Deel 15

12 januari 2022 - Tarifa, Spanje

3-1 Wim en Corry rijden vandaag weg richting Estepona. Voor ons nog twee dagen en dan krijgen we eindelijk de booster en nog leuker dan komen Nico en Marion hier heen.

5-1 Zitten we keurig op tijd , nu ja eigenlijk een kwartier te vroeg, loopt het uit. Ik word een beetje zenuwachtig omdat we geen idee hebben hoelaat Nico en Marion komen het lijkt verdorie Nederland wel, alhoewel ..…… bedenk me dus dat we daar gewoon, als je op de dag maar komt het niet uit maakte hoe laat je kwam. Nou ja om tien voor elf wordt Meneer van de fenter petroes geroepen. Maar die reageert niet. De volgende afroep klinkt harder , ik geef hem een elleboogie en zeg “dat ben jij man” Dan mag ik en er word met een watje over mijn arm geaaid naald er is en klaar. Stelt dus geen ruk voor. Maar het zit er in en we kunnen terug naar de camper. Vrijdag de QR code ophalen!

Om half drie zegt Peter ik ga maar naar de weg lopen dan zie ik ze aankomen. Hij loopt tussen twee campers door en staat dan gelijk te wijzen zo van daar moet je wezen. We hebben een plekje voor ze gereserveerd, lees maar gewoon, zo aso neer gezet dat we dik twee plekken nodig hadden, maar we staan gewoon gezellig bij elkaar.

DSCN2965Dan heerlijk langs het strand en hoe meer vakantie gevoel krijg je met een ijsje erbij

Heerlijk bij geklept en ‘s avonds bij ze gegeten en twee hele leuke spelletjes gedaan die nu in het winkel wagentje liggen bij Amazon.

1641909011948DSCN2966Toch heerlijk zo leven, in het zonnetje de groenten schoonmaken

7-1Ook die hebben we binnen de QR code op papier nu kunnen we verder en morgen gaan we met zijn vieren via Mijas richting Ronda.

8-1 Zo das ff anders Ronda in Tshirt bekijken. Niet dat de stad daar anders door wordt of het uitzicht minder spectaculair maar tis , ja wat is het eigenlijk, ach gewoon het idee dat je nu geen dikke trui of jas aan hoeft. Tis allemaal net ff gezelliger.

DSCN3008DSCN3012Giel maar kijken waar ik blijfDSCN2995DSCN3003

Dat was vanmiddag dan hé nu kom ik met Nico terug van de honden uit laten en kijken of de feestverlichting nog brand in de stad wat helaas niet het geval is maar het is verrotte koud geworden, voelt gewoon alsof het vriest.

Ja lekker bezig Man vergeet je gewoon dat we voor Ronda nog naar de marmergroeve zijn geweest en dat die dicht was, en dat we niet voor een afgesloten hek te vangen waren, maar de campers hebben neergezet en de rest hebben gelopen en dat Marion ineens riep dat ze steenbokken zag. Wel weer zo stom van je!

Goed we zijn er geweest en inderdaad als beloning voor ons doorzettingsvermogen hebben we echt een steenbok vrouwtje met twee kleintjes gezien en ik heb het zelfs gefilmd. (komt nog internet werkt ff niet)

DSCN2971DSCN2973

En dan weer door de mooie Sierra de Nieves naar Ronda.

DSCN3025DSCN2986

9-1 En dan sta je op en is het net zes graden in de camper , nou kan je zeggen dat is brrrrr. Maar wel heel mooi met de rijp over het gras nou ja meer onkruid hier, dan het zonnetje er over en je waan je in winter wonderland. En dan in de kou de honden uitlaten , eigenlijk is dat heerlijk met deze kou en het zonnetje. Saar en Giel kunnen het prima samen vinden zo leuk alsof ze iedere dag met elkaar optrekken.

DSCN2967

Om half elf rijden we weer weg Nico en Marion rijden dit keer voor, maar na een dikke tien minuten stoppen ze. De navigatie werkt niet meer, ik maak nog net geen ronden dansje maar ben blij dat we niet de enige zijn met problemen.

We stellen die van ons in en , oké klikt afgezaagd maar het is hier ook zo een ontzettend mooie weg naar La Linea we zitten gewoon weer te genieten.

In La linea rijden we zo dicht langs de kust dat we het idee hebben dat we Gibraltar kunnen aanraken, alleen is de camperplek nou niet wat we willen.

DSCN3026

Aan de andere kant van de baai zit een andere camperplek dus gaan we daar maar heen. Goeiemorgen wat een weg wat een bochten werk het lijkt wel of we in een achtbaan zitten, ik maak een geintje en zeg tegen Peter nog ff en ik word stront misselijk, later hoor ik van Marion dat ze er echt wat misselijk van was geworden.

Als we nog een kleine drie en een halve kilometer moeten komt het ons wel heel erg bekend voor. Hier hebben we twee en een half jaar geleden met San en Ger gestaan toen konden we de naam niet onthouden en heeft Peter het plaatsje toe in papalamepiepielos gedoopt . Nu weet ik gelukkig hoe het het wel heet en even later staan we op een grote parkeer plaats in Los Cortijios.

16419090118941641909011869

We hebben best veel gereden en hebben nu trek gekregen en ooo zo slecht maar de Mac zit er dus dan is de verleiding te groot en halen we lekker een hamburger met echt lekkere koffie. Als de buiken gevuld zijn lopen we over de kade die later over gaat in strand met uit zicht op Gibraltar. Volgens ons lopen ze te genieten. Leuk is dat , dat je andere mee neemt naar plekken die jezelf gezien hebt maar dan weer door andermans ogen opnieuw bekijkt.

1641909011924

10-1 Helaas pindakaas aan alle leuke dingen komt een eind en ook aan ons gezamenlijke uitstap. Ons allerlaatste uitstapje samen is hier nog even winkelen waar ik een leuk shirtje vind die Marion perse wil betalen omdat zij er twee van mij heeft gekregen, pffft malloot. Dan ons laatste bakkie met een heerlijk stuk worteltaart en dan nemen we afscheid zij rijden héél langzaam terug naar huis. Het was ontzettend leuk, gezellig, en veel gelachen.

1. Willem & Corrie v h. De koekenbakkers:
    12 januari 2022
    Ja wat ern mooi verhaal en wat kan jij dat allemaal geweldig leuk verworden. Maar wat me ook verbaasd dat jullie vrienden alweer op de terugweg naar huis zijn en dus jullie weer alleen nou als je gezelschap wil vanaf morgen staan we weer in roquettas de mar groetjes en ga vooral zo door ik lees ze graag
  2. Sandra en Gerrit:
    12 januari 2022
    Wat een heerlijk verhaal weer en jaloers op de korte broeken en blauwe luchten. Hopelijk kunnen wij jullie nog ergens ontmoeten als het een beetje wil lukken met Ger zijn knie.
  3. Margriet:
    Een toller!!!
  4. Ruud:
    Leuk die steenbokken
  5. Nico en Marion:
    13 januari 2022
    Was heel gezellig, maar we gaan nog niet naar huis hoor🤪
  6. Peter en Manja van Deventer:
    13 januari 2022
    Nee dat weet ik, maar wel héél langzaam.😉
  7. Rene en Lia:
    13 januari 2022
    Leuk verhaal weer en van de Fenter en jij hebben nu ook de prik -👍. Zo te lezen hebben Nico en Marion het ook naar hun zin. Mooie foto`s en wat een lekker zonnetje. Ben ook wel een beetje jaloers 😉
  8. Fem:
    15 januari 2022
    geniet weer van jullie verhalen en prachtige foto's. jaloers zijn wij zeker ook. hopelijk mogen wij in 2024 een trip als deze gaan maken.....
  9. Sjanie en eep:
    17 januari 2022
    Heerlijk al die blauwe luchten korte broeken maar vooral dat jullie het leuk hebben het is jullie van harte gegund