Deel 1

4 maart 2024 - Brasschaat, België

Maandag 26-2

Ja joh daar gaan we weer met een totaal ander doel dan gewoon vakantie.

Nu in iedergeval eerst opweg naar Lelystad waar we bij Rob en Truus gaan eten. En dat is daar altijd gezellig en lekker.

Na alle gezelligheid en volle buiken rijden we naar het strandje om daar te slapen maar dan moet het er niet volstaan met allemaal vrachtwagens dus keren en dan maar naar het gildenhof waar we bij de garage van Joost mogen staan.

27-2 Vandaag een beetje rondgelummeld Steef van zijn werk gehouden door te vragen of ik zijn pc mocht gebruiken om de NIE aanvraag uit te printen die we nodig hebben in Spanje en dan blijkt dus dat je alles op de pc moet invullen, dus pik ik weer zijn pc in.

Peter heeft inmiddels water getankt en als ik met ingevulde en uitgeprinte papieren buiten kom, zie ik hem sip naast de camper staan. Ik heb echt geen idee wat er is, wel ligt er water naast de camper, en dan zegt hij, denk dat Spanje het niet gaat worden blijkt dus al dat water uit de camper te komen.

Nee hé  niet weer, tis echt van Peter weer opgeknapt dus nu weer gezeur met water? Nee dat kan toch niet. We kijken onder het trapje en zien dat de vorstbeveiliging aan staat. Phoe phoe opgelost denken we.  Ja denken we want er blijft water lopen. Ach zal wel een restantje wezen toch?

Steef belt wat we met het eten doen, nou gewoon hier in de camper hoe dat zo. Nou ik eet altijd op dinsdag en donderdag hier op de zaak, en dan komt die toch met een lekker voorstel, als we nou chinees bestellen en dat gezellig hier eten. Top alles terug in de koelkast dus dat komt een andere keer wel op.

Om vijf uur mogen we in de grote hal staan we zodat we binnen kunnen klussen. We willen nieuwe scharnieren in de garage deuren zetten . En dan zien we water lopen aan de achterkant bij de garage deur, oké dan maar een bak er onder,

1000026174

godverdegodver nu ook over de achterband naar voren. Daar dan ook maar een bak onder. Oooo nee nu ook al bij de deur.

Morgen verder zoeken.

28-2  Nou vandaag wordt het niet we moeten eerst naar de notaris en rechtbank voor het NIE nummer, dan ook maar gelijk wat boodschappen doen en kijken voor goede scharnieren want die uit Spanje lijken wel van omgevouwd conservenblik gemaakt te zijn.  Scharnieren besteld want wat we nodig hebben  is dus niet op voorraad.

29-2 Sharnieren binnen en de formulieren  voor het nie nummer per express naar Spanje. Nu kunnen we met de camper verder. En echt ook de scharnieren werken niet mee, dus geen gezeur gewoon de oude er weer op en de deuren sluiten als een brandkast. Snappen???? Nee echt niet.

Dan de camper zelf maar in en met de kont omhoog kijken wat er nou weer mis is.

1000026172

Peter kan wel weeer een aantal slangenklemmen aan draaien maar helaas daar is het niet mee opgelost. Wel zegt hij dat hij blij , hoezo blij, is dat het een water probleem is en niet motorisch, daar kan ik me wel wat bij indenken ja, maar dat nu het water weer tussen de naden van het laminaat te voorschijn komt nee ik word er niet blij van.

1-3 Heerlijk de camper staat weer buiten wat een verschil met licht is dat. En we zijn op het idee gekomen om de slangen die met tyraps vast zitten bij de water slangen los te knippen  om zo verder te kunnen kijken.

2-3 En yeahhhh euvel gevonden. Er is een t- stukje in een slang stuk. Nu op zoek naar gewapende slang en een T- stukje

3-3 Eerst Bas zijn verjaardag vieren, er zit toch geen water meer in de tank dus natter kan het niet worden.

4-3 Vanochtend een hele rol gewapende slang dan hebben we dat op voorraad en echt met een half uurtje is het gemaakt. Alleen is Steef er niet en kunnen we het niet uit proberen. Maar we zijn hoopvol en gaan gewoon weg. Eerst naar putten om onze nieuwe brillen op te halen en dan door.

Raar het is maandag en totaal niet druk op de weg dus lekker bijtijds staan we in Brasschaat waar we ook water kunnen  tanken. En ..........ja echt het lekt niet meer. Dat geeft de burger toch weer moed. Morgen met vette glimlach op de bekken door.

1. Maarten Van Gasteren:
    4 maart 2024
    Jee dat is weer een begin dat we kennen van jullie met dat water is toch wel een must
    Maar gelukkig weer opgelost en als je Peter ziet zitten op zijn nieuwe knieën Petje af en nu graag door zonder problemen op naar Almeria heel veel succes
  2. Elly:
    4 maart 2024
    Nou mensen dat was een waterig begin
    Nu kappen met die nattigheid. Op naar de zon goede reis .groetjes
  3. Margriet:
    4 maart 2024
    Ha! Weer op weg! Goede reis en misschien tot ziens!
  4. Ton en Mary:
    Goede reis buurtjes.
    Blij dat alles weer verholpen is.
  5. Xandra Larooij:
    4 maart 2024
    Spannend verhaal water en vorst. Ben ook onderweg met mijn Hansje sta in Scheemda. Jullie veel plezier en fijne en goede verhalen. Ik volg graag grtjs buuv
  6. Sjanie en eep:
    4 maart 2024
    Echt weer een peter en manja actie nu op naar Spanje en dan een reisbericht zonder problemen en alleen positief nieuws
  7. Rene en Lia:
    5 maart 2024
    Nou dat was geen goed begin, maar gelukkig is het weer snel opgelost. Op naar Spanje. Hopen snel positieve berichten van jullie te krijgen. Heel veel succes en een hele goede reis. En natuurlijk ook heel veel plezier. Xxx
  8. Martha en Nico:
    5 maart 2024
    Wat een slechte start.Hoop dat dit niet een voorbode is voor jullie reis.Wat is nou een NIE nummer en waar moet je die nou voor hebben in Spanje?Goeie reis en volg jullie
  9. Lan en Louw:
    5 maart 2024
    Hoop dat de reisverzekering soepel verloopt en dat jullie weer lekker kunnen genieten na de afgelopen periode !
  10. Dirk:
    Genoeg water problemen hier,
    Maar jullie hebben het gelukkig opgelost!
    Reis licht, we volgen jullie.
  11. Rene en Lia:
    5 maart 2024
    Nou dat was weer een goed begin, maar gelukkig is het opgelost 😀 Op naar Spanje. Heel veel succes en we hopen snel positief bericht te krijgen. Heel veel plezier en goede reis xxx
  12. Majda:
    5 maart 2024
    Hallo Manja, wat is een NIE verklaring?
  13. Peter en Manja van Deventer:
    5 maart 2024
    Een NIE nummer is vergelijkbaar met een burgerservice nummer. Die ben je verplicht als je langere tijd in spanje verblijft
  14. Robneys:
    5 maart 2024
    Dus toch op weg, goede reis en veel plezier.
  15. Willem en Corrie:
    27 maart 2024
    En je weet het hé alles komt in 3e maar niet lallende maar poetsen goeie reis en blijf gezond en houd de boel heel en anders kan je er ook nog een tank wagentje met water achter hangen

Jouw reactie