Spanje portugal 2016 deel 20

2 oktober 2016 - La Tranche-sur-Mer, Frankrijk

Dat verder werd verder dan we in gedachten hadden. We zouden op de camperplek in Le Rochelle gaan staan maar de eerste was vol, gelukkig konden we daar wel de cassette legen en het vuilwater kwijt, en had hoera de andere plek onze voorkeur. Oké ligt aan het strand en vijf kilometer van de stad maar we hebben fietsen dus no problem. We rijden keurig de stad door en komen op de rotonde die we moeten hebben en zien dan borden staan met Franse tekst en danger er op. Tekst snappen we niet danger wel . Goed he?  En er staat politie, nee we mogen de afslag niet nemen. Kijk en dan hebben we Peter, die laat zich niet zomaar wegsturen, die slaat gewoon een straat in. Maar helaas pindakaas na ruim een uur rond rijden komen we niet op de plek waar we willen wezen,. Bij iedere rotonde is de afslag die we moeten hebben staat politie. Jammer lijkt ons een hele leuke stad. Komt bij ons lijstje "nog een bekijken".

Dan door naar de volgende stek Tranche -sur-mer, ach zo zijn we snel thuis. Deze plek is aan zee onder de vuurtoren. Tis een leuke plek, je loopt even de duinen door en staat aan zee. Morgen maar op de fiets de andere kant bekijken van het dorp. O trouwens bij de super U nog boodschappen gedaan en daar een wasrek op de koop getikt speciaal voor campers en caravans. Tis de moeite waard van het melden toch? Peter heeft zich zitten te vermaken hoe vaak een ander zijn camper heen en weer rijdt to dat die eindelijk tevreden is. De teller stopt bij 11 keer.

Volgens de gegevens moet het centrum 800 meter verder op zijn, nou egnie tis verder en als je er bent voel je je net Remy. Er loopt geen kip rond ook geen hond laat staan een mensen en alles is dicht. Lijkt hier wel een spookstad, dan maar terug naar de camper en om 5 uur nog eens proberen. Om half 6 stappen we weer op de fiets en rijden door, ja wat is het, stad? dorp? gehucht? We zijn er niet uit, het heeft veel weg van een vakantiedorp en dat blijkt ook een beetje aan de winkels waarvan er nu nog een groot gedeelte dicht is net al heel veel huizen. Overal luiken voor. Wel een schoenen zaak open waar we een paar leuke open schoenen voor Peter vinden. Bij het pinnen gaat er iets mis, eerst de verkeerde pin, dan de goeie maar het apparaat blijft aangeven dat het de verkeerde pin is. We snappen er niks van, dan maar geen schoenen. Ach is ook lullig dus op zoek naar en bank, we rijden dat hele klote dorp door en nergens een bank te vinden, tot we weer bij de schoenen zaak aan komen en wat zit daar naast ?????????? Een bank! Grinnikend gaan we het met de pas proberen en krijg nou wat nu doet hij het wel gewoon met de pin die we in de winkel ook deden. Terug in de winkel weer proberen te pinnen en krijg nou wat weer geeft het apparaat aan verkeerde pin! Bij de tweede poging doet tie het wel. Schiet mij maar lek maar snappen kan ik dit niet. Op zich is het hier leuk maar denk dat je dan in een ander jaargetijde moet wezen.