Deel 16 Portugal

19 maart 2020 - Quarteira, Portugal

Zo dat ging dus weer mis met het vorige deel, ik doe net of ik gek ben en ga gewoon door waar ik gebleven was

30-2 Jammer Maarten en Bertha moeten alweer weg volgend weekend hebben ze feest in Nederland. Om 10.30 zwaaien we ze uit en ga ik de camper een beetje schoonmaken. Er ligt echt nog overal zand. Als ik later lekker in het zonnetje zit krijg ik ineens een zonsverduistering. Kijk op en staan Eva en Frits voor me neus. Yaehhhh dat is ff leuk, kunnen we toch nog afscheid nemen, nou ja afscheid klinkt wel heel definitief dus we houden het op dat we elkaar gedag zeggen.  En dan horen we het verhaal hoe het nou kwam dat ze eerder aan de overkant waren.

Ze waren gewoon hartstikke optijd bij de haven. Hadden netjes hun tickets omgewisseld en gelijk door de scan. Nou dan sta je als eerste in de rij voor de boot en als er dan gewezen wordt op twee plekken die vrij zijn neem je aan dat het goed is. Wel nog gezegd dat het de boot van 15.00 moest zijn en dat wordt dan netjes bevestigd. Dus ja wat moet je dan hé. Ze bleef zelfs nog in de camper zitten om brood te maken want dacht ze we varen toch nog niet. Tot er ergens een alarm afgaat en een medewerker van de ferry komt kijken en Eva prinsheerlijk ziet zitten in de camper. Nee u moet eruit, eruit we varen toch nog niet? Komt ze boven ziet ze Gibraltar al. Ze vertelt dat ze baalde van zo'n afscheid. Maar dat wordt nu een beetje ingehaald.

Nou beetje, 1we staan nu vanochtend met 5 andere campers van de reis. Apart toch 6 weken geleden zat je schuchter elkaar aan te kijken en nu halen we allerlei herinneringen op. En dan 's avonds met zijn alle eten iedereen heeft iets gemaakt. Soms zou je willen dat aan sommige dingen geen eind komt maar helaas ook hieraan.

3-3 Ongelooflijk we gaan als eerste weg, maar niet voor Peter bij iedereen een gekookt eitje heeft afgeleverd voor het ontbijt. En dan de laatste knuffel aan Jose, Dirk, Joyce,Eva,Frits, Wietse en Yolanda.

Om 10.00 komen we aan bij Nel en Fred en onder het genot van een kop koffie en een lekker stuk cake, ja echt heeft ze zelf nu voor gezorgd,😁 de verhalen doorgenomen. Jammer voor ze dat het huisje op de camping niet doorgaat voor ze, maar wie weet komt er nog iets anders op hun pad. Of komt de verkoper nog bij ze langs met een voorstel. Je weet het nooit bij die twee. Om 12.00 laden we de fietsen in en mogen gratis water tanken.

Van Sandra had ik al de coördinaten gekregen maar eerst netjes gevraagd of ze het leuk vonden als we hun kant op komen. En wat krijg ik als antwoord??  Tuurlijk niet maar we doen het er maar mee. Heerlijk hé zulke vrienden. Je zult ze maar hebben.  Ik app dat we er donderdag zullen zijn tis dik 500 km.       Tja wie ken Peter????? Om half 5 staan we naast hun camper en die gezichten........... geweldig, die spreken boekdelen. Ger zijn mond hangt wel zover open dat ik bang ben dat die niet meer dicht gaat. Maar nu weten we dat ze er zijn en hebben ze geen kans om woensdagavond er vandoor te gaan.      Ze heeft net de lasagne klaar en we kunnen zo aanschuiven. Heerlijk

4-3 Vanochtend eerst met San lekker de honden uitgelaten en wat is het hier mooi. Veel van de Algarve gehoord maar nog nooit gezien.

Dat fietst raar net op de elektrische fiets van Ger met Sandra wat boodschappen gedaan, je doet twee trappen je schiet vooruit. Maar of ik daar mijn eigen fiets voor inruil, nee denkt het niet.

Steef belt, denk zo maar, maar zo gezellig en ik hoor dat Bas morgen vrij is. Mooi zo kunnen we die ff bellen.

1. Sandra en Gerrit:
    21 maart 2020
    Wilde we net woensdag vertrekken om daar Peter en Manja dinsdag zouden komen, staan ze ineens dinsdag al voor onze neus, geen ontsnappen meer aan. Nee hoor het is weer ouderwets gezellig zo met z'n vieren. En heerlijk om hun enthousiaste verhalen te horen.
  2. Sandra en Gerrit:
    21 maart 2020
    Ik zeg dinsdag maar bedoel natuurlijk donderdag dat Peter en Manja zouden komen. Foutje bedankt.
  3. Ruud:
    22 maart 2020
    Wat een mazzel dat jullie op tijd naar Spanje zijn gevaren
  4. Els Verschure:
    28 maart 2020
    Zijn jullie nu al thuis in Nederland?
  5. Peter en Manja:
    28 maart 2020
    Ja Els dat zijn we, alleen nog geen goed internet om het verslag af te maken. Dus er komt nog wat aan.