Rondreis Spanje 2016 NKC deel 15

15 maart 2017 - Gibraltar, Gibraltar

Leuk, leuk, leuk, we gaan naar Gibraltar en Peet gaat gelukkig mee. Het is na zijn rugpijn de eerste excursie die hij mee gaat. Op zich is het best een lange rit in de bus zo,n dikke vijf kwartier maar dan heb je ook wat.Gibraltar 1    Gibraltar

Heel gek je rijd, ja logisch, eerst in Spanje dan hooguit tien meter in niemandsland en dan komt de  Engelse douane de bus in die wil je paspoort zien. En dan zit je op Engels grondgebied waar gelijk Engels gesproken wordt.Gibraltar

Wat ons wel opvalt is dat je hier gewoon recht blijft rijden. De bus wordt op een groot parkeer terrein gezet en we moeten over stappen in twee kleinere busjes ja inderdaad helemaal goed met Engels sprekende gidsen. Dan rijden we naar het uiterste puntje van Europa tenminste dat vinden ze hier maar volgens mij is dat Tavira .Goed het uitzicht is prachtig en we zien zelfs de kust van Marokko.Gibraltar 9

Je moet wel goed kijken maar ’t zijn die donkere bergen net onder de wolken.

Gibraltar  Gibraltar 13    Gibraltar 17                   Gibraltar 14

En nooit geweten dat je hier ook grotten hebt dus ook daar nog in geweest.

Gibraltar 18

Bleek er een of ander feestje te zijn met hapjes en Jose is echt niet vies van eten ( sorry begin er weer over)  dus die loopt heerlijk langs zo'n tafeltje en neemt er wat vanaf, komt er een mannetje netjes in pak gestoken op haar af en vraagt of ze het terug wilt leggen want het was niet voor ons bedoelt. Ach arme Jose mist ze dat weer , maar de grotten waren weer mooi maar niet veel anders dan die van Nerja . Oja toch wel een beetje, deze leefde nog, oftewel hier groeide de stalactieten nog en die van Nerja nu even niet.Gibraltar 19

Ja en dan verder naar boven he om de bekendste inwoners van Gibraltar te zien, en ze waren er. Niet zo heel veel maar wel vermakelijk . Je schrikt je het apelazarus als ze zo ineens uit het niets op het dak van de auto springen. Echte apestreken.Gibraltar 23  Gibraltar 24

De prijzen hier op Gibraltar zijn geen apestreken die zijn echt Engels. Nee dat is geen kattepis om maar even in de dierentaal te blijven daar kwamen we bij het afrekenen achter. En dan ook mee moeten genieten van een ouwe van dagen korps wat langs kwam en een "standbeeld" die er geen zin in had. Jongens wat een verwennerij.Gibraltar 25        Gibraltar 26

Trouwens wat ook heel apart is ,is dat de landingsbaan dwars over het schiereiland loopt en dat als er een vliegtuig land de stoplichten gaan branden en de slagbomen dicht gaan. Hoe verzin je het.

En het meest belachelijke is, is dat je als je ingestapt bent in de bus er na hooguit  500 meter weer uit moet al je bagage mee moet nemen dan eerst door de douane van Engeland moet dan aansluitend ,echt naast elkaar , door de douane van Spanje loopt dan weer naar buiten en de bus in mag stappen.  Beetje poppetje, poppetje, want ondanks dat het taxfree kopen is op Gibraltar is het daar duur. Schiet echt niet op om daar veel te kopen.

En als je dan alles hebt gehad kan je op de terug tegen een stel lieve mensen aan kijken die beweerd hadden dat ze nooit sliepen in de bus. Sorry maar hier is het bewijs lieve mensen.Gibraltar