Overwinteren 2017 20

16 mei 2018 - Deltebre, Spanje

4-3 Wat is het snel gegaan die maanden onvoorstelbaar, we zitten nu al te puzzelen hoelang we er over willen gaan doen om terug te rijden. En dat is woensdag al. Met een tussenstop zijn we dan vrijdag in Playa D'aro  waar we dan twee nachten willen staan en dan op ons gemak wennen aan de kou.We moeten op 17 maart in Andelst zijn, daar is een bijeenkomst voor nieuwe inspecteurs van de campings die bij de Acsi zijn aangesloten en daar hebben we ons voor opgegeven. Toen we dat deden leek 17 maart nog zo ver weg en nu is het al bijna zover. Nou ja niet mopperen we hebben het geweldig gehad tot nu toe.

Boehoehoe waarom moet he nou de laatste dagen regenen of zo hard waaien dat als je lekker op je stoel zit dan met stoel en al de hele  camperplaats over surft. Zo zonde het zonnetje schijnt maar door dit gedoe moet je binnen zitten das toch verdorie dik balen hoor. Is dat onze straf voor al die mooie weken die we gehad hebben. Bah flauw.

5-3 Hebben we een planning gemaakt wat we moeten doen en wanneer we weg willen gaan, zo vandaag wassen, waterloze, boodschappen doen en ik nog even naar de kapper, voor jullie denken dat er een heks terug komt, is er weer een of andere feestdag waardoor alle winkels dicht zijn. Nou jaa dan alles maar een dag opschuiven. Je ziet plannen is niks voor ons.

6-2 Kijk zo doe je dat, als de was draait ga je naar de kapper en Peter blijft bij de was. Net als ik terug kom met een kort geknipt koppie, is de was klaar en kan die in de droger. Na 18 minuten is die al droog, eerlijk dat lukt me thuis echt niet. Tja wat nu. Nou weg wezen hier op deze camperplek waar we nu staan zijn de mensen die buiten zitten gewaarschuwd dat er geen camping gedrag mag zijn en om dan binnen te gaan zitten?? We toetsen Deltebre in de navigatie en gaan .onderweg naar Deltebre Tis  net een leuk ritje van zo,n 120km en er zijn twee gratis camperplekken. Als we de brug overrijden zien we de eerste al beneden ziet er leuk uit.Deltebre1 Maar jullie kennen Peter en die wil ook weten hoe de andere plek er uit ziet. Nou niet dus, je staat daar op een grote binnen plaats aan de achterkant van de Lidl een garage en nog een iets waarvan we niet goed zien wat dat wezen moet. Raar er staan best veel campers. Nou moeten zij weten wij rijden lekker naar de andere langs de Ebre. Deltebre2

Zitten we rustig binnen wordt er ineens op de deur geklopt. Giel schrikt wakker en blaft bijna zijn longen uit zijn lijf, het verbaasd me dat het jongetje wat aan klopte nog voor de deur staat ik was allang er vandoor gegaan. Maar nee hij wil sinaasappels verkopen voor 4 euro nou nee zeg ik dat niet, 3 euro dan vraagt hij oke de aanhouder wint. Dan vraagt hij of we citro willen of zoiets , we snappen er geen hout van ja citro zegt hij weer en dan momento en als hij we loopt valt bij ons het kwartje. Citroenen!!  Inderdaad hij komt terug met 2 citroenen  ach hij doet zo zijn best dus die nemen we ook heeft hij toch zijn 4 euro.

1. Ruud:
    16 mei 2018
    Ik had die citro’s er ook bij genomen