Nog even naar de zon 8

20 november 2018 - Rodez, Frankrijk

Voor we verder gaan  eerst de mercadone hier in sabinanigo ontdaan van hun voorraad rum en deel wasverzachter.  Toen verder met een prachtige zon boven ons hoofd. Wat een geweldige route zo door de Pyreneeën, zelfs op de top nog door de sneeuw gereden. Hoe mooi kun je een route treffen.  Dan komen we om  half èèn aan in Lourdes. Het heiligdom van onze lieve vrouwen ligt op loopafstand afstand dus gelijk een mooie reden om Giel en goed uit te laten. Nou moet ook zeggen dat er een aardig gebouw staat, maar heel eerlijk ik heb inmiddels imposantere gezien. Binnen, erg hé, viel het me een beetje tegen. Nee die overdadige glim kerken hoeven nu ook weer niet.  Dan zoeken naar het water. Zal wel niet goed gezocht hebben dus heb ik maar water uit de kraan bij de toiletten meegenomen. Ach komt toch ook uit Lourdes toch?. Op de terug weg naar de camper eerst maar eens iets gegeten. Was wel nodig we liepen alle twee te rammelen. Peter gaat voor de pizza en ik voor de cassoulet. Verder is er hier geen winkel open. Het is dat er mensen lopen en verkeer rijdt anders zou je denken dat het een spookstad is. Neem aan dat je hier zomers over de koppen kunt lopen.

20-11 We gaan verder met een grauw weertje en geen idee waar we vandaag uit komen. Onderweg zitten we ineens vast in het verkeer, we snappen er niks van wat er aan de hand is. We hebben wel onderweg aan bomen in tuinen en gebouwen gele hesjes zien hangen.  Als de eerste auto,s optrekken zien we de reden. Er staan allemaal mensen in gele hesjes en nu zien we ook in veel vrachtwagens en andere auto's deze bij het voorruit liggen. Het kwartje valt. Het zijn stakers die tegen de hoge diesel prijzen zijn. In de buurt van Rodez is het weer raak. Ineens zie ik een vliegenmepper liggen in de zelfde kleur als van de hesjes. Peet leg die maar voor het raam dan zijn we ook sympathie santen. Hij doet het ook nog en haalt er zelfs nog eentje te voorschijn. Zo stom maar we hebben de grootste lol. Als we eindelijk de rotonde op mogen zie je sommige kijken en grijnzen. Wij onze duim omhoog zij hun duim omhoog. Hé hé we kunnen verder. Dan Rodez in en daar een top plek gevonden voor vannacht.