Waarheen ?? 2018 2

11 juli 2018 - Twist, Duitsland

Na het gesprek met Rob bellen we Nico en Marion op. Die zijn verhuisd naar Drenthe maar waar weten we niet. Met de vraag of ze het leuk vinden als we langs komen krijgen we gelijk de route te horen dus Nico eerst even laten dimmenwant we zijn van plan om morgen te gaan.

O ja ook leuk we hebben niks te doen. En voor hij weer de hele route uit gaat leggen geven we even door dat we een goede navigatie hebben.

Vanochtend eerst in een beetje miezerige regen, gelukkig niet de buien van vannacht, Giel uitgelaten en wat kun je hier lekker lopen man met je hond. Nou zonder hond ook maar das toch anders.

Dan naar het plaatsje Nooitgedacht waar Peter niet s van begrijpt hoe de navigatie ons nou stuurt. Van Groningen naar Appingendamdan weer richting Assen, iedre keer hoor ik weer, ‘nou ik sap het niet hoor , echt ik snap niet waar ze me steeds heen stuurt tis de hele verkeerde kant op. Heel raar waar dit is de enige vrouw waar hij altijd klakkeloos naar luisterd. Ik denk dat ik het ga leren want ik hou dit keer wijzelijk mijn mond. Kost moeite hoor.

We komen er gewoon en het is gezellig om ze na zo’n tijd weer te zien. Giel kan het gelijk vinden met hun twee honden

, en we komen er achter dat Giel de kale versie van Max en Saar. Zeklfde bouw, zelfde kleur, zelfde kleur neus en ogen.Ze hebbeb eeb mooi huis maar er is nog aardig wat werk aan, maar wat een ruimte.

Na de lunch, nou ja meer een ludi oftewel tussen de lunch en diner in, gaan

we helaas toch weer verder. We gaan richting Haren in Duitsland zijn we toch de grens over.

Als we er aan komen zien we al aardig wat campers staan, leuk zo bij de brug vlakbij het water. Alleen hoe komen we daar. We zien nergens een toerit er heen. Dan maar door rijden misschien moeten we onder de brug door, waar we trouwens prachtige veld bloemen zien staan.veldbloemen  Dus we gaan voor de brug links af , maar daar is echt helemaal niks, dan maar weer langs de campers en waarachtig precies in de bocht aan de linkerkant is een afrit. En nu staan we op een heerlijk plekje bijna langs het water in Haren.Haren1

Haren blijkt een scheepsmuseum te hebben en te zijn want als we Giel uit laten zien we langs de kanten van de weg stukken van schepen staan en uiteraard grote ankers. Ook staan er, weliswaar onder een afdak, diverse grote scheepsmotoren .Haren3  Haren4

Straks rijden we naar Twist net over de grens we weten dat daar een Lidl aan de overkant is en iets verderop een Aldi. Beide goed voor de rum.

Om half één zijn we er en inderdaad in de vijf jaar dat we er niet meer geweest zijn is er niets verandert, dus bij de Lidl eerst een fles rum gehaald en uitgeprobeerd of dit de goeie is. Mmmm kweet het niet, morgen die van de Aldi proberen

1. Ruud:
    11 juli 2018
    Nooitgedacht dat Peter ook beter luistert naar die vrouw dan naar jou
  2. Wilma:
    17 juli 2018
    Leuk verhaal! Geniet er lekker van en rij voorzichtig