Deel 10

28 november 2021 - Roquetas de Mar, Spanje

22-11 Simyo kan de pot op gisteren weer geprobeerd om de kaart toch op te waarderen maar noppes, nada, niks. Nu maar een kaart gehaald bij Vodafone en als met deze niet lukt zit het tenminste door heel Spanje heen, en als het morgen net zulk lekker weer is dan zit deze dame morgen de hele dag op het strand. Want met al het gerommel van vandaag is daar niks van gekomen. Ja om vijf uur bij de stranddouche zeven gieters water halen.

DSCN28021638124702188

Vannacht geregend maar gelukkig met op staan scheen het zonnetje weer en ga ik om half twaalf het strand op, zit ik er een half uurtje en dan steek er toch een koude wind op, ik hou het vol tot half een maar met half bevroren vingers een boek blijven vast houden gaat niet lukken, als ik het strand netjes via de afloop afga zie ik Peter over de rand kijken ach lief staat hij daar met een kop thee te kijken waar ik zit. Ik ben hier, roep ik. Ja verdorie sta ik hier een beetje mijn fikken te branden ben je alweer weg, is het antwoord.

25-11 Tis weer zo’n dag dat we nergens zin in hebben. Tis dat Giel eruit moet. Dan stelt Peter voor zullen we toch maar even naar de markt gaan want anders krijgen we echt van die vierkanten billen. Nou daar gaan we dan maar. En dan zie ik toch een gave tas staan, o o wat ben ik blij dat ik een mooie rede heb om deze te kopen mijn oude is stuk de rits doet het niet meer. Peter betaald en zegt da heel lief , die krijg je van mij voor je verjaardag. Ja jongens kapitalen geeft hij voor me uit, wel tien euro. Maar ik ben er niet minder blij om ik vind hem geweldig.

IMG-20211125-WA0005Mijn tas😍😍

Even verder op staat een mannetje met sieraden en Peet is al langer op zoek naar een ketting met een gitaartje er aan en laten die hier nu hangen. Wat kosten ze vraagt hij De man pakt zijn telefoon en tikt de prijs in, vijfenzeventig euro. Nou als we dat uitgeven dan doen we dat bij de juwelier maar niet hier op de markt. Ja maar is achttien karaat. Ja aan me hoela ik kan nergens een merkje vinden. Dan zakt hij in een keer naar vijftig euro. Peter is al door gelopen en ik zeg dat dat nog steeds veel te duur is. De rat dan wordt het vijfentwintig, ik roep Peter die draait zich om en k loop naar hem toe. Alle twee zeggen we dan al vraagt hij nu zevenvijftig dan nog kan hij in zijn reet stoppen vuile afzetter. Zelfs in Marokko hebben we dit nog niet meegemaakt.

Zo leuk iedere dag tegen de avond komt er een vrouwtje met een paarse legging langs de campers met twee hele grote emmers aan haar stuur van de fiets en achterop een grote krat, die altijd scheef hangt waar ze tomaten, paprika’s, courgettes, ananas, sinaasappels en weet ik wat nog meer in heeft zitten. Altijd even vrolijk en zegt iedereen gedag. En dan te bedenken dat dat mensje wel zo ontzettend veel loopt met die zware fiets en echt niet de jongste meer is petje af.

DSCN2803 (2)

Als ik Giel ’s ochtends uitlaat loop ik drie km tot een wit gebouwtje en ga dan terug, maar zij komt dan nog van veel verder met die zwiebelende fiets. Dus vandaag maar wat tomaten bij haar gekocht. Nou dat heb ik geweten. Bij vier zei ik ‘tis genoeg, nee dan komt er vanuit een andere kant weer twee tomaten en uit de krat nog wat tomaten en dan de andere emmer zit ook nog wat in, ondertussen sta ik met twee volle handen met tomaten. He he ze stopt en dan zegt ze ineens “wat wil je er voor geven? Sodemekaai moet ik gaan bepalen wat het waard is?? Nou ik kijk Peter aan en zeg 1,50 Hij pakt 2 euro en dan mensje straalt. Even later komt ze weer voorbij en krijgen we allemaal kushandjes toe geworpen.

DSCN2804 (2)

26-11 Daar zit ik dan met een vent die niet meer op me verliefd is. Nee hoor hier in Spanje gaat het mis , hij is verliefd op een ander en daar kan ik niet tegen op. Tis Barth.

IMG_20211126_105816

Achter ons staat een camper van het merk Barth en daar zit hij al die tijd met rode konen en glim ogen naar te staren echt met zo’n wezenloze blik. Kwijl loopt nog net niet langs zijn mondhoeken. Nou kan je vertellen dat dat voor mij lang geleden is dat hij zo naar mij keek.

Zo verliefd als hij is op Barth zo’n lol heeft hij op een 12 meter lange Morelo camper. Moet je opletten heb je een camper van 12 meter waar een auto in kan en dan heb je heel lullig een fietsendrager achterop. Iedere keer schiet hij weer in de lach en zegt dan 12 meter en een fietsendrager achterop en schiet dan weer in de lach. O heerlijk toch he dat je daar zo’n lol om kunt hebben.

IMG_20211126_141500

Och jongens wat een vent heb ik toch. Zegt hij ineens dat hij sterft van de honger, ik zeg zeur niet het is pas kwart voor vijf, krijg ik als antwoord , o stom ik zit hier op het klokje van het dashboard te kijken en die staat nog op zomertijd. En dan ineens is de dodelijke trek weg.

28-11 O zie dat ik gisteren niks geschreven heb, nou dan zal er ook wel niets gebeurt zijn.

Maar vannacht hebben we overleefd. Tjonge jonge wat een storm was dat . Om half tien toen Peter Giel voor de laatste keer uitliet waaide het al hard, maar toen we naar bed gingen ..…..…….. echt gigantisch wat een wind. Hele fluit concerten door de camper van de wind die door de kieren van de dakluiken blies en het was of we in de botsautootjes zaten, van slapen kwam dus niet veel terecht. Giel kroop tegen Peter aan die al met oordopjes in lag, Peter dus he, Peet hield wel de oren van Giel dicht, mafkees. Zo rond half vier werd het stil.

En dan loop je vanochtend met Giel buiten en is er alsof er geen wind geweest is. Geen rommel die het strand op gewaaid is helemaal niks. Nou ja één lege container die om lag en een tak van de boom, maar dat was het dan ook.

Ziezo net terug van een eindje fietsen naar een andere camperplek aan de andere kant van de haven. Heel leuk om te staan maar nu even niet. Er wordt daar driftig verbouwd en om daar in de herrie te gaan staan nou nee, maar we houden het in gedachten voor de volgende keer.

Op de terug weg toch even langs het winkelcentrum

1638124702172Loop je in je korte broek 1638124702155in een winkelcentrum in kerstsfeer

en laten ze nu bij de Primark shirtjes met spaghetti bandjes hebben. Die was ik dus heel dom vergeten. En slippers, want Giel vond het heel leuk om mijn dure slipper van €2,20 van de chinees op het strand te pikken en er heel fijn mee te gaan spelen, zo leuk dat de helft ervan aan flarden was. En of Peter er nou een neus voor heeft weet ik niet maar die komt weer met leuke schoenen aan in de kleur van mijn nieuwe tas . Ja ik weet het de kwaliteit is nou niet juh van het , maar ze zijn te leuk.

1638129670588

1. Simone Konijn:
    28 november 2021
    Leuke verhalen. Kijk er naar uit. Geniet lieve mensen
  2. Eva:
    28 november 2021
    Prachtige tas met bijpassende schoenen …nu nog mooi weer om ermee te pronken
  3. Carry:
    29 november 2021
    Leuk verhaal en mooie foto's (heerlijk zo'n boulevard met zon, blauwe zee en vrouwtje met fruit aan de fiets; daar wordt je toch harstikke blij van😊). Supergave tas, veel plezier ermee.
  4. Rene en Lia:
    29 november 2021
    Heerlijk verhaal weer, genieten !!! Jullie maar wij ook :-)
  5. Wil kroon:
    29 november 2021
    Altijd leuk om te lezen geniet ervan
  6. Sandra en Gerrit:
    29 november 2021
    Jullie zijn en aan het geld uitgeven hè, pas maar op dat jullie niet failliet gaan met al die enorme bedragen, haha. Geniet maar van al die heerlijke dingen en het mooie weer.
  7. Nico en Marion:
    29 november 2021
    Leuke tas en schoenen. Mooie foto’s. Wordt voor ons spannend! Bus is nu weg voor reparatie achterkant, ik ben al het e.e.a. aan het verzamelen, maar Corona zorgt voor hoofdbrekens. Na 15 januari moet je de booster gehad hebben in Frankrijk, ben benieuwd wat Spanje gaat doen.
  8. Ruud:
    30 november 2021
    Mooi verhaal Ok zie het voor me
  9. Xandra Larooij:
    1 december 2021
    Wat goed dat jullie onderweg zijn. Respect
  10. Sjanie en eep:
    1 december 2021
    Superleuk weer geweldige foto's en saai is het nooit bij jullie