Deel 12

17 december 2021 - Ronda, Spanje

O o bijna vergeten , ach niks bijzonders maar wel leuk om te vertellen. We kregen verleden week een mailtje van de vriendenloterij, ik kijk Peet aan en “vraag ,doen we daar aan mee ? Nee zegt hij niet dat ik weet, ik dacht het ook niet , maar we hebben een prijs gewonnen. Prijs gewonnen? Yep een paar sokken. Sokken vraagt hij verbaasd. Ja dat zeg ik toch, ik vul de maat in en bestel ze. Wat zijn het voor sokken, is dan de vraag, nou Alzheimer sokken zeg ik en ik heb ze besteld , maar weet je ik denk dat ze ze vergeten op te sturen.

6-12 Vanochtend Bij Nel en Fred koffie gedronken en hun huisje/caravan bewonderd, is echt leuk geworden daar heeft Fred weer goed zijn best op gedaan.

1639594660613👍👍

Ronda is het dus vandaag niet geworden, ja hoe kan dat nou we doen toch altijd wat we zeggen. We staan in Le Cala de Mijas , heerlijk rustig geen wind en we kunnen gewoon buiten zitten. Zelfs de vliegen laten het bijna afweten. Nee niet de mooiste plek maar veel beter dan in Malaga, en ook hier gewoon water en een kolk voor je toilet.

Maar moet je opletten, we komen dus aan rijden, we staan nog niet eens op een plekje komt Wim aanlopen, ja die uit Malaga, die zijn dus vanochtend daar vertrokken en staan nu hier zonder Jan, die is wel naar Ronda gegaan.

Ach meine liebe staat er ineens een echt oud grijs bejaard mannetje voor de deur en die begint me der toch gelijk in het Duits te ratelen Peter en ik kijken elkaar aan zo van ja joh het zal wel. Dan vraag ik in mijn best steenkool Duits ( drie woorden en dan verdraaid Nederlands) wat hij bedoeld. Het blijkt dat er achterop een sticker zit van de stad waar hij geboren is. Nou das toch ff fijn.😊

7-12 Heerlijke verse croissants en broodjes, nee helaas komt er hier geen bakker langs maar de Lidl zit op loop afstand.

Vanmiddag door Cala de Mijas gelopen een heel gezellig stadje denken we maar het is nu een puinhoop. De hoofdstraat ligt helemaal open en ook aan sommige zijstraten zijn ze druk bezig. Langs het strand loopt een 6 kilometer lang wandelpad, ik noem het geen boulevard want daar lijkt het echt niet op, richting Marbella. En net als bij veel strandplaatsen staat er ook hier een verdedigingens toren.

1639753117326DSCN2847

Wat ons wel opvalt is dat er hier ontzettend veel Engelse zijn en heel toeristisch is. Alhoewel ….…ineens horen we achter ons toch echt het vrouwtje van Tabbie. Onvervalst plat Rotterdams het zou zo uit de mond van Richard Groenendijk kennen komme. We kijken achterom en ja hoor het uiterlijk past helemaal bij de stem. Geblondeerd haar, gouwe oorbelle, roze legging en afgetraind lijf en een aardig bos hout in der Tshirt, of het echt is ????

DSCN2845

8-12 Vandaag tegen over ons is er markt , lekker makkelijk hoeven we niet zo ver te lopen. Maar wel sneu voor ze want het regent nu, en we zien geen beweging qua opbouw van de kramen bij de busjes. We wachten het maar af , hier van uit de camper is dat goed te doen met een kop koffie voor onze neus. Maar de zon gaat schijnen en de markt gaat door. Om elf uur gaan we kijken wat er te beleven is, en das niet veel. Peter mijn ekster ziet een ring en kijk die is dus echt weer leuk. Tis net een klein koel elementje en ach die krijg ik ook voor mijn verjaardag. Wat word ik toch verwend.

1639753434711

10-12 Gisteren zijn er nog meer Nederlanders neer gestreken en ik zit lekker buiten in het zonnetje en hoor iets over papieren en prikken maar zie ook dat Wim er bij staat, prima die komt straks wel vertellen wat hij gehoord heeft denk ik dan. En inderdaad ‘s avonds komt hij vertellen dat hier in Cala de Mijas achter de Aldi , hier vierhonderd meter vandaan, een Centro de Salud oftewel een kliniek zit waar je papieren kunt halen voor de booster prik. Het zal je toch maar gebeuren dat dat zo dichtbij geregeld kan worden.

DSCN2856DSCN2853De bakker mag dan niet komen , maar kerst mannen hebben ze hier genoeg

10-12 Vanochtend zijn we er met zijn vieren gelijk heen gegaan en inderdaad formulieren mee gekregen die we moeten invullen en maandag tussen half negen en twaalf uur met kopijen van paspoort, zorgpas, en QR code moeten inleveren.

Ja en dan denk je lekker buiten te kunnen gaan zitten staat de politie ineens voor je deur, moeten we weg omdat er morgen een hele grote markt komt, blijf je staan gaat het je fftjes €240 kosten aan boete. Nou net naast de Lidl kunnen we ook staan dus hoppa daar gaan we dan.

O o wat is Giel toch een raar beest, we staan dus op de plek bij de Lidl komt Wim binnen en wil op de bijrijder stoel gaan zitten die nu gedraaid staat, buigt zijn kont naar achter om te gaan zitten schiet Giel onder hem door en gaat er gelijk liggen met een uitdrukking op zijn kop van op zouten jij dit is mijn stoel.

1639594660515Wat doe je als de was niet wil drogen?? Gewoon langzaam rondjes rijden😂😂

11-12 Kom ik terug met Giel komt Wim er aan, die is net als ik wezen kijken bij de markt en die is qua grootte niet groter dan die van woensdag en er staan nog heel wat camper. Ik ga terug zegt Wim rot geslapen vannacht. Wij gaan het wel bekijken we moeten in iedergeval diesel en LPG hebben. Ja kijk als dan het tankstation om de hoek van de camperplaats is dn gaan we er ook maar weer staan. En dan rij je het terrein op en wat zie je …..……..staat er dezelfde camper! Dit is in de tien jaar dat we hem hebben de tweede keer dat we er eentje zien. En dan zien we dat deze , geen kapsones hoor, maar de andere is kleiner. Wij hebben de 6900 en dit is een 6500 zo jammer dat het weer niet dezelfde is.

Word er getoeterd en zien we mensen nog net niet rennen met tassen naar de afvalcontainers gaan. Jongens het moet toch niet zieliger worden. Heeft de auto daar fruit en groenten neer gezet die anders weg waren gegooid en de mensen weten niet hoeveel en wat ze mee moeten nemen.

DSCN2852

13-12 Yes Yes tis gelukt we krijgen de booster prik hier. Eigenlijk heel makkelijk gegaan , we leveren de papieren in en er wordt gelijk een afspraak gemaakt. Dus nu even drie weken hier in de buurt rond toeren maar dat is geen straf. Want drie weken hier op de plek blijven hangen vinden we wel erg lang.

1639594660497

Vanavond met Wim en Cor (vrouw van Wim) naar de chinees restaurant geweest om het een beetje te vieren dat het zo makkelijk gegaan is en dan morgen weg. Zij blijven nog tot de gastank leeg is.

14-12 We staan weer in Estepona waar we bijna twee jaar geleden met Ger en Sandra hebben gestaan en er is niks veranderd. Morgen maar weer op zoek naar een Vodafone winkel want het opwaarderen is gelukt maar geen internet.

Ach zo zielig er loopt hier al een tijdje een man te fluiten die is zijn hond kwijt. Hij loopt maar heen en weer en fluit dan weer. Maar er komt niks naar hem toe. Dan horen we ineens een kabaal , staat tie uit machteloosheid zijn tuinstoel in elkaar te rammen, ja maar daar komt een hond ook niet door terug dank ik dan en je kunt niet meer zitten.

Na een poosje komt er een vrouw met een hond aan de lijn en een klein hondje er achter aan die ze met een stok steeds weg probeert te jagen. Dan ziet de man het hondje en rent naar hem toe, slaat en kruisje en zakt dan door zijn knieën. Echt dat dat hondje nog een staart heeft onbegrijpelijk. Ik heb nog nooit een staart bij een hond zo hard rond zien draaien als bij deze, ik dacht echt nog even en zijn kont staat in de fik en valt zijn staart er brandend af. Of het staartje van de man ook zo draaide heb ik helaas niet kunnen zien.

16395934073331639747740716Worden we twee dagen achterelkaar getrakteerd op een schitterende zonsopkomst.

15-12 We gaan voor de verandering weer naar Vodafone kijken waarom internet niet werkt. Lopend vind Peter het te ver ,maar ik heb zoiets van , man waar moet je dat bakbeest kwijt in de stad. Dus we gaan met de camper. En Inderdaad niet bij te komen, bij de betaalde parkeerplek staan ze zelfs te wachten tot er iemand weggaat zo druk is het. Dan maar eerst naar de Lidl hebben we in ieder geval de boodschappen. Als ik terug kom is Peet zo slim geweest om te kijken of er geen supermarkt in de buurt is en laat nou de Carrefour er in de buurt zitten. Ja tuurlijk zit die er in de buurt maar dan wel een parkeerplaats met een doorrijhoogte van 2,35meter en zo laag zijn we niet. Iets verder op kunnen we wel de camper kwijt en kijk ik op google maps waar we heen moeten. Dat is toch om te lachen he, nu moeten we net zover lopen als dat we van de camperplaats moesten. Ik zeg niks we gaan lopen.

Terug bij de camper met werkend internet besluiten we om bij Manilva te kijken wat voor camperplek dat is. Tis zo,n kippeeindje dat we de navigatie van de telefoon gebruiken. En die wil ons toch door smalle straatjes hebben. Aan het eind van de weg bij een rotonde moeten we dan rechtsaf, hu rechtsaf daganie egnie, oooo wacht we hebben gisteren gefietst naar de wasserette. Oeps, ja gek dat we van de grote weg af moesten en de kleine straatjes in de navigatie staat nog op fietsten. Nou ja we hebben Manilva gezien , leuk stadje maar de camperplek is prut. We gaan terug naar Estepona.

De camperplek in Estepona is nou echt niet geasfalteerd of bestraat, nee gewoon een onverhard stuk terrein met allemaal gaten en hobbels. Goed er rijden hier ook wat auto's waar die heen gaan ben ik nog niet achter, maar een Tesla? Die verwacht je hier niet. Stapt de bestuurder uit en die doet flyers onder de ruiten wissers🤔. Tesla? Flyers? Ja echt je zal toch wel lekker verdienen met een gasvulstation want daar gaat het over op de flyers. Zou hij de gevulde flessen ook met zijn Tesla komen brengen vraag ik me af.

17-12 Gisteren met zware bewolking, wat wel weer mooie plaatjes oplevert, aangekomen in Ronda.

1639747740676DSCN2889DSCN2886

Ook hier waait het enorm en de temperatuur nodigt je niet uit om lekker er op uit te gaan dus vermaken we ons binnen . De telefoon en appjes komen gelukkig nog wel allemaal aan zodat ik me toch nog een beetje jarig voel. Eerst appje kwam om 24.34 al binnen van Tim en eerste telefoontje gaaaaaap om 7.00 uiteraard van Steef. Die maakt er een sport van om je wakker te bellen.

Vandaag wel Ronda in en het blijft toch een mooie stad, vanavond nog even terug want hier, eigenlijk in heel Spanje, is de kerst versiering geweldig.

DSCN2901DSCN29051639747740569DSCN2924 (2)

1. Rene en Lia:
    17 december 2021
    Heerlijk verhaal en fijn dat jullie de booster kunnen halen. Geeft toch een wat veiliger gevoel. Hoop dat je een fijne verjaardag hebt gehad Groetjes 😘😘
  2. Ruud:
    Nog gefeliciteerd Dikke klapzoenen voor je verjaardag 🥳
  3. Bep:
    17 december 2021
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag en fijn dat jullie de booster kunnen krijgen wij hebben hem ook al. Groetjes
  4. Maarten Van Gasteren:
    17 december 2021
    Heerlijk dat jullie de booster ook kunnen halen want hier zijn ze bang voor de volgende golf Wij gaan hem ook halen nu zondag kunnen we straks met een gerust gevoel naar beneden komen Nogmaals van Harte Gefeliciteerd
  5. Sandra en Gerrit:
    19 december 2021
    Ronda is altijd geweldig om te zien en idd de kerstverlichting is daar prachtig. Weer een jaartje ouder maar gelukkig kunnen jullie nog beide genieten van al deze leuke plekjes.