Rondreis Spanje 2016 NKC deel 14

14 maart 2017 - Jerez, Spanje

12-2 Vandaag naar Jerez geweest  gekeken naar de paardentraining van de beroemde paardenstal.Jerez 8 Mooi om te zien en een keer mee te maken. Prachtige stallen en mooi paarden maar mijn voorkeur gaat toch uit naar dat andere stalenros.Jerez 13

Maar buiten de paarden en de stalen ros staat er ook een prachtig gebouw.. Jerez 14  Jerez 17  Jerez 16

Daarna naar een tapas bar en weer heerlijk gegeten, terwijl ik dit schrijf krijg ik al het idee dat deze vakantie alleen uit eten bestaat dus laat staan hoe het bij jullie over komt, maar we zien echt ook heel veel hoor. Want na de tapas eten gaan we weer naar Gonzales Byass want Jerez is niet alleen bekend van de paarden maar ook van de sherry en wat dacht je van het circuit?  Jammer dat we daar dus niet naar toe gaan maar goed de excursie naar Gonzales was leuk, leuker dan die van Cordonniu. Hier rook je de sherry en de uitleg was gezelliger, persoonlijker, niet zo opgerakeld  praatje als daar. Jerez 21

Kijk als je dit al ziet ruik je het al bijna en echt waar ze zitten allemaal vol. Alleen dan na alle uitleg mag je het proeven en nou dan krijg je rillingen hoor, wat een bocht. Tenminste vind ik, hoe mensen dat door hun slokdarm krijgen nou daar heb ik bewondering voor . Jerez 25

Dan terug in de bus en daar begint me toch de olijfolie van de tapas te werken,  kenonnen nog aan toe, hoe ik het vol gehouden heb, het klamme zweet stond op mijn rug en dan gaan ze nog tegen je aan zitten lullen ook terwijl je je helemaal fixeert op dat je geen windje moet laten omdat het dan wel eens helemaal verkeerd afkan lopen. Uiteindelijk heb ik het gered. Phoe phoe.