Scandinavie 2019

1 mei 2019 - Nijkerk, Nederland

29-3 Echt, voor het eerst zijn we voor ons doen al heel veel aan het voorbereiden. Vandaag de camper opgehaald om daar de aanrecht en de tafel, yep die krijgt een herkansing, te voorzien van nieuw formica. Dan het nieuwe gaskomfoor en spoelbak erin.

Maar ook de deurtjes op nieuw schilderen want die zijn verleden jaar heerlijk beschadigd door alles.

Het op maat maken van het formica gaat goed net als de uitsparingen voor ga wasbak en kraan, we denken als dit kan niet goed gaan. Maar ook het opplakken lukt . Dit wordt gevaarlijk.

En als ik even later de camper weer in kom staat Peter met een verbeten gezicht het er weer af te schrapen en te trekken.

Neeee wat nu ???? Blijkt dat het blad een hele kleine glooiing te hebben bij de spoelbak wat hij niet gezien heeft met aftekenen. Keurig links en rechts afmeten en dan blijkt er 5 mm verschil te zitten en das met een recht lijn toch net 5mm te kort. Zo dat was dat gelukkig wel alles er af gekregen en de camper weer terug. Gelukkig hangen de deurtjes wel voorzien van nieuwe sluitingen en nu maar hopen dat ze beter sluiten en niet weer alle potten, pannen en bestek onderweg er uit vliegen. Tafeltje er wel uitgehaald , die doen we als hij er weer moed voor heeft.

Ondertussen heb ik alle bezienswaardigheden van Noorwegen en Finland op een rij gezet en daar de route bij gezocht dus ook klaar. De shirtjes van de ACSI liggen ook al gewassen en gestreken klaar.

14-4 O.O wat zijn we goed bezig. Blad van de tafel is super geworden. Nu vol vertrouwen dat het met de aanrecht ook goed gaat komen. Woensdag de camper weer ophalen dan als het blad klaar is de camper al gedeeltelijk inruimen. Dit is zo raar zo vooruitstrevend zijn we nog nooit geweest.

1-5 Tis gelukt!!!!

Helemaal trots zijn we hoe gaaf de camper binnen wordt. De bedden zijn opgemaakt de voorraad staat er in en nu weg voor de apk. Zelfs de autopass voor Noorwegen is al in orde. Jongens ergens moet er toch iet verkeerd gaan deze reis.

1. Ruud:
    1 mei 2019
    Heerlijk weer met vakantie!
    Veel plezier!
  2. Rene en Lia:
    Lekker bezig 👍
    We zien jullie nog voor jullie weg gaan, maar alvast heel veel plezier en veilige kilometers. XXX
  3. Maarten van Gasteren:
    1 mei 2019
    Toch voor de ACSI op trip leuk om te lezen maar wij moeten jullie toch melden dat wij (Maarten en Bertha) er mee zijn gestopt ivm de digitale handtekening die nodig is vonden we veel te omslachtig
  4. Nico en Marion:
    2 mei 2019
    Goed bezig hoor! Ben weer heel benieuwd naar jullie verhalen straks. Voor nu alvast veel voorpret en een hele goeie reis gewenst. Mocht je door Drenthe reizen de oprit is klaar!
  5. Simone Konijn:
    Wanneer doen jullie Warmond weer eens aan? Ook mooi!😉
  6. Francien kruijs:
    2 mei 2019
    De keuken is prachtig geworden we kijken er naar uit naar jullie verhalen en foto's 😀
  7. Marian De Groot:
    2 mei 2019
    Zie er goed uit! Goede reis en veel plezier!!
    Groeten Ger en MARIAN en niet Marianne
  8. Marja Gerber:
    5 mei 2019
    Wat leuk om jullie te volgen.
    Veel reisplezier en veilige kilometers.
  9. Wil kroon:
    5 mei 2019
    Ook ik vind het leuk om jullie te volgen het lijkt mij een fantastische ervaring was leuk om je weer eens te zien na ca 46 jaar veel plezier onderweg geniet ervan
  10. Peter en Manja:
    5 mei 2019
    Wat leuk dat jullie ons gaan volgen Marja en Wil. En dat na 51jaar. Maar komt er ook in te staan hoor
  11. Nellie:
    6 mei 2019
    Wat ontzettend leuk is dit!!! Op de hoogte blijven van al jullie avonturen in het noorden. Ga het met veel plezier lezen, dat weet ik zeker. Een grandioze reis gewenst.
  12. Elly de Jong- Sondaar:
    6 mei 2019
    Ik ga jullie ook volgen hoor en ben benieuwd hoe jullie het daar vinden. Wij vonden het een prachtig land met een mooie natuur. En heerlijk rustig op de weg. Een heel verschil met Nederland, maar dat zullen jullie allemaal zelf kunnen ervaren. Heel veel plezier en geniet ze!
  13. Jannie en Marcel:
    9 mei 2019
    Ziet er super uit, veel reisplezier en ben heel benieuwd naar jullie belevenissen!