Langzaam aan naar huis

24 juli 2019 - Flensburg, Duitsland

1-7Na lang wikken en wegen tussen de brug Malmo / Kopenhage en de boot Helsenborg /Helsingor  is de boot geworden het lijk op The Brigde , zo,n goeie serie, van Malmo / Kopenhage is toch al weg. En met zo’n goeie 20 minuten staan we al in Helsingor. We zijn benieuwd hoe deze kant is.

Zie zo net even een route uitgezet langs de kust lijn maar je kent ons of we hem gaan rijden blijft ook voor ons altijd een verrassing.

Nu voor het eerst deze vakantie een echte de grote stad Helsingor in.

Helsingor2Helsingor3

Hahaahahah dat was wel heel erg even. We zijn koud de camper uit of het plenst weer. Zo heel langzaam aan komt het toch wel onze neusgatenuit al die regen.

We gaan maar rijden, ook deze stad zullen we vast nog wel een keer aandoen.

We rijden langs de kust richting Fredriksvaerk. In Noorwegen konden we kerst liedjes zingen hier is het meer Hoor de wind waait door de bomen. En dat doet hij niet zo zuinig ook. We hebben nu dacht ik wel alle weertypes gehad. Regen (meer dan voldoende) sneeuw en ijs gezien en nu hele harde wind, en nee eerlijk blijven ook zon.

Camperplek Frederiksvaerk

2-7 Tjonge jonge was dit even een hart test zeg. Om 8.15 word er op de deur geklopt. Giel slaat gelijk aan en wij nog net niet op ons hart kauwend schieten wakker. Zo ons hart werkt dus nog prima anders waren we niet wakker geworden. ‘Twas alleen de haven meester die geld kwam ophalen. Op zich al niet zo,n dure plek maar je kunt hier nog gratis wassen en je was drogen ook. Dat is toch wel weer service.

Leuk joh komen we terug van de wasdroger, duurt 2.45 min komen er allemaal circus wagens aan rijden en gaan achter ons op de parkeerplaats staan. Nu voelen we ons helemaal thuis.

O wat erg eigenlijk maar toch wel een heel erg rijk gevoel, dat je als je op vakantie bent in Scandinavië een reis boek naar Marokko. Oke ik heb de kookwekker er voor gezet want vanaf 10.00 kun je inschrijven en ik weet inmiddels dat deze reis met honden zo weg is. Maar dan loopt je wekker af wil je inloggen ben je je wachtwoord kwijt. Shit shit shit. Snel een ander aanvragen, en dat gaat gelukkig snel. Dan maak je de verkeerde reis aan een Solo reis Marokko met hond en dat merk je pas als die verstuurd is. Zucht, trut dat je der bent. Opnieuw inloggen en de goeie aanmaken, en die vraagt gelijk of je op de reserve lijst wilt staan. Hu reservelijst ik heb het nog niet eens verstuurd. Maar dat moet je aanvinken anders kun je het niet versturen. He he verstuurd.

Dan de NKC bellen en door geven dat je een fout hebt gemaakt. Nee hoor er is een technische fout?! Technische fout? Ik heb het toch verkeerd gedaan. Ze noteert mijn telefoonnummer en zegt dat ik word terug gebeld.

En dat doen ze na een uurtje bellenze al. De solo reis is geannuleerd en we zitten er bij!! Geen reservelijst. Dus Januari aansluitend op het overwinteren gaan we naar Marokko.

Zo Frederiksvaerk verlaten, mensen lief wat een woei daar, daar word je doodmoe van. Peter in ieder geval hyper. Malloot.

Nu staan we heerlijk achter de bomen uit de wind in Ringstad, eerst even een bakkie en dan de buurt verkennen. Zo das hier lekker groen zeg. Zwembad in de buurt en ook nog een ergens een outlet maar daar gaan we maar niet heen, veel te gevaarlijk.

Giel kan hier achter de camper op een mooi gemaaid grasveld, of het mag weet ik niet, even lekker los. Als ik hem los is het net een raket die afgeschoten wordt. Dan heerlijk ff lekker gek doen met een stok en zijn ineen gepropte sokken. Zo die kan zijn energie hier even lekker kwijt. Geen vogel is meer veilig als die op het gras gaat zitten.

3-7 Kijk dat is beter slapen dan met de storm in Frederiksvaern waar je zeeziek werd in de camper van het geschut. Maar nu hadden we eerst om 5.00 uur de vuilnisman en toen om 7.30 iemand die het nodig vond om het onkruid weg te branden, met gevolg dat we vroeg ons bed uitzijn. En ja ook vroeg weer op pad.

Om 12.00 uur staan we op een plek bij een caravan en camperzaak in Odese met heel veel onderdelen. Nou dan zijn ze nog niet bij de Wit in Schijndel geweest of bij Camperpassie in . Maar maakt niet uit ze hebben hier gelukkig de rubberafsluit ring voor de wc cassette. Omdat het nog zo vroeg is en Giel hier niet veel heeft rijden we door naar Rodding, daar kun je ook staan bij een camperzaak en het is altijd leuk om even de bneuzen bij dit soort winkels. Nou nog net niet met piepende bandeb daar weg maar scheelde niet weinig. Wat een raar gedoe daar, een afstands tankstation een vreemde winkel en geen camperzaak te zien. Wel in de bocht een paar ouwe tweede, misschien wel derde of vierde hands campers die te koop staan.

Nee Flensburg is niet ver meer dus daar zijn we begonnen met Scandinavie daar zullen we dan eindigen ook. Niet met de vakantie want we kruipen Duitsland nog even in.

Net even City park ingeweest en jongens daar kun je je geld echt wel kwijt. De meeste mensen , en we vermoeden gezien de kentekens van de campers dat het Noren en Zweden zijn die met afgeladen karren met bier en sterke drank de winkel uit komen. Maar verder ook veel kleding, schoenen juweliers en andere zaken. Alleen niet zo druk bezocht hahah.

4-7 Oo Boy doe je de gordijnen open en is het van dat vieze motreen weer. Jeweet wel die je niet hoort maar waar je kletsnat van wordt. Zo heel langzaam beginnen er van die vleisjes tussen mijn vingers en tenen tekomen die eenden en kikkers oo hebben, en ik krijg last van zwemmers ecxeem  door a die regen.

Maar we klagen nie we houden de moet erin blllll.

Och mensen lief toch, net terug van de supermarkt in het winkel centrum en das echt niet normaal meer zo waanzinnig groot. Daar kun je een dag dwalen en dan vraag ik me af of je dan alles hebt gezien. Makro en Sligro zijn er kindjes bij. En wij??? Wij lopen er uit met een fles Bacardi Oakhart, drie pakjes thee en een kadootje voor Ger. Nou als dat niet sterk is. En buiten nog steed takkenweer.

1. Francien kruijs:
    24 juli 2019
    Deze reis veel regen dat zal in Marokko wel anders zijn .
  2. Peter en Manja van Deventer:
    24 juli 2019
    We hopen het Francien. Je weet maar nooit met het opwarmen van de aarde 😁
  3. Truus Hertroys:
    25 juli 2019
    februari is toch omgeboekt naar oktober?😜, zie jullie morgen.