Nog even naar de zon 9

1 december 2018 - Nijkerk, Nederland

21-11 Gisteravond de route uitgezet richting Metz en ik kom uit op zo'n dikke 1200 km. Nou ja we hoeven het niet te lopen. Even later komt Peter met de mededeling dat hij een route heeft van zo'n 800 km. Hu hoe kan dat vraag ik, nou gewoon even zitten klooien met de weg indeling. Nou prima mag je meer doen. Dus netjes de camper rijklaar gemaakt navigatie in de houder en we kunnen. Uhh gaan we terug is het dan, terug? Nee man je hebt het toch zelf op Metz ingevoerd zeg  ik. Nou schat zoals die nu staat gaan we echt terug hoor, pffft hoe zo dan vraag ik. Nou slome (netjes uitgedrukt) je hebt de navigatie op zijn kop in de houder gezet.

We gaan op weg en ze stuurt ons richting Grenoble beetje vreemd maar het zal wel goed zijn. En toch he 't zit me niet lekker niet dat de route niet mooi is die is geweldig zelfs een stuk door de alpen, maar we komen 'voor ons gevoel' niet veel verder en blijven maar onder Lyon dwalen. Dan maar eerst een plek zoeken en we komen uit in Chasselay. Prachtige nieuwe plek bij kerkhof en inderdaad een kerk. Keurig na 22,00 uur hoor je hem niet meer , maar om 7.00 uur Gaat die weer goed te keer. en nee niet 1 keer maar na 10 minuten weer. En dan nog ff lekker nagalmen waar geen eind aan komt. Zie zo we zijn wakker. Nou Giel en ik dan hoe het kan weet ik niet maar Peter slaapt overal door heen.

We gaan weer verder kijk nu iets omhoog en volgens de navigatie is het nu nog maar 156 km dat is te doen in een dag. En toch he en toch...………….…….. Nee ik geloof het niet en pak de navigatie en stel hem, zonder aan Peter zijn wegindeling te zitten, opnieuw in. Krijg nou de rambam. Uhh peet wat heb jij ingetoetst? Nou gewoon Metz, wist je dat er twee zijn in Frankrijk? Ja dat zag ik en heb de bovenste genomen. Nou degene die wij moeten hebben is vanaf nu nog dik 650 km. Oeps foutje bedankt. Tis maar goed dat we niet zo laat zijn weggegaan dus kunnen we even goed door rijden. Rond half vier komen we aan in Haucocourt,  En das waar we hebben onderweg hele mooie plekken gehad. Dit is er ook weer eentje. Gewoon een grote ruime parkeer plaats aan een watertje met gras en struiken. Vanavond maar vroeg naar bed dan kunnen we morgen weer vroeg weg.

Jongens niet te kort. Kwart over acht rijden we al weg. Dan kan bijna niet goed gaan denk je dan, maar het gaat wel goed. De starkers die we tegen komen op de rotondes zijn gezellig en bieden ons zelfs iets te eten aan. Er is er eentje die door heeft dat de vliegenmeppers die voor het raam liggen de zelfde kleur heeft als hun hesjes en heeft de grootste lol.

Ondertussen heb ik de route aangepast en de navigatie op Saarbrug in Duitsland gezet, ja als je beloofd om drank en Lactose vrije spullen mee te nemen moet je dat doen. Saarbrug zit dus niet wat we zoeken en zien dat Trier 15 km verder ligt. Daar kom ik met toch in een Edeka terecht, mijn hemel daar verdwaal je in zo groot. Dus gewoon niet zelf zoeken maar iemand die daar werkt aan spreken en kijk binnen 20minuten sta ik met de spullen weer buiten. Dan de Lidl op zoeken en ook die is zo gevonden. Daar in een sneltrein vaart de rest gehaald en , we geloven het zelf niet, maar om 14.00 uur zijn we klaar. Zullen we???????? Ja we doen het. We tikken Schijndel in, en ook die is voor sluitingstijd te halen. Hahahah koopavond!!! Maar we staan daar al om 17.00 uur en laten ze nu zelfs een vierpits gaskomfoortje hebben die precies de maat heeft, de spoelbak is ietsje kleiner maar het gaat, dan ook nog de verlichting die we zochten,  Zo top, nu wordt de camper weer een stukje mooier, en nieuwer. Kunnen de beschadigde spullen er uit.

Om half negen staan we in Voorthuizen bij de Daltons op de stoep voor een patatje en he he weer thuis. Drie weken eerder dan we wilden maar joh dat maakt voor ons niet uit. Als we zin hebben gaan we gewoon weer op pad. Lang leven een camper en niet meer hoeven werken. Hoe luxe kun je je leven hebben.  O trouwens de foto,s komen er aan. Zelfs mijn nieuwe laptop heeft problemen