Deel 3

29 maart 2024 - Sax, Spanje

19-3 Weer weg uit Murcia en ook nu weer een huis waar we interesse in hadden misgelopen. Wilde daar een afspraak voor maken maar was dus net verkocht. Denk dat onze neuzen te klein zijn dat ze net voor onze neus verkocht worden. We hebben Patrick er maar een paar doorgegeven daar de afspraken voor te maken en gaan zelf ook aan de gang. Dus vanochtend als we in de buurt vanMonovar zijn de makelaar bellen, die neemt niet op , nee nog geen siësta,  dus weer proberen. Na een aantal keren geef ik het op. Peet door naar het volgende stadje, en als we in de buurt van Pedrera zijn bel ik daar de makelaar van het huis wat we hier gevonden hebben. Ook hier geen gehoor. Willen ze dan niets verkopen? Of hoe zit dat hier. Ik snap er geen hout van.  En dan gaat de telefoon, de makelaar belt terug, moet toch niet gekker worden. Ik leg uit in welke woning we interesse hebben en dan is het van we zijn geslopen het is Vaderdag! Jongens kom op zeg , we hebben weer een feestdag. Maar goed mysterie  opgelost. En dan komen we er achter dat het niet alleen vaderdag maar ook Sont Jozef is en die wordt op negentien maart gevierd. En dat zien we als we evenlater in Carcaixent staan. We horen veel tromgeroffel en zien mensen in prachtige kleding lopen.

1000026931Heerlijk al die tradities die hier zijn.

Het enige nadeel is het vuurwerk en de knallen die we horen, voor ons geen punt maar ach arme Giel die bibberend weer bijna zijn vel uit.

23-3 Zo weer even een paar dagen de hort opgeweest.  Zo leuk hier dat huizenjacht, totaal anders dan in Nederland. Sommige huizen hebben geen water en elektra, water wordt dan gebracht met tankwagens, en soms wordt het elektra gedeeld met de buren maar dat vervalt dan als er een nieuwe eigenaar in komt. De meeste vinden we niks een enkele maakt een kansje, maar dan nadenken en overleggen en vallen dan weer af. Tot we er ééntje vinden die we een tweede keer willen zien. Die krijgen we niet uit ons hoofd en zijn we in gedachte al een beetje aan het verbouwen. Dus nu hopen dat we met andere ogen er meer of hopelijk minder werk inzien.

26-3 Het huis voor de tweede keer bekeken nu samen met Patrick en Lucas van Mihous via video bellen. En toch dit huis heeft wat, eigenlijk veel, zowel aan uitstraling als aan werk. Het laatste stuk lopen we over een prachtig betegeld pad maar allemachtig  wat kraakt het. Kijk ik naar beneden zie ik meer gebroken dan hele tegels. Na de bezichtiging nemen we afscheid van Juan, de eigenaar, en zijn makelaar en zeggen dat Patrick nog contact met ze opneemt.

Terug in de camper belt Patrick en ook hij vind het een mooi huis maar wel veel werk en het bedrag wat we willen bieden heel reëel gezien de staat van het huis. Hij gaat de makelaar bellen met de bedragen die we hem door hebben gegeven. Als hij later terug belt  verteld hij dat het eerste bod al gelijk van tafel geveegd werd. Het blijkt dat het huis al in prijs verlaagd is en een andr bod ook niet werd geaccepteerd. Nee meneer houdt zich vast aan de vraagprijs. Dan bied je toch ons hoogste bod zeggen we, gewoon kijken wat hij wil, het is een mooi huis maar veel werk.Als hij weer terug belt is de eigenaar bereidt om nog iets te zakken maar blijft er toch nog een gat over en wij doen er geen stuiver meer bij.

1000027245

En dan zit je 's avonds het te overdenken en schieten de ,ze zijn toch al stuk, kapotte tegels door je hoofd. En als je die moet vervangen maak dan je borst maar nat, dat wordt die vanzelf wel met de zon en het werk , maar wat een extra kosten post  weer. Patrick gelijk bericht dat we de tegels vergeten  waren en we er vanaf zien.

Peter gaat gelijk weer op zoek nu het geen klussers wordt.

Trouwens heel wat anders zo dan dat we normaal in Spanje zijn. Het enige wat gelijk blijft is Giel uit laten wat in deze periode niet verkeerd is. Heerlijk met alle sinasappel bomen in bloei , niet alleen mooi maar het ruikt waanzinnig lekker.

1000027091

1000027092

En dan al lopend kom je op de mooiste plekjes en zie je dit

10000271411000027142

1000027152 in een klein stomende watertje. En dat maakt een speurtocht naar een huis toch weer heel leuk.

28-3 Dan vinden we een huis in Sax bel je de makelaar en ja hoor daar gaan we weer feesten!!!! Het is witte donderdag , dan goede vrijdag ach zaterdag werken we niet  dan de Pasen en ja daarna even bij komen dus kunnen we een afspraak  krijgen op vijf april.  Het geluk is , is dat we op een leuke plek vlakbij het stadje staan en het lekker weer is. En 's avonds hier naar kijken is ook niet verkeerd.

1000027292

1. Francien kruijs:
    29 maart 2024
    Veel succes met de bezichtigingen die nog komen gaan de aanhouder wint 😊
  2. Ruud:
    29 maart 2024
    Gewoon geduld hebben en verder kijken
  3. André en Majda:
    29 maart 2024
    Je kunt toch ook Sinterklaas vragen een huis voor jullie te regelen? Krijg je het ook nog gratis met Sinterklaas 🤪
  4. Maarten Van Gasteren:
    29 maart 2024
    De drukte is er wel maar blijven zoeken heeft ook wel wat en eens komt het mooie huisje dat jullie zoeken Geniet eerst van de Pasen hopelijk lukt het wel na een paar rustdagen veel succes
  5. Rene en Lia:
    29 maart 2024
    Geduld en er komt echt wel wat op jullie pad. De aanhouder wint. Dus geniet van de " vrije " dagen, het mooie weer en het uitzicht. Veel succes xxx
  6. Martha en Nico:
    29 maart 2024
    Jeetje wat een klus.Blijf nou maar in Holland en trek met je camper overal heen 💕
  7. Wilma en Fred:
    30 maart 2024
    Nu kan je het dorp en omgeving goed bekijken, waar misschien jullie droom huis staat. Fijne paasdagen.😘
  8. Dirk:
    Er is een gezegde Manja,
    ( je moet er net even tegenaanlopen)
    Niet te hard natuurlijk.
    Het komt vast goed.
    Fijne paasdagen 😘
  9. Carry:
    30 maart 2024
    altijd leuk om 'rond te snuffelen' op de huizenmarkt; lees alleen wel ff het nieuws op 'Spanje Vandaag'; miv 1.3.2024 is ook al het btw-tarief op elektriciteit van 10 naar 21% gestegen (handig om te weten als je gaat 'klussen') 😜; fijne paasdagen en vooral: genieten!!!
  10. Fem:
    31 maart 2024
    veel succes met zoeken. vaak blijkt dat lang wachten wel loont;-)
  11. Nico en Marion:
    1 april 2024
    Zou toch gek zijn als het in één lukt🤪Nu hebben jullie de mogelijkheid om te vergelijken en je gaat steeds beter beseffen wat je wilt. Heel veel succes nog met jullie zoektocht en wie weet vinden jullie straks je droomhuis. In ieder geval hebben jullie heerlijk weer en zie je weer de mooiste vogels en bloemen, geniet ervan. Groetjes uit Nooitgedacht

Jouw reactie