Rondreis Spanje 2016 NKC deel 28

8 april 2017 - Caspe, Spanje

Toch niet te geloven he, zeven weken geleden begonnen we aan de rondreis en nu al de laatste dag. Vanavond het laatste avondmaal om maar in de trant van de kathedralen te blijven en dan zit het er op. Dan mogen we nog even een kleine drie weken bijkomen . Maar voor dat we in Zarautz zijn moeten we eerst op pad, enne terwijl we op weg zijn heb ik stiekem de route aangepast en komen we via een hele mooie omweg weer op een bergtop uit waar we in een kleine sneeuwstorm terecht komen.Onderweg naar Zarautz9 Raar is dat dat je op een bergtop rijdt, nu niet zo heel hoog maar wel boven de duizend meter, en dat is dan plat en er staan windmolens op. En wat nog leuker is we komen een standbeeld tegen van een gier. Tis toch om te gieren.Onderweg naar Zarautz7

Dan als we beneden rijden is het een saai stukje en ineens stopt Peter. Huh stoppen jij, waarvoor? O peukie en een bakkie, ja ook zegt hij maar heb je dat kerkje op die berg gezien. Kerkje? Nee wel die vreemd gevormde berg.Onderweg naar Zarautz11 Loop nou maar naar achter dan zie je het wel. Nou ik loop bijna de hele weg terug maar zie echt helemaal niks. Ja die berg, nou ja berg meer hele hoge heuvel in vergelijk met wat we gehad hebben.

Dan stappen we weer in en rijden iets verder door en ja hoor daar staat het kerkje helemaal alleen inderdaad boven op . Hoe kom je er toch bij om daar iets neer te zetten. Hadden zeker niets anders te doen.Onderweg naar Zarautz12

Even later komen we door Bilbao, meer omdat we het idee hadden om daar nog Guggenheim museum te kunnen gaan zien, maar het word al laat en we moeten nog een aardig stukje. Dus ook dat op het lijstje voor de volgende keer. En dan rijden we weer een stuk lang de zee en ook dat blijft altijd imponeren. Zo gek he dat de uitkijkplekken altijd als wij ergens rijden aan de andere kant van de weg zitten , dus als Peter op zo,n plek wil gaan staan moet hij even tegen het verkeer inrijden en dat gaat dus nu net goed. Oeps. De tegenligger ging gelijk zijn claxon uitproberen en kijk die werkt. Daar hoeft hij dus niet voor naar de garage.Onderweg naar Zarautz13  Onderweg naar Zarautz16  Onderweg naar Zarautz18

En daar staan we dan in Zaruatz met dit uitzicht vanuit de camper.  Niet verkeerd lijkt ons.Zarautz 1  Zarautz 8

Gisteren het afscheid gehad van alle deelnemers en de heren kregen nog een leuk aandenken aan deze reis. Een leuke beker, ach weet toch wel dat die mijn kant op komt, maar goed tis het idee. Vandaag is het weer bar en boos en van degene die er zouden blijven is nu dus alles weg en we staan moederziel alleen. Lekker alle wasmachines zijn vrij, de douche geeft heel heet water, dus we nemen de regen en storm maar even voor lief. Nog wel voor ze weg gingen even een bakkie gedaan bij Ouwe kees en Helma. Ja echt ouwe kees want die is maar liefst  vier en tachtig maar alles meegedaan. Ze zijn zelfs verleden jaar naar Marokko geweest en hebben daar heel enthousiast over gesproken dus wie weet ?

Jongens dit was niet leuk meer deze storm, we zijn net naar de receptie geweest om te vragen of ze een andere plek voor ons hadden want we werden misselijk van het schudden in de camper dit was echt niet leuk meer. Was gelukkig wel droog tussen de buien door.

Vannacht leek het wel of ze emmers met knikkers op het dak leeg gooiden maar dat bleek dus hagel te zijn, vanochtend vroeg maar gelijk weggegaan richting Zaragoza, en weer sneeuw onderweg ook dat begint te vervelen. Op grote hoogte sneeuw kan ik me nog wat bij voorstellen maar dat het bij vijfhonderd meter ook nog naar beneden komt mwahOnderweg naar Caspe1  Onderweg naar Caspe . En dan is het ineens droog schijnt de zon heel raar. En ja hoor in Zaragoza zijn de camperplekken dus weer gewoon parkeer plaatsen en staat dus niets.

Kijk dat is het voordeel als je bijtijds weggaat dus nu kunnen we door naar Caspe daar zijn  we al eens geweest jaren terug dus weten we een beetje  wat we kunnen verwachten.  Maar alles wat we verwachten niet dat Hans en Riet daar zitten pfffft heb je net afscheid van ze genomen tref je ze hier aan. Wat een mop.Caspe1

11-3 Heerlijk geslapen wat een verschil met gisteren, wat een rust. Verder weinig gedaan, ja met verbazing gekeken naar de waterstand want toen we hier in oktober waren paar jaar geleden was het laag water.  Nou dat scheelt een slok op een borrel, staat nu zeker  zes tot zeven meter hoger als het niet meer is. Verder heerlijk in de zon gezeten was zeker een graad of twintig.