Deel 1
14 -6 Laatste nachtje bij Bep en Peter voor de deur geslapen en straks gezellig met de mensen die we willen gedag zeggen nog het laatste bakkie en borreltje doen
. Jongens en meisjes wat was het gezellig en wat zijn we verwend. Helaas komt aan de gezelligheid een eind want we moeten weer om kwart voor zeven in Lelystad zijn. Echt vanaf maandag voorlopig geen geregel meer. Gelukkig zonder gesnotter afscheid, nee geen afscheid, elkaar gedag gezegd voor een lange tijd.Het was top. We rijden met een fijn gevoel weg, dan pas merk je wat voor fijne mensen je om je heen hebt gehad.
En dan staan we keurig op tijd weer in Lelystad en komt marieke de was brengen ze weet alleen niet dat ze nog een baaltje mee krijgt 😀.
15-6 Nog ff een feestje op de valreep. Hans en Fem vieren samen hun verjaardag en dan hoor ik daar dat Nico ook op dezelfde dag jarig is. Gelijk in de agenda gezet kunnen we die niet meer vergeten. Jammer dat we weer op tijd weg moeten maar ja morgen weer een drukke dag.
16-6 En dat was het ook een drukke dag maar ook onwijs gezellig. Steef had heel lief samen met Peter en Tim alle motoren uit de showroom gereden zodat we daar ruimte hadden. Bas heeft geholpen met de hapjes voor te bereiden en toen kon het feest beginnen.
De een na de ander druppelt binnen bijna iedereen is gekomen dus volle bak
. Van de overlevingspakketen kunnen we de komende maanden aardig van rond komen 😂
. En met de tuinaanleg kunnen we ook beginnen. Onbegrijpelijk allemaal. En ook hier kwam een eind aan en zeggen we iederen of zij ons gedag met een dikke knuffel en tot snel.
Als alle kadoos in de camper staan de rommel is opgeruimd komt Steef met een scooter aan zette met Jada achterop, en rijden ze het terrein af. Allemachtig wat is dat ding snel daar wil ik straks ook op niet wetende dat Giel er dan als een gek er achteraan rent
. Zo alles binnen en aan kant nu naar Tim om het verlate verjaardagsfeestje van Faye nog te vieren, en als dat ook nog gedaan is en nog een ijsje bij Billie,s gescoord te hebben is het ook van dit zooitje uhhhh ja geen afscheid 🤔, nee gewoon gedag te zeggen. Alleen dan begint Maaike te snotteren in mijn nek,de trut, ja nou dan heb je me en staan we daar ff met zijn tweeën en ik had me zo voorgenomen om het niet te doen! Ja maar ik kan zo slecht afscheid nemen zegt ze, we nemen geen afscheid! We gaan anders toch ook maanden weg, zeg ik. Oja dat is ook zo zegt ze en begint dan te lachen. Dan voor de laatste keer naar de Wigstraat, daar worden morgen onze schone onderbroeken gebracht en kunnen we echt weg.
17-6 Als eerste Quinty gefeliciteerd wat verjaardagen gaan gewoon door. De schone onderbroeken zijn er ook en kunnen we na iedereen hier nog even geknuffeld te hebben echt weg. Onze eerste stop is Brasschaat we weten nog van vorige keer dat we hier lekker geslapen hebben en dat we er water kunnen tanken. We stoppen 50 eurocent in de automaat maar kunnen de kraan niet vinden, raar verleden keer deed hij het gelijk en hoefde we helemaal geen kraan open te draaien. Gelukkig komt er iemand aan dus kunnen we het vragen. Nou lekker die staat net zo oenig te kijken als wij deden, die weet dus ook niet hoe het werkt. Peter drukt een paar keer op een blauwe knop maar ook geen geld terug. Dan nog een keer en komt er een dikke vette straal uit en ik sta in de weg dus weet je gelijk waar dat water terecht komt. Inderdaad niet in de watertank. Goed we hebben water en ik ga met natte broek en schoenen giel maar uitlaten terwijl Peter naar de plek rijdt.
18-6 Vanacht wakker geworden van de regen en niet zo,n klein beetje ook, maar met Giel uitlaten is het droog en de temperatuur heeft er niet onder geleden.
Met nog 1952km te gaan op de navigatie rijden we weg en komen na verschillende files en regenbuien aan in Rethel. Leuke plek langs het water, alleen komt het ook nog steeds van boven.
19-6Geen idee wat Peet vannacht heeft uitgespookt maar als we de navigatie aanzetten blijkt dat we vannacht 13 km hebben gereden en toch op dezelfde plek staan. Vreemd heel vreemd.
Als we weggaan is het droog en ziet het er toch gezelliger uit, duurde alleen niet lan en das nou weer zo jammer he. Net als de files waar we weer in terecht komen. Niet normaal hoeveel wegen en hoelang de wegen zijn waar ze mee bezig zijn, alleen je ziet er geen mens werken 😠.
Voor de derde keer staan we in Auxxere en weer, of nog steeds, regent het hier. En als klap op de vuurpijl worden we s'nachts getrakteerd op onweer , bliksem, en giga harde regen. Giel helemaal door het dolle natuurlijk., helaas niet omdat hij het leuk vind. Japie angsthaas hijgt en bibbert bijna zijn vel uit. Daar zit je dan midden in de nacht met zo,n fijne zenuwlijer. Eerst Peter er uit,maar die moet morgen weer rijden dus ruilen we. Na dik 3 uur is trekt het over en kan ik ook weer naar bed.
20-6 Joehoeeee het is droog als ik Giel uitlaat niet dat dat veel uitmaakt want bij ieder geluidje duikt hij in elkaar en wil terug, kort rondje dus. Ach zo heeft ieder nadeel zijn voordeel we kunnen nu vroeg rijden. We rijden de N151 en ik moet toch ineens poepen en net als ik zit krijg ik de kreet" blijf zitten" wat ik dan maar braaf doe. Hij dacht dat het politie was maar blijken dus wegwerkers te zijn die aangeven dat we terug moeten omdat de weg afgesloten is. Ze leggen hem uit dat hij moet keren en dan de 2de weg moet nemen. Hij weet alleen niet of dat nou links of rechts was😀
Als hij gedraaid is kom ik weer tevoorschijn en samen kijken we waar we heen moeten. Nog even en we zijn weer in Auxxere dat lijkt me nou ook niet de bedoeling. Dan maar de afslag links en de kaart erbij, er zijn trouwens maar weinig afslagen op de N151. We nemen de afslag naar Donzy en komen na een flink aantal kilometers een auto van de wegwerkers met camper erachteraan tegen die flink met zijn koplampen schijnt. We kijken elkaar aan en vragen ons af of we goed gaan. We draaien maar weer en rijden het stuk terug. Kloterig eigenlijk dat er dan nergens iets van weg omlegging staat. Maar goed uiteindelijk komen we toch op de goede weg en kunnen we verder. En als we dan op de goede weg zitten worden we op wel zo'n regenbui getrakteerd dat de ruitenwissers het bijna niet aan kunnen
. Verschillende auto's gaan al aan de kant van de weg staan. Uiteindelijk komen we aan op de plek in Pérignat-les-Sarli waar je wel heel goed moet opletten want de camperplek ligt goed verstopt. Heerlijk is het hier, het is (nog) droog en het zonnetje schijnt lekker zodat we op de bank een bacootje en een wijntje doen. En dan, na het eten, barst het weer los. Regen onweer je wordt er toch simpel van.
21-6 Nee ik zeg het niet weer maar het is wel zo met Giel uitlaten, niet veel niet had maar het valt wel. 😤 Dan Maaike bellen want ja echt die is op de dag van de zomer jarig, nou die begint dit jaar niet op deze dag ben ik bang voor, misschien wordt het wel de eerste herfstdag. Na de koffie verder en onderweg Patrick geappt of hij al wat meer wist. Hij belt terug dat hij nog niets weet en de overdracht waarschijnlijk pas half juli is omdat het formulier van de bank nog niet binnen is. Balen maar het is niet anders. We komen alleen zo goed in de knoei met de verhuizers. Nog geen 10 minuten later belt hij weer en zegt dat de papieren net bij de verkoop makelaar binnen zijn gekomen gaat gelijk een afpraak maken bij de notaris.
22-6 Oooo mensen dit is zo zenuwslopend, heb ik een zaterdag een pak geld overgemaakt van de Nederlandse bankrekening naar de Spaanse bankrekening staat het er nog niet op. Alle kleinere bedragen die ik heb gedaan om het uit te proberen gingen allemaal goed en nu........ hoezo stressen. En net wat ik dacht, zaterdags gestort dan s' maandag (hopelijk ) op de rekening. 🤞
En dan horen we van Patrick dat de overdracht maandag 1 juli is. Joepie er zit schot in.
Tja er moet weer een keer getankt worden. Zo buik van de camper vol dus kunnen we weer, maar dan bij het weg rijden horen we toch een knal we schrikken ons de tandjes. Nee hé zal ons toch niet gebeuren??? We stappen uit, geen paaltje, ruimte genoeg boven de camper, op onze knieën zien we onder de camper ook niets. Geen flauw idee wat dat nou geweest kan zijn. Nog rustiger dan normaal rijden we weg. Dan zonder verdere kleerscheuren komen we aan in Belmont-sur-Rance mooie plek waar er maar 3 kunnen staan. Er staan er 2 dus mooi laatste is voor ons.
23 -6 We staan de spullen een beetje op te ruimen en zien twee mannen gehaast langs lopen en iets later weer terug komen, ze kijken steeds om en dan zien we een ambulance langsrijden, de mannen rennen er naar toe en gelukkig ziet de ambulance de mannen. De 2 wijzen de ambulance de weg en lopen er zelf snel achteraan. De ambulance moet het paadje op naast waar wij staan. Dan zien we een politie auto langs rijden maar die gaat zo snel dat hij al voorbij is eer Peter kan reageren. Kijk nummer 2 komt er aan, Peet springt de camper uit en fluit op zijn vinger, yes gelukt ze komen er aan, en dan zo leuk, zegt Peet, ziekenauto ? Die kant op. Hoezo leuke talenknobbel, al die tijd zegt hij ambulance en nu als het nodig is ziekenauto 😂
Om twee uur rijden we ons nieuwe thuisland en rijden door naar Girona. Nu niet slim van mij want als we daar staan lees ik de recensies en die zijn allemaal slecht. Nee wordt hem niet wegwezen. Ik vind een ander plekje in Maçanet de la Selva. Keurige plek, niet de gezelligste maar het is alleen om te slapen. Staan we er en wat denk je........ zijn ze iets verder op aan het kleiduiven schieten. Weer knallen. Sorry Giel we gaan niet verder zal wel stoppen.
23-6 Vandaag wel heel veel gereden, niet omdat we dat wilden maar gewoon omdat of de camperplekken weg waren of dat het vol stond met auto's of dat we zoiets hadden van nou nee doen we niet. En als je dan besluit om naar Castello te gaan en ziet dat je daar ineens tussen de 12.00 en 14.00 euro mag betalen terwijl het 5 weken geleden nog gratis was rijd je maar door wat in houd dat we in Turis aan beland zijn.























Wat een mooi verhaal weer!
Het loopt van een leien dakje bij jullie, zo snel iets gekocht en verkocht..
We wensen jullie veel geluk op jullie nieuwe plek en zien uit naar de Spaanse verhalen!
Als wij die kant opgaan komen we alles bewonderen.
Lieve groet Dirk en José
We zijn weer blij dat jullie heelhuids zijn aangekomen op de plek waar jullie weer de finish vlag kunnen uithangen😁.
Jammer dat ik vrijdag moest werken.
Maar dat doen we in september/oktober wel even over.
Gr Ton en Mary
We hebben het weer met veel plezier gelezen.
Gelukkig nu op de plaats van bestemming.
Nu hopen dat het snel allemaal geregeld is en jullie kunnen beginnen in het nieuwe huis.
Heel veel succes en gauw tot ziens. Liefs uit Leiden xxx
Nu jullie huis en dan de verhuisauto .
Weer aan het werk dus.
Veel geluk en plezier !
Hopelijk deze zomer ook weer een fikse regenbui op jullie huis . Water kun je dáar wel gebruiken!
Lieve groet, Eva