Waarheen ?? 2018

9 juli 2018 - Groningen, Nederland

Zo he he, na al dat gedoe met de koelkast, die uiteindelijk toch heel gewoon bij de Wit op voorraad bleek te staan, en dan niet boos worden he maar wel de vakantie er om geannuleerd, omdat één van de telefoon dozen te belazerd was om even bij de desbetreffende afdeling te informeren. Maar goed woensdag dan eindelijk de koelkast, en wat een drama om de oude er uit te krijgen. Alle schroeven dachten we los en verwijdert en er dan geen beweging in te krijgen he. Kom je s’nacht op het idee dat er misschien nog wel schroeven via de kast er in zouden kunnen zitten. Ja dus. En dan staat die in het paadje we kijken naar de deur, naar de koelkast, deur ,koelkast ,deur. Nee he zal toch niet? Yep zal wel, hij past er gewoon niet door.

Dan de bestuurder deur ,nou dat zou net moeten gaan. Zie je het voor je. Twee mensen die staan te klooien in een kleine ruimte om een koelkast zo te manoeuvreren dat hij eerst op de bestuurderstoel kan staan. Dan zo omhoog tillen dat het net over de deurgreep past en ondertussen weer zo kantelen dat hij op zijn smalst is. Maar tis gelukt hij staat buiten. Zo heerlijk met bijna 30 gr. En dan moet de nieuwe er op dezelfde manier in. Joepie!!!

Nou dan moet het er weer in zetten toch ook zo gebeurd zijn, we weten nu hoe het gaat. Duhh dom dom dom om dat te denken. De nieuwe is ietsepietsie hoger en er blijken stel pootjes onder te zitten. Niet zeuren de zaag er in en pootjes weg.

Zo he he die staat . En verrek hij doet het ook nog , zo in één keer op gas, dan 220 uit proberen . Onee wat nu weer nergens kunnen we zien of hij op de 220 werkt het lampje brand niet. Nou weet je gewoon van nacht op 220 laten staan en als die morgen koud is weten we dat hij het doet. De groeten tis mooi geweest met dat ding.

7-7 Gelijk ff de koelkast checken en verrek hij is koud, dus raar dat het lampje niet brand. Mmm doet die trouwens ook niet op gas.

Dan zetten we de knop om op 12 volt en Peter start de motor. Krijg nou vliegen op een stokkie nou brand het lampje wel.

Tis toch om gek van te worden. Weet je ach schijt aan malle babbe maar we gaan er van tussen, richting Duitsland.

Ijssel Dalfsen  Kerkje Dalfsen

In Dalfsen trouwens een hele leuke camperplek Kunst Dalfsen2 en een leuk stadje met heerlijk ijs, belt Peter naar Chris en Cindy met de mededeling dat we toch even richting Duistland gaan. Oei die vinden het niet zo leuk als we niet komen. Oke morgen dan maar richting Lisse de plannen worden omgegooid.

Van uit Lisse zijn we door gereden naar Middenmeer, daar heerlijk bij Rob en Tiny de verhalen van de vakantie gehoord en s ávonds lekker uit eten.

Mooi is dat he stap je daar s'ochtends voor de deur de camper uit en kun je zo bij ze naar binnen lopen waar de ontbijt tafel al klaar staat. Volgende keer eens kijken of dat ook bij hun buren zo makkelijk gaat.

Om half 11 rijden we er weer weg, was weer gezellig. Onderweg zoek ik een plekje op en kom uit in Lutjegast, maar voor we daar zijn belanden we eerst in Dokkum.

Helaas pindakaas het blijkt dat we er niet kunnen blijven slapen, ach maakt niet uit in een heel leuk tweede hands winkeltje al een hele mooie craquelé windlicht op de kop getikt net als een grote etagère.

Dan toch maar door naar Lutjegast, en daar is dus helemaal niks aan. 28km verder ligt Groningen dus daar ons geluk proberen.

En tis gelukt we staan er met een heerlijk loop gebied voor Giel.

Zitten we aan de koffie gaat de telefoon, Rob van Truus aan de lijn of Peter tijd en zin heeft om samen met hem een huis op te knappen. Ja tuurlijk samen met jou wel is Peet zijn antwoord , wanneer moet dat gebeuren ? Nou dat hoor je a.s woensdag krijgt hij als antwoord, we zijn benieuwd. We houden er rekening mee dat dat snel gedaan moet worden.

1. Petra Schaftenaar:
    10 juli 2018
    Ha ha ha, wat een verhaal met de koelkast! en de rest..
    Veel plezier en gezelligheid.
    Groetjes.
  2. Ruud: