Odda Noorwegen 2

10 juni 2019 - Odda, Noorwegen

Oo wat een heerlijk stel zijn we toch bij elkaar. Komt er vanochtend een boot aan varen en ik terwijl ik Giel uitlaat gelijk terug naar de camper. Peet der komt een boot aan. Hij kijkt haat zijn schouders op en zegt, heb je wel gezien hoe klein die is. Nou maar er kwam wel even later een joekel van een vrachtwagen af rijden. Erg he op de bevestiging staat dat de ferry 0m 15.30 uur aankomt en ik ren al bij de eerste boot terug om te gillen dat er een boot aankomt.

Dan maar eerst water lozen en innemen want als die komt willen we wel klaar zijn. Als we later een spelletje triominos zitten te spelen zegt Peter ineens: Nu hoor ik een boot, hij doet zijn jas aan want tis koud en het regent en komt weer snel terug ook. Tis een schaafmachine maar dat klinkt hetzelfde zegt hij. Erg hè 10 dagen onderweg 8,5 dag prachtig weer en gister middag begon het te regenen en nu net als wij door een fjord gaan/moeten is het mistig en regent het. Ach we zullen dan maar denken we krijgen wat ons toekomt.

Om half drie gaan we maar naar de haven en er staan al een stuk of 5 andere campers die ook mee willen. Ben benieuwd hoe groot die boot dan wel net is. Om 15.15 uur komt hij aan en er staat inderdaad aardig wat op. Ook een hele mooie Tesla alleen die doet het ven niet meer. Vrouwtje stapt uit en geeft een klap op de motorkap. Ja echt dat helpt!! Niet dus. Met geen mogelijkheid wil hij starten. Misschien is tie zeeziek geworden en moet nu eerst al zijn elektra weer goed één kant op liggen anders krijg tie kortsluitng. He he eindelijk doet hij het en gaan ze ook van boord af.

En wat zijn we blij dat we gereserveerd hebben !!!!! De andere campers konden zo weer vertrekken. EN we snappen waarom je die 30 cm ruimte onder je auto nodig hebt. Je moet al achter uit er op rijden en dan is de hellinghoek zo groot dat die 30 cm vrije ruimte echt nodig is.

Dit zou hem ook kunnen wezenEn dan nog mistWeerbericht ziet er goed uit!

We zij er we staan in Forsand en wat balen van het weer. We hebben alleen maar binnen gezeten omdat het regent en mistig is en koud. Zelfs de Preikestolen hebben we door de mist niet kunnen ontdekken. Die blijft gewoon op het verlanglijstje staan.

Jammer dat je nu weer op tijd in Finland moet zijn. Anders hadden we hier misschien nog wel langer kunnen blijven staan.

Maar nu zitten we heerlijk aan de bruine bonen met picalilly en aangebrande speklapjes.

O weer zo dom van me he maar vergeet ik gewoon te vertellen dat er aan het eind van die spataderweg, je weet wel die van 7 km met al die kronkels en bochten, een tunnel kwam van ruim1 km en zo smal dat passeren niet mogelijk was met een haarspeldbocht en ook nog zonder verlichting. Nou kan je vertellen dat de kleur van je onderbroek, als er een tegenligger aankomt, echt niet meer hetzelfde geweest zou zijn.

Onder tussen rijden we naar Roldal, maar we weten onder tussen dat de route naar de Preikestolen vanuit Forsand goed aangegeven staat, dus zoals Johan Kruyff zou zeggen ieder nadeel heeft zijn voordeel.

Goede voornemens zijn bij mij snel verdwenen merk ik. Was ik braaf begonnen met in grote lijnen de route bij te houden en zie dat ik na 4 grote steden er al mee opgehouden ben, net als het aantal keren dat we getankt hebben. Jammer dan we zijn gewoon op vakantie en als je ergens wilt komen zal je moeten tanken.

AL die tijd regen gehad onderweg en rijden we 35 km voor Roldal een tunnel in en komen er uit en kijk nou tis hier droog. We kunnen er alleen niet van genieten want de duiken de ene na de andere tunnel in. Nou ja daar is het ook droog. Zo gek in de ene tunnel hangt wel verlichting en in de andere niet nou en als het er niet hangt is het aarde donker.

Schitterende route weer onderweg heel veel watervallen sommige zijn die mooie dikke vetten watervallen maar andere daar heb je het idee van dat die last heeft van zijn prostaat, zo,n ielig straaltje

Roldal en de staafkerk gevonden : eerste: wat is die klein, tweede : o nee he, derde: o jaa dus toch.

Staafkerkje Roldal

Met andere woorden. Gesloten. Tuurlijk schrijf vooral op dat het allemaal zo lekker gaat. Nou dat is alleen met het rijden wat qua bezienswaardigheden is het net als het weer prut. Ach ook nu maar weer denken wie weet wat er nog allemaal komt.

24-5 Nou hebben we toch niet zo,n hele grote camper maar nergens kunnen we het broodmes meer vinden. Nee ook niet in Peter zijn rug heb ik ook gekeken. Spoorloos. Zal thuis wel te voor schijn komen als we de camper leeg halen. Alhoewel leeghalen? Denk dat we dit jaar niet veel thuis zijn.

Hoera we hebben een LPG station wat op de route ligt gevonden. Rijden we kilometers ja echt kilometer achter twee Belgische campers aan, door tunnels waarvan 2 met wel zulke mooie rotondes er in, die, waarvan wij van dachten dat ze wel naar Bergen zouden gaan, dus naar het zelfde LPG station rijden. Nog sterker ook zij gaan naar Geirangerfjord. Maar bij een rotonde zien we heel veel verkeer en campers links af gaan terwijl wij recht door moeten. Dan toch richting Bergen?

Vannacht lekker geslapen tussen Odda en Lofthus daar was ook een kraampje waar je appelsap kan kopen en dat heeft Peter gedaan. Stond 0,70 kronen op het briefje en hij stopt er heel lief 7,00 kronen in. O en de zon schijnt voor de verandering geen idee voor hoelang.

Leuk gewoon ff voor de lol maar een bruin  brood en twee anderhalve liter flessen coca cola kosten hier € 12,50. Hee nu niet meer piepen dat het thuis zo duur is hè!

1. Henk Blokzijl:
    10 juni 2019
    Dat jullie desondanks mooie dingen zie is wel weer duidelijk bij het bekijken van de foto’s
  2. Jannie en Marcel:
    10 juni 2019
    Zo herkenbaar, ook wij hebben door het weer (lees mist) de preekstoel niet kunnen bedwingen. Maar de camperplaatsen zijn er super en schoon, als je in de buurt bent van Sanden Såre dan heb je daar een geweldige plaats aan een beekje met mogelijkheid voor een kampvuur en een huisje met douche en toilet.
    In ieder geval nog heel veel plezier!!!!
  3. Francien kruijs:
    10 juni 2019
    Leuk verhaal en prachtige foto's
  4. Rene en Lia:
    Wat een mooie foto's :-)
  5. Nico odijk:
    11 juni 2019
    We kijken uit naar het volgende verhaal veel plezier nog
  6. Nico en Marion:
    11 juni 2019
    Mooie foto's. Leuke foto van Chiel in de sneeuw, fijne vakantie verder.
  7. Sjanie en Wim:
    12 juni 2019
    Grappig verhaalt. Dat broodmes soms onder het bed of bij Peter zijn scheergerei. Kijk ook eens in het naaimandje onder zn sjerp. Veel plezier verder. Wij zitten nu in Zeeland. Gisteren zonnig vandaag en komende dagen regen. Maar we zitten gelukkig even niet achter een slagboom, maar achter glas uitkijkend over de Noordzee met verwarming in de nek. We drinken en snacken ons er met plezier doorheen.
  8. Ans Hoefste:
    12 juni 2019