
    30 april 2024
    Van harte gefeliciteerd met jullie aankoop
    Ik begrijp dat stil zitten er voor jullie niet inzit, nogmaals veel plezier ermee. Groetjes Rob.
  8. Kim Merkx:
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis
  9. Eva:
    30 april 2024
    Wat fijn dat jullie je huis gevonden hebben….gefeliciteerd!!!!
    Heel veel gelukkige jaren in het zonnige Spanje ….
    Reken maar op veel bezoek 😃😃
  10. R Wijkel:
    30 april 2024
    Gefeliciteerd en succes met het verkopen van jullie huis.
  11. Nellie:
    Gefeliciteerd!!!!
  12. Maarten Van Gasteren:
    30 april 2024
    Ja hoor van Harte Gefeliciteerd met jullie aankoop het ziet er ook wel super uit nu terug naar Nijkerk om daar ook met zoveel geluk dat huisje in de verkoop te zetten nu volgen er drukke tijden voor jullie maar dat jullie nu gelukkig zijn is begrijpelijk succes met alles
  13. Ruud:
    30 april 2024
    Gefeliciteerd met jullie huis in het zonnige Spanje Heel veel plezier ermee gewenst! En voor nu succes met de verkoop van Nijkerk
  14. Martha en Nico:
    1 mei 2024
    Yeahhh van harte gefeliciteerd en hoop dat jullie het daar naar je zin krijgen en een heel gelukkige oude dag mogen hebben.Kom zeker een x kijken waar het is👍💐
  15. Ton en Mary:
    2 mei 2024
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis.👍🥳
    En ook jammer dat jullie weggaan buurtjes.🥲

Jouw reactie