Nog even naar de zon.

17 oktober 2018 - Thiaucourt-Regniéville, Frankrijk

15-10-18 Hé hé eindelijk eens op tijd weg. Nou ja uurtje later dan we dachten. En niet wetende wat we nu weten.

Om even over tweeën staan we met een kar vol lege flessen bij de Lidl in Kleve. Zo das ff makkelijk de flessen van de Penny pakt hij ook, mooi zo in één klap alles weg. Dan naar Kranenburg waar we blijven,  morgen door te rijden naar Boxmeer. Daar krijgen we de voorlichting van de Rusland reis die we willen gaan doen.

In Kranenburg eerst de camper maar op stroom zetten want de accu geeft nog steeds niets aan. M.a.w keep youre fingers crossed. Als ik terug kom met Giel zitten heel gezellig Maarten en Bertha er. Ff zitten ouwe nelen over van alles en nog wat en afgesproken dat we morgen voor we naar Boxmeer gaan bij hun langs komen en dan met elkaar naar de voorlichting gaan. Terug in de camper merk ik dat ik iets mis. Dus appje naar Tiny en Rob met de vraag of ze een foto er van willen maken en dan doorsturen. Gaat volgens Rob niet en die wil het morgen best. Peter uiteraard nieuwsgierig wat het is. Uhhhh nou zeg ik dan schoorvoetend, ik ben mijn paspoort vergeten, die ligt nog op de printer. Dan maar weer terug naar huis. De accu wil toch ook niet. Terwijl we terug rijden lees ik de mailtjes door en verrek er staat er eentje bij van Expedition far east. Nee hè de Rusland reis gaat wegens ziekte niet door. Jongens het mag niet Mar ik heb me tranen gelachen. De eerste keer dat het mee zit als we weggaan gegarandeerd dat er dan iets gebeurt waardoor we alsnog terug moeten.

Nou ja de verbaasde gezichten van Tiny en Rob was het dan wel weer waard en verder hebben we een top avond gehad.

16-10 Peter heeft gelijk de firma Haffkamp gebeld en uitgelegd dat de accu geen stroom vasthoud. We mogen langskomen. Dan gelijk ik weg en om klokslag 12.00staan we bij ,e op de stop. Fijn dat we de accu toen in Sittard hebben gekocht verleden jaar en niet ergens in Friesland. Nu zijn we weer een stukje de goede kant op. Na een klein uurtje kont de monteur aan lopen en zegt dat het j het gevonden heeft. De accu is goed maar daar achter was een draadje los gegaan. Hij had het zelf ook niet gezien maar gelukkig zijn collega wel. Kosten??? Niks. Wat een fijne service. Nu gelijk door en alles zit mee zodat we al om 17.00uur in Metz aankomen. Alle zigeuners zijn verdwenen zodat het nu weer vol staat. Gelukkig heb ik het adres nog van de vorige keer en nu staan we dan weer voor de tweede keer in Thiacourt-regnieville

1. Ruud:
    17 oktober 2018
    Zo, weer op reis, we lezen al een flitsende start! Op naar de volgende avonturen van jullie.
  2. Francien kruijs:
    17 oktober 2018
    Jullie maken wat mee zo onderweg goede reis en veel plezier .
  3. Ton:
    17 oktober 2018
    Goede reis buurtjes en nu even lekker tot rust komen.
    Maar dat gaat wel lukken denk ik.
    Ik ben nu onderweg naar München.
    Nogmaals goedereis
  4. Rob en Truus Hertroys:
    18 oktober 2018
    Wij zijn bij jullie nergens meer verbaasd over🤪, wensen jullie een heel zonnig verblijf in het zuiden.
    Komen niet achter jullie aan Rob gaat logeren in het UMC ☹️ ( wachtlijst ongeveer 6 weken)
    Dikke kus
  5. Rene en Lia:
    18 oktober 2018
    Typische jullie, zou raar zijn als het begin "gewoon "gaat.
    Hele fijne reis verder en hoop geen rare dingen meer. Hoewel het ook wel weer leuk is om het er later over te hebben. Dikke kus xxx