Dus wel 4

17 februari 2023 - Urbanova, Spanje

In Oliva is het nat en als we er staan stap ik uit en kan dan net een diepe plas ontwijken. Peet we moeten ff een stukje verder gaan staan want dit gaat het hier niet worden als we niet willen watertrappelen. Tis maar een klein stukje op zij maar scheelt ons wel natte voeten.

7-2 Gisteren bericht gekregen van Naturalis, wat ik eerlijk gezegd niet had verwacht maar heel erg leuk vind. Het blijkt een rugschild te zijn van een blauwe zwemkrab die niet thuis hoort in de Middellandse zee. Ik dus helemaal blij en denk gelijk iets heel bijzonders te hebben gevonden, nee hoor boort ze gelijk mijn geluksgevoel de grond in door te zeggen dat ze tegenwoordig veelvuldig in de middellandse zee voorkomen. Hoppa weer een illusie armer.

Inmiddels zijn we in Moraira aangekomen en staan op een groot terrein waar vrijdags de markt wordt gehouden. Nu maar hopen dat we er niet af hoeven. Ach met ons staan er meer campers en ook één tja hoe moet je dat nou noemen nou ja zielig zullen ze niet zijn het is er ééntje zo rond een half miljoen als het niet meer is, en zo te zien staat  deze er al een poos dus zullen we niet weggestuurd worden.

Nou niet weggestuurd maar wel door een Belg er op gewezen dat we in de gevaren zone staan. Hoezo dan? Nou jullie staan net aan de verkeerde kant van het bord , daar begint de markt zegt hij. Oooo vandaar dar we diverse campers langs hebben zien rijden en die goedkope nu op het prutpad achter ons staan. Bedankt buurman we gaan iets verder op staan.

Tussen de buien door alleen Giel even uitgelaten verder zitten lezen en wat

1676564309279

aangekliederd met verf

10-2 Vanochtend kom ik het terrein op lopen met Giel, die ik uitgelaten heb steek ik tussen de auto,s door en wat denk je..................de eerste de beste auto waar wij een stap voor terug moeten doen en de auto moet af remmen is van Peter en Bep de over buurtjes. Dan heel gezellig met zijn vieren de markt over. En we hebben de traditie op het park om op vrijdag met zijn zessen , Peter, Bep , Gerrit, Sandra en wij dan, vis te eten  en ja nu is het vrijdag en weten Peter en ik hier om de hoek een zaakje te zitten met vis en chips ja en wat doe je dan als het lunch tijd is??  En dan komen ze toch met een knoepert van een vis, mijn hemel wel zo groot en zo ontzettend lekker.

16765766726491676576672669

Terug bij de camper nemen we afscheid van ze , maar Bep moet toch even in de camper kijken of ze niets vergeten is. Ik snap er nis van maar goed. We zwaaien ze uit en als we de camper ingaan ligt er een plastic tasje op de bank. Ik kijk er in en zie dan de sjaal er in zitten die ik zo mooi vond maar niet gekocht en zij  dus wel voor me. Peet en ik kijken elkaar aan en denken hetzelfde, wat een ontzettend lief stel en we moeten afleren om of iets te zeggen of ergens naar te kijken wat we mooi vinden als zij er bij zijn.

1676564309145

Moraira is een leuke stad maar met een nadeel, je moet hier echt opletten met wat je zegt want je hoort hier  voor, achter, links en rechts van je Nederlands lullen. En verder staat hier volgens ons ieder huis , maakt niet uit hoe groot, te koop want op iedere hoek van de straat zit wel een makelaarskantoor. We zien er eentje staan voor honderdnegenduizend euro nou dat is te doen denken we tot we zien dat het net vijftig vierkante meter groot is. We blijven maar zitten zwaar we zitten. Maar verder echt heel gezellig hier.

16765643093241676564309343

Ondanks het gezellige gedoe zijn we toch maar vlak na Peter en Bep weggegaan. Alles goed op zijn plek en  vastgezet . wij alletwee goed op de stoel gepositioneerd en strak in de veiligheidsriemen . Billen goed in de stoel gedrukt zodat ik stevig zit want we moeten wel elf kilometer rijden naar Benissa

11-2 Gelukkig geen eelt op mijn kont gekregen van die enorme afstand gisteren, maar niet echt lekker geslapen hier. Toen we verleden keer uit L Aldea vertrokken hoorden we al een rammeltje bij de motor , daarna olie bijgevuld wat niet schrikbarend laag was,  maar gisteren met die elf kilometer was het terug en luider. Gelukkig staat er hier een aardige Belg die tien jaar bij een Mercedes garage heeft gewerkt die even kwam kijken. En dan start Peter de motor en echt net als je met kinderen naar de huisarts gaat omdat ze zwak, ziek of misselijk zijn maar bij de dokter ineens niets meer mankeren is het met de motor ook zo, niks, noppes, nada  aan te horen. Die klinkt weer als een zonnetje.  Nou ja we blijven toch nog maar een nachtje en dan morgen maar weer verder en goed luisteren. Maandag is alles weer open.

Volgens de recensies moet het hier ook een leuk stadje zijn dus een mooie combi Giel uitlaten en gelijk het stadje bekijken. Nou daar zijn de meningen dan over verdeelt tis aardig maar niet spectaculair.

16765643092441676564309225

Wel een lekker restaurantje waar Peter een tonijn pizza gesteld en ik pasta gorgonzola. En als je daarna de rekening krijgt van drieëntwintig euro vijftig smaakt alles ineens nog lekkerder en vinden we het stadje ook zomaar een stukje leuker.

1676564309204Zo jammer dat je hier het reliëf niet kunt zien is echt heel erg mooi

12-2 Toch maar weg vanochtend  via een hele mooie weg met een waanzinnig uitzicht

DSCN4152DSCN4156

door naar Altea. We weten dat Willem en Corry , de stroopwafel bakkers, die we verleden jaar in Malaga en later in Cale de Mijas hebben ontmoet daar ook heen gaan en dan is het wel even leuk om elkaar weer een keer te zien. Zeker nadat het met Nico en Marion mis is gegaan. Die staan nu in Denia en daar kwam ik achter toen ik hun appje las en we hier nu al staan. En dan te bedenken dat we voorbij de afslag Denia zijn gereden.

Gaan we Giel uitlaten en Peter weet me iets leuks te laten zien. We lopen richting brug en dan pakt hij GIel over, ga daar nou maar kijken zegt hij, maar kijk uit ik weet niet of er iemand is.  Met mijn telefoon in de aanslag loop ik er heen en inderdaad het is  leuk. een volledig ingerichte kamer, keurig bed , tafel met stoelen kastje, gezellige prulletjes en een was die te drogen hangt. en dat allemaal onder de brug. Dit is een vijf sterren kamer van een zwerver.

1676564308684

13-3 Vanavond leuk  met zijn zessen naar de chinees geweest in Albir. Willem en Corry zijn daar vaker geweest en kennen de weg dus in hun camper met hun Belgische kennissen die kant op. Echt lekker eten en waarom het bij ons dan zo duur moet wezen snappen we niet. Hier een menu inclusief drank en na gerecht met als afsluiten een likeurtje voor dertien euro per persoon. Willen en Corry zelfs minder die hadden een ander menu maar wel een fles rode wijn erbij. En ja het is wel leuk om te zien maar ook heel onpersoonlijk, ze werken hier met een robot ober.

1676564308621

15-2 We zouden eigenlijk gisteren weggegaan zijn, maar nadat we terug kwamen van de markt natuurlijk eerst een bakkie thuis genomen en toen Giel uitgelaten alleen dat werd zo een groot rondje dat we pas om half vijf terug waren. Jaha ik hoor je al zeggen nou als je dan pad om vier uur weggaat maar nee dat zijn we niet. We gingen voor tweeën weg heerlijk over de boulevard die erg gezellig is , strand een stuk minder want dat bestaat alleen maar uit stenen en keien. Na de boulevard door het centrum met leuke winkels terug en daar nog een bakkie moed ingedronken voor het laatste stukje. Dus als je dan laat en moe terug komt blijf je gewoon nog maar een nachtje.

Straks naar Benidorm even bij Andre en Els langs die daar een appartement hebben gehuurd.

Pfft die zitten hier op de zestiende verdieping, wat een hoogte. Maar weer gezellig en lekker koffie en een heerlijke lunch gekregen. Het was kort krachtig en gezellig. Maar we gaan weer door naar EL Campello lekker plekkie maar verder niks te doen, maar o wat was het hier lekker stil vannacht na Altea.

16-2 En dan staan we in Urbanova met onze neus vijftig meter bij de zee vandaan en zulk  lekker weer dat we niet weten hoes  we onze korte broek aan moeten en dan lekker een stuk lopen. Santa Pola is een stukje verder war we verleden jaar stonden maar hier hebben ze een leuke boulevard met verschillende barretjes en restaurantjes. we kunnen alleen geen supermarkt of zo vinden . Nou ja we hebben nog genoeg voer in de kastjes dus een mooie reden om dat eerst op te maken.

DSCN4171

1. Ruud:
    Leuk schilderijtje !
  2. N.P Wals:
    17 februari 2023
    jullie gaan lekker.Nu maar hopen dat de motor van de Mercedes het ook goed blijft doen.Veel plezier.
  3. Eva:
    17 februari 2023
    Mooie sjaal!!!!en lekker eten ….
    Ook dit verhaal weer als een echte Rembrandt geschreven….
  4. Willem & Corrie v h. De koekenbakkers:
    17 februari 2023
    Dat hebben jullie of eigenlijk moet ik zeggen jij weer prachtig op papier weten te zetten
    Applaus voor jezelf groetjes en tot later
  5. Els en André:
    De 15e is echt niet hoog hier. We konden ook de 26e huren🥴
    Heel gezellig dat jullie er ff waren. Goede reis verder met veel avonturen!
  6. Margriet:
    Plezier, plezier, plezier..
  7. Fred en Wilma.:
    18 februari 2023
    Weer een leuk camper verhaal, ik leest het altijd., met veel plezier. Wij staan in Nerja. Op een groot parkeerplaats, was vroeger betaald, maar nu niet meer. Een mooie stad, alleen zijn er geen voorzieningen. Goede reis verder. Groetjes van ons.
  8. Nico en Marion:
    18 februari 2023
    Hopen dat de mercedes het blijft volhouden. Het reisverhaal zit weer smeuig in elkaar.
    Altijd gaaf om te lezen. En onze gemiste ontmoeting, die halen we wel in.
  9. Nico:
    19 februari 2023
    Veel plezier nog mooi verhaal hoor
  10. Rene en Lia:
    19 februari 2023
    Wat een leuk verhaal weer en wat zijn de plaatsjes herkenbaar voor ons. Wij zijn zo vaak op de markt geweest in Moraira. Dat jullie daar nu gestaan hebben, heel leuk xxx
  11. Sandra en Gerrit:
    22 februari 2023
    Jullie hebben het nog drukker met bezoeken afleggen dan dat jullie thuis zijn.
  12. Xandra Larooij:
    30 maart 2023
    Leuk zo onderweg te zijn. Grtjs xandra
  13. Xandra Larooij:
    30 maart 2023
    Hele mooie sjaal en wat lief. Mooie foto's en ern leuk gezellige verhalen