Deel 3

25 november 2019 - Mazarrón, Spanje

10-11 We zijn weer neergestreken in Simat, niet alleen omdat we het hier zo mooi vinden maar ook omdat we wisten dat we hier water konden tanken en het is maar 25 km rijden.

En zo leeg als dat het er de eerste keer dat we hier kwamen was is het nu niet.

Allemaal Engelsen en heel bijzonder wel 1 Nederlander.

Als we de volgende ochtend een eind met Giel gaan lopen komen we de Nederlanders tegen.  We staan even te praten en ze vertellen dat ze in December ook naar Marokko gaan en dan al voor de 12de keer.

Later op de dag komt ze naar ons toe en vraagt of we het leuk vinden om foto’s van Marokko te komen kijken. Ow man dat is toch leuk. Ze weten het heerlijk en smakelijk te vertellen en wat een apart en kleurrijk land. We krijgen er steeds meer in. Zij hebben ons blij gemaakt met hun verhalen over Marokko en wij kunnen hun nou ja haar blij maken met de Libelle 's.

12-11 Heerlijk lopen dwalen door de ruïnes van het klooster,

P1260604

op de een of ander manier blijft het een boeiende plek. En dan het deel van het klooster wat nog intact is en dat is zo mooi. De plafonds met hun beschilderingen, het beeldhouwwerk wat aan het plafond zit. Ik raak er steeds weer van onder de indruk.

P1260619P1260612

Als ik op mijn rug lig , we zijn toch de enige die hier zijn, om een foto van het plafond te maken vind Giel het een heel leuk spelletje als ik probeer op te staan. Hij springt tegen me op en probeert me weer op de grond te krijgen, als ik hem weg duw doe ik dat niet heel slim want dan laserstraalt mijn fototoestel op de grond.  En klap, nee dat klinkt niet echt goed, en als ik even later een beeldhouwwerk wil in zoemen stelt hij niet meer scherp. Shit, Shit, Shit, niet nu he de vakantie moet nog beginnen.

P1260617

Na weer een nacht regen zijn we maar weggegaan, maar hier terug komen? O zekers wel.

We rijden in een bleek zonnetje over de berg naar Xativa das 28 km verder, de rit is mooi maar de plek niet. Even kijken waar dan wel heen en ik vind een plaatsje aan de kust Monte Falo. Nog nooit van gehoord. Maar moet erg mooi zijn volgens de beschrijving.

Nou jongens als de plek net zo mooi is als de rit er heen , echt Maarten bij jou zou het kwijl uit je mond hoeken lopen, dan kan het niet meer stuk. OP de foto staat 7,6 en dan te bedenken dat we er al dik 5 km zo er op hebben zitten

P1260638P1260635P1260642

Om 13.00 komen we er aan en inderdaad het is me hier toch mooi. Wat een top plek.

Dit zijn toch wel DE plekjes

Met de neus aan zee en uitzicht op Alicante.

Uitzicht AlicanteUitzicht Alicante4

En dan nog tot 17.15 gewoon buiten kunnen zitten in het zonnetje En dan na het zonnetje een prachtige maan

P1260660P1260662

Hier houden we het wel even uit.

15-11 Nou van dat langer blijven is dus niks over. De water lekkage steekt zijn kop weer op maar nu heftger en gelukkig heeft Peter nu ontdekt waar het zit. Dus internet op en jongens wat zouden we zijn zonder. Een adres gezocht en gevonden. In Elche  ja inderdaad de palmen stad 48 km verder op

Elche2Elche

Bedrijf caravanas de Cruz gevonden en het eerste wat we zien als we de winkel binnen lopen zijn waterpompen. Peter loopt nog even verder te kijken en uit eindelijk lopen we met waterpomp naar de balie, en leggen uit dat die van ons lekt. Een medewerker achter een pc kijkt op en komt er bij staan. Als je lekkage hebt legt hij uit dan zit het in het voorste deel de achter kant kan niet lekken dat is de motor. Er wordt gelijk het voorste stuk gepakt en wij helemaal blij van dat scheelt weer de helft.

We mogen het bij hun op het terrein monteren. Peter haalt het oude deel er af en deze blijkt dus helemaal niet stuk te zijn. Het is de wartel met pieletje erin wat stuk is. Daar ga ik met mijn goeie gedrag, terug om te kijken of ze het voorstuk weer terug nemen en of ze de wartel met pieletje hebben. Ja jongens geen idee hoe ik dat nou uit moet leggen wat een pieletje is dus geloof me maar. En laten ze het nu hebben alleen is het pieletje iets dikker. We nemen er 2 mee en gaan proberen het waterslangetje warm te maken en deze over het dikkere pieletje te frummelen. En dat lukt!!!

Het zit gewoon allemaal mee. Mooi zo alles gemonteerd , accu die er uit moest, zwaar kelere ding, om meer ruimte te krijgen er weer in, alles aangeslotenen wat denk je???? Pomp doet het niet. We rijden maar richting Murcia daar gaat Peet verder kijken want al die tijd op zijn ijzeren knieen liggen is nou niet zo heel pretig.

En in Murcia hebben ze water want dat hebben we in Elche weg laten lopen

Lieve hemel wat een camperplek hier , groot en zo netjes dat verwacht je toch niet aan de rand van zo,n grote stad. En op loopafstand van heel veel winkels, en er staan Nederlanders, die hebben we nog niet veel gezien en Engelse maar die hebben we heeel veel gezien. Waarschijnlijk gaan die nog even genieten voor de brexit een feit is en ze niet weten waar ze aan toe zijn.

Die willen we wel ruilen.Met deze wil ik wel ruilen

Voor Peter verder gaat met de pomp gaan we onze en Giels benen strekken. Echt er zit hier van alles aan winkels zefs een KFC en daar kun je niet omheen , zeker als het 16.30 is en als je tussen de middag niet gegeten hebt.

Terug in de camper is het weer aan het werk en wat schets nu onze verbazing....... er lekt nu weer iets anders. ZUCHT hier worden we niet vrolijk van. Het lijkt wel het expancievaatje of zo. Geen idee of dat het is maar zo noemen we het maar even. En het lijkt ons niet de bedoeling dat daar ook water uit moet komen. De waterpomp zelf doet het nog wel tot ik de schakelaar uitzet, hu dat is raar de pomp blijft gewoon doorlopen.

Hellup ik ben met een tovenaar getrouwd!!!

17-11 Gisteren maar even een rustig gehouden door het vele op zijn knieen zitten , er zitten nog net geen deuken in, deden ze nu toch wel heel erg zeer. En omdat we hier bij een Le Campo staan zijn we nieuwschierig wat het allemaal is.

Allemachtig wat is het hier groot, alles wat we verwacht hadden maar niet zo groot. Na 2,5 uur slenteren gaan we ergens achter in een bakkie doen. Dan blijkt er ook nog een treintje rond te rijden die je overal brengt, en  voor kinderen een kleine klimwand en waar nog kleinere kinderen in elektrische auto’tjes en motortjers kunnen rijden.

18-11Maar  vandaag toch echt weer aan de gang want de pomp moet toch gewoon werken. Internet afgestruind en de instalatie tekening gevonden van de waterpomp. Nou moet het toch gaan lukken.

Maar nee dus niet. Peet krijgt hem niet aan de gang.

We gaan morgen hier in Murcia maar naar een caravan dealer , het adres gekregen van een Nedelander die hier al 20 jaar komt dus de buurt aardig kent.

O heerlijk toch mensen kijken. We staan schuin tegen over de sanitair plek , rijdt er een camper met Spaans kenteken achteruit en stapt er een oud baasje uit. Die sluit zijn waterslang aan op de WC kant dus waar je de cassette leegt en spoelt. Als het nou niet aangegeven staat oké maar dit is toch overduidelijk

WC Murcia

. Dan loopt hij met de slang naar zijn camper en kijkt, inderdaad te kort. Kijkt naar de camper dan naar de slang dan weer naar de camper . Ja mannetje je kunt nu wel kijken maar daar wordt die slang niet langer van. Ben bang dat als je over de slang wrijft het ook niet gaat lukken om deze langer te krijgen. Peter ligt helemaal in een deuk. Dan stapt hij zijn camper in om deze dichter langs de kant te zetten. Ondertussen is er een ander gekomen om zijn wc cassette te legen, als deze leeg is pakt hij de waterslang van het oude baasje en stopt hem heerlijk in zijn cassette om deze door te spoelen. Och och wat een voorstelling hebben we hier, de tranen lopen bij Peter over zijn wangen want als het oude baasje eindelijk dichter bij de kant staat blijft deze ook nog netjes wachten tot de ander klaar is met zijn waterslang en komt dan tot de conclusie dat de slang nog te kort is. En als je dan bedenkt dat de echte schoonwater kraan veel dichter bij zijn camper zit snap je het helemaal niet meer.

Dan zien we dat hij nog een stukje slang gepakt heeft en staat te klooien om die twee aan elkaar te koppelen. Ik kan het niet meer aan zien en loop er heen. Probeer uit te leggen dat als hij de schoonwaterkraan neemt wel bij zijn camper kan komen. Nou phoe he waar bemoei ik me mee. Tenminste dat begrijp ik uit zijn woorden. Ik ga onze slang halen en wil die aansluiten op de schoonwaterkraan en hem zo helpen. Nee hoeft niet 5 minuten 5 minuten. Hu hoezo 5 minuten je bent al een half uur aan het klooien en wij hebben geen water nodig hoor.

O wacht ik begin het te begrijpen , hij heeft een nieuwe koppeling en omdat de schoonwaterkraan dicht op de achterwand zit kan hij deze daar niet gebruiken. En die van ons wil hij niet. Dan komt Peter er aan met het emmertje vol gardena koppelstukken. He he we hebben iets waarmee de twee stukken slang doorverbinden, alleen blijken het nu weer twee verschillende maten te zijn, maar goed het lukt en hij kan water nemen. Nou ja hij....... hij blijft zoeken naar iets waarmee hij zelf de slangen kan koppelen want de geluiden die uit de camper komen lijken wel van malle pietje kling, klong, beng, knal is het wat we horen. Maar hij heeft iets, een stukje koperen pijp.

Peter haalt ons koppelstuk los en we gaan naar de camper. Even later staat hij bij ons aan de camper met een plastic busje. We begrijpen dat het voor de hulp is maar wat hij er allemaal bij uitkraampt begrijpen we niet, Dan zie ik kamille , munt en citoen er op staan. Yes ik snap het  het is thee. Ojee als hij dat ook drinkt hoop ik niet dat mijn gebit op dat van hem gaat lijken want dat zijn bijna grafzerken.

Bedankje

18-11 Vanochtend eerst maar naar het adres gereden voor de waterpomp, en gelukkig als we een uurtje kunnen wachten kunnen we geholpen worden.

En dat willen we wel hoor. Als de monteur komt en alles doormeet blijkt dat we helemaal op de goeie weg zaten maar dat er een stekkertje miste om het snoertje goed in de waterpomp te houden.

Klus binnen een kwartiertje geklaard.

We zijn zo blij dat dat alles was dat we nu op een echte camping staan in Mazarron. Ze hadden gelukkig nog een plekje maar wisten niet of we er konden staan. Nou met Peet zijn stuurmanskunst lukt dat want we staan er.

Los Torres

Als we de camper verkennen vragen we ons af of er nog grijze postduiven in Nederland zijn want echt hier stikt het er van. Tis bijna Benidorm.

Los Torres2

1. Marja Gerber:
    25 november 2019
    Gezellig verhaal weer. Leuk om jullie avontuur meetemaken.
  2. Maarten Van Gasteren:
    25 november 2019
    Heerlijk verhaal van het fototoestel tot de watervoorziening en het Spaanse ventje heerlijk
  3. Bep:
    Leuk om te lezen.
  4. Albert Ravensbergen:
    25 november 2019
    Zo te lezen is het nog een aardige “werk vakantie”. Hoop dat alles nu heel blijft en dat jullie nu ook wat meer van de rust kunnen genieten.
  5. Nellie:
    26 november 2019
    Wat leuk al die behalen en dat terwijl we inmiddels zo dicht bij elkaar staan!! Hahaha
  6. Francien kruijs:
    27 november 2019
    Het is heerlijk om jullie op deze manier te volgen veel plezier en nog een goede reis.