deel 4

14 december 2019 - Cabo de Gata, Spanje

20-11 Weg wezen hier 2 dagen op een camping blijkt voor ons alweer lang genoeg te zijn geweest.

We rijden langs de kust richting Mojacar, maar zien dan vlak bij Palomares campers vlakbij zee staan. Das een mooi plekkie dus niet door maar hier even kijken. Er is weer plek genoeg dus staan we met het neussie van de camper richting zee en zelfs nog een deur voor de deur, wel koud water dus dat gaat het ook niet worden.

Daar staan we dan

22-11 Gisteren een dag regen nou ja dag het waren 3 buitjes van nog geen 5 minuten, dus waar heb ik het over, en vannacht met storm, man man wat ging de camper te keer, denken we er toch aan om hier maar weg te gaan. Want de zon schijnt wel maar het waait zo hard dat we niet buiten kunnen zitten en dat is dan weer jammer.

Zandstorm

We gaan maar afscheid nemen van de buurman die 2 dagen bezig is geweest om zijn schotel goed afgesteld te krijgen, en dan zijn we zo blij dat we geen tv hebben dan hebben we dat gezeur ook niet, als hij ons binnen vraagt. Zijn camper is nog ouder dan die van ons en binnen is dat een beetje te zien. Veel ruimte, hij heeft zelfs een apothekerskast die heb ik thuis zelfs niet eens, maar pluche aan de muren en plafond, en we zijn blij dat we dat niet hebben. Dit van ons kan nog eens een kwast verf hebben. Maar goed het blijkt dat ook hij al naar Marokko is geweest en weer komen de verhalen naar boven wat hij allemaal daar beleefd heeft.

Maar de storm blijft en uiteindelijk nemen we dan toch maar echt afscheid van de buurman en gaan verder.

Mojacar dat is maar 23 km verder en ligt de camperplek die we 9 km daaronder hebben gevonden iets beschutter.  En dat is ook nog zo, als we daar om 16.00 uur aankomen waait het wel maar in vergelijk met Palomares is het windstil. En bijkomend voordeel hier kunnen we de cassettes legen en water tanken.

Verliefde fietsenPrachtig dat hier kan groeien en bloeienGiel vind het wel heel  interesant de ruggewervel van een vis

Vandaag sportief bezig geweest, we zijn de berg op geklommen en die ligt zelfs hoger dan de uitkijk toren waar ik gisteren op wilde maar waar een bruidspaar bezig was met een foto shoot. Vreemde dag op zondag. En ach dan ben ik zo netjes dat ik daar met mijn afgeknipte spijkerbroek niet bij ga staan.

Mooie rode bloemetjes 2 richtingResultaat wind en wate mooi uitzicht GoofyBen benieuwd of je het zelfde er in ziet als ik doe.

Trouwens het stuk wat we gisteren hier gelopen hebben was super mooi , mooier dan de berg maar de berg was hoger.

26-11 O boy wat een gezeur, lijkt wel of het onze deze vakantie achtervolgt. Nu weer de wc cassette stuk! Gelukkig hebben we er nog eentje dus hoeven we niet gelijk op een emmertje te poepen, maar toch. Nu weer op zoek naar een winkel waar ze cassettes verkopen.

Ach eerst maar hier lekker paella eten want als je niet eet heb je ook geen wc nodig. Mmmm misschien een optie. Alhoewel.............bij Peter staat eten toch wel ver boven op zijn lijst van meest belangrijke dingen en dan erna, de verwerking van het eten er van nou das toch ook wel heel belangrijk.

Dus ja toch maar een cassette er bij kopen.

Voor we de paella hadden verdient hebben we een prachtige route gelopen langs de klif. Smal paadje waar je elkaar soms net kan passeren, dan weer omhoog, geen railing maar steil de zee onder je. Peet zegt al dit paadje staat vast op de meest gevaarlijke voetpaden van de wereld. Nou zou zomaar kunnen.

We lezen dat de rotsen hier in 1888 gebruikt waren voor het ijzer wat er in aanwezig is. Het is maar kort gebuikt maar de resultaten zijn nog goed te zien. We vermoeden dat ze met dynamiet toen zijn opgeblazen.

Er staan een rotsblok waarvan je denkt hoe is het mogelijk dat dat zo blijft staan. Dan lees ik dat er een legende achter zit van ijzerwerkers die op die plek zaten te lunchen en een geluid hoorde waardoor ze hard wegrenden. Toen ze omkeken bleek de rots precies op de plek waar zij hadden gezeten gestopt te zijn en ze daar de vorm van Nazaret in zagen. Ik zie er niets in alleen een rotsblok dat op een hele aparte manier hier staat,.

Rots Nazaret

27-11 Yeahhh we hebben de cassette nu kunnen met een gerust hart de paella kwijt. Phoe phoe dat lucht op letterlijk en figuurlijk dan in dit geval.

Gelijk maar water getankt en boodschappen gehaald nu kunnen we er weer even tegen.

We zijn niet terug gegaan naar hetzelfde plekje maar staan nu 3 km onder Mojacar een beetje meer in de reuring van de winkels. Ook weer een keer leuk, maar zo mooi wandelen kunnen we hier niet.

Ach wat is het toch ontzettend naar wakker worden als je de gordijntjes open doet en jee dit uitzicht hebt.

Mooie rode bloemetjes

30-11 Toch maar weer terug naar ons eerste stekkie want het was daar wel leuk maar alleen het strand heen en weer lopen gaat ook vervelen.

En dat blijkt want we hebben vandaag wel zo'n mooi stuk gelopen, en trots dat ik ben op mijn ouwe ventje, want het was een klim van heb ik jou daar, smal, steil ,met losse stenen, geen houvast, en hoog. Een pad waar je een geit niet op zou sturen. Maar wij hebben er gelopen en wat een uitzicht heb je dan.

En hij doet het toch maar.Weer iets hogerpad omhoog, of omlaag net hoe je loopt.

O wacht voor ik het vergeet, als je de video bekijkt van de uitkijktoren is het niet wat je denkt, Peter staat beneden en ik sta alleen boven. Ik weet nu dat ik eerst op adem moet komen voor ik iets ga filmen.

De video van "daar doe je het voor" wordt het gelukkig overstemd door de wind.

En dat de geiten inderdaad niet over het paadje liepen waar wij hebben gelopen komen we even later achter als we ze aan de kant van de berg tegen komen. En maar goed dat we Giel aan de lijn hebben anders waren wij Giel en de geitenhoeder zijn geiten kwijt.

Tis echt der op en der tussenGeiten zonder pad

Terug ons lekker getrakteerd op een biertje en een baco’tje bij het restaurantje en horen dan achter ons Nederlands kletsen. En hoe het nou komt weet ik niet maar ineens zitten we met 6 Nederlanders om het tafeltje gezellig met elkaar te kletsen, en horen we dat er een stel hier permanent woont . Ach zulke aardige mensen, want ja zegt zij dan wij zijn denk ik een stuk ouder dan jullie. Heel onbeleefd vraag ik dan hoe oud ze zijn, blijken ze beide 68 jaar te zijn. Dit zijn echt hele lieve mensen :)

Even later komen er nog 2 Nederlanders bij en die blijken in Februari naar Marokko te gaan, het lijkt wel of iedereen naar Marokko gaat.

Buiten dat het hier mooi is ruikt het ook heerlijk, of je nu door de bergen loopt of hierachter over een grindpad tussen de rotzooi overal hangt de geur van wilde tijm met soms een vleug je zoets van een of ander onbekende struik. Je zou het zo in een potje willen stoppen voor de verkoop zo lekker. Je moet toch ergens je vakantie van bekostigen he?

Zo raar ineens zijn alle campers weg. Oké morgen zou er slecht weer komen, waarom iedereen nu al weg is snappen we niet. Er wordt op de deur geklopt en Peter doet open, staat de Duitse uitgave van Catweazle voor de deur en vraagt waarom iedereen weggegaan is. We weten het niet maar dan horen we van de schoonmaker van het restaurantje dat het vannacht al gaat regenen. We nemen het voorbeeld van de andere en zoeken het hogerop.

3-12 Dat blijkt gen verkeerde keuze te zijn geweest. Wat een noodweer. De hele nacht stortregen en een storm!!

Vanochtend toch maar even langs het strand, nou ja wat er nog is dan, en dan maar weg richting Almeria. De navigatie wil ons een andere kant op hebben dan wij in ons hoofd hebben , maar dit keer luisteren we en volgen haar braaf.

En man man wat een geweldige weg zit er weer bij. Zo ongelofelijk jammer dat het nu weer regent en waait. Want op het filmpje zie je er wel iets van maar met mooi weer is deze weg vast om je vingers bij af tel likken.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik het af en toe een beetje eng vind. Al dat bochtenwerk omhoog en dan niet zo’n brede weg zonder vangrail, nou soms best een beetje brrr. Maar dan kijk je om je heen door de  regen en zit je weer te genieten.

Hahaha het blijkt de camperplek te zijn waar we toen met de Spanje reis langs zijn gereden en zo iets hadden van mmm best leuk zo en nu staan we er. Alleen blijft het met bakken uit de hemel komen en we even  later drijf en drijf nat terug komen als we Giel hebben uitgelaten. Zo leuk met dit weer een hond. Ho ho wacht bedoelen ze dit dan met hondenweer?

4-12 Zo dat is beter, geen getik meer van spetterende bitterballen in de olie, want zo klinkt de regen hier op het dak van de camper. Raar eigenlijk in Noorwegen was het echt van die dikke vette regendruppels die bonkten op het dak en hier echt het geluid van spetterende bitterballen.

En we dachten van de lekkage af te zijn, ja die van het pompje, maar op de rare plek bij de koelkast is het weer nat. Nu gekeken bij de afvoer onder het gootsteentje maar krijgen daar met geen mogelijkheid de bodemplaat er uit. Alle andere mogelijkheden die daar in de buurt zitten zijn het niet daar is alles droog en juist daar waar we nu denken dat het moet zitten kom je niet bij.

Dus Albert je hebt gelijk het begint op een werk vakantie te lijken.

Sorry maar internet werkt niet goed krijg met geen mogelijkheid de filmpjes er op gezet. Zodra dat gelukt is geef ik een gil.

1. Maarten Van Gasteren:
    14 december 2019
    We hebben vaak gezegd dat Peter op vooruit is gegaan met zijn knieën maar het is te zien mooi als je zoiets samen kunt is een goede voorbereiding op Marokko
  2. Jan Reffeltrath:
    5 januari 2020
    Letten jullie een beetje op klimgeiten. Mocht het toch een keer fout gaan, ik heb nog een brace in de aanbieding slechts 4 maanden gebruikt ha...ha.. goede reis jongens
  3. Peter en Manja:
    6 januari 2020
    Dat is goed om te weten Jan. Wees er maar zuinig op je weet nooit😁😁😁