Waarheen?? 2018 5

2 augustus 2018 - Nijkerk, Nederland

22-7 Tja als er niet veel gebeurt heb je ook niet veel te melden.Brunssum blijft een leuke camperplek en het bos met zijn beekjes, grote vijver, klim bos, speeltuin, en nu ook de stoom treintjes die rijden gewoon helemaal top.Brunssum 6 Er is , kwam ik achter, zelfs een groot deel in het bos waar de honden los mogen lopen, en dat gaf vanmiddag een klein Brunssum 7probleempje. Lopen Giel en ik op een paadje en zien dan links iets verder op een prachtige mooie rood bruine,dacht ik,  een hond staan. Aan het eind van het pad staat een man met een foto toestel dus ik denk , die neemt een foto van zijn hond, Tilt dat beest zijn kop op is het me der toch een hert!  Hij - zij blijft stil staan maar natuurlijk net niet lang genoeg om het op de foto te krijgen.Dan rent hij het bos in blijft onder de bomen staan. Giel kijkt, kijkt naar mij en is dan verdwenen. Oooww shit wat nu. Komt de man me te gemoed en zegt doodleuk, Ik heb hem op de foto. Nou sukkel ik niet, en mijn hond is er vandoor.De man loopt door en ik roep Giel, hoor ik de man zeggen, hij komt er aan hoor. PfJiettt das fijn, tong uit zijn bek maar hij is er alweer. Tis wel een echt jachthond he?

Maar kijk dat vergeet je dan weer he als je hond er vandoor gaat, maar voor we het bos echt in liepen waren er bij de ingang mensen met stoom treintjes bezig.Brunssum En dat je kinderen meeneemt op zo,n klein treintje dat snap ik maar dat volwassenen iedere keer het zelfde rondje maken op zo,n ding waar als je er op zit je met je hoofd tussen je knieën moet zitten omdat je je benen niet kwijt kanBrunssum 3 en er een volwassen kerel met een petje een fluitje en een vlaggetje de overgang bewaakt waar voetgangers over steken ja dan krab ik toch wel even achter mijn oor en loop snel door. Ach als je maar een hobby hebt denkt ik dan maar. Verder hebben ze hier in het bos borden neergezet met tekst en uitleg hoe hier iets tot stand gekomen is.  Ik kom ineens een stukken ijzer tegen waarvan ik dacht , wat moet dat hier nou, en dan blijkt het met een pomp te maken te hebben die ze gebruikte voor mijnen​

25-7 Vanochtend nou ja was net middag zijn we weer weggegaan. We willen richting de Heen daar staan Steef en Maaike en gezien daar een weer en dat daar water in de buurt is en een zwembad lijkt het ons gezien de weersvoorspellingen niet onaantrekkelijk. Maar allememaggies wat is het heet. Giel ligt te hijgen als een oud postpaard dus we besluiten om na 100 km maar in Grobbedonk op de camperplek te gaan staan. Mooi plekkie bij een leuk dorpje. Staan we er net komt er een Belg naast ons staan die gelijk begint te kleppen. Hij woont in de camper heeft geen huis wel een hond blablabladiebladiebla. Tis erg ik weet het, maar het enige wat ik zie gelukkig nog niet ruik) zijn zwarte stompjes in zijn mond en als ik naar beneden kijk ook in zijn slippers. De camper heeft ook zijn beste, nee schoonste tijd gehad. We zagen al een paar element strippen naast het raam en we hadden geen idee waarom dat er nou zat. Dan komt hij met de dragers en een plankje aan. En krijg nou wat hij maakt een vensterbank aan de buiten kant en zet er potjes met kruiden op.Grobbendonk Staat echt heel erg leuk. Nee wij gaan dat niet doen!

26-7 We vluchten hier weg, niet voor de Belgische buurman maar voor de hitten. We staan hier in de brandende zon zonder schaduw. In de camper is het om 10.00 al bijna 30 graden dus weg wezen.  Om 12.30 staan we dan op de Heen mooi plekje in de schaduw met alles deropenderan. Niet dat we dat nodig hebben maar omdat er niks anders meer was.

Vanavond Steef,Maaike en de kinderen maar getrakteerd op een lekker etentje bij het pannenkoeken restaurant voor de schrik dat we hier staan. En als voorgerecht hebben we tapas genomen Mens die zijn me lekker. Dan nemen de grote pannenkoeken en de kinderen gamba,s als ze worden opgediend komt er een verbaasde blik op het gezicht van de ober als ze merken voor wie die zijn.

Verder hebben we ons, naar ons idee , niet met ze bemoeid, gewoon lekker allemaal ons eigen gangetje gaan. Tot Bas vraagt of hij bij ons mag slapen. En zeg dan maar eens nee. Als we 's ochtend lekker gegeten hebben komen we op het idee om te gaan zwemmen. Maar dan moeten we wel naar de caravan van zijn vader en moeder. Dus heeeel zachtjes gooit hij zijn shirt de tent in bij Tess en pak dan nog zachter zijn zwembroek. Als we weglopen laat hij een kei harde boer. En bedankt Bas nu is bijna de hele camping wakker. Al lachend lopen we naar het zwembad en komen daar voor een dichte deur, en das niet eens het ergste nu komen ook Maaike en Tess uit sanitair ruimte. Maaike weet dan te vertellen dat het zwembad pas om 11.00 open gaat. Daar gaat ons plannetje.

Steef komt in de loop van de middag even vertellen dat hij gaat varen en dat hij alleen gaat. Stille hint??? Ik ga mee, en wat is dat dan weer lekker zo op het water en tis niet de mooiste boot maar hij drijft, kunt er achter hangen op een band en waterskiën maar ze hebben er dikke pret mee en daar gaat het om. de heem 2  De heem1

Vanavond komt Tess dan slapen maar het is zo warm dat dat niet gaat lukken en dan komt Steef er aan met tennis rackets en een verlicht shutteltje. Nou ja dan staat ze om 22.30 gewoon nog even te tennissen.

Vanochtend komt ze er achter dat ze dezelfde maat schoen heeft als ik en dat ze mijn slipper heel mooi vind. Nou weet je als de vakantie om is zijn ze voor jou. Ze glimt. En weet niet dat morgen onze vakantie om is. Uitgevloerd

Onze laatste avond op de camping sluiten we af met een barbecue heerlijk en gezellig.Tess loopt inmiddels de hele dag op mijn, nu haar slippers.

Als we zaterdagochtend richting Kleve rijden zien we dat Milsbeek daar om de hoek ligt. Tja daar wonen Maarten en Bertha dus even kijken  of die thuis zijn. Als we Milsbeek inrijden breekt me er toch een bui los en dat zijn we niet meer gewend. Met plu op rennen we naar binnen. Even later zitten we met een heerlijk bakkie koffie te kletsen over, ja waar anders over, de vakantie,s.

Om 16.30 weer weg, niet naar Kleve daar blijkt een kermis te zijn en geen camperplaats over, maar naar Kranenburg. Volgens Maarten een prima plek.

En laat hij nu gelijk hebben. Dit is inderdaad een prima plek, en kunnen we eindelijk eens de Duitse statiegeld flessen wegdoen. Kranenburg

Dan even kijken wat voor winkels er zitten, valt niet tegen. De Aldi daar kunnen we de flessen dus kwijt, de KIK, een drogist een schoenenwinkel, de Takko, een eettent en aan de overkant een dranken zaak. En wat we zien is dat er op zondag een aantal winkel open zijn.We zijn benieuwd. Trouwens Kranenburg is ook de moeite waard. Zo stom dat ik helemaal vergeet om van de hoofdstraat een foto te maken want daar hangen allemaal gekleurde paraplu's.

De winkels zijn dus net als bij ons op zondag niet open, ja de eettent wel.

Het blijkt dus dat we alleen maar flessen van de Lidl bij ons hebben :( dus dan op zoek naar de Lidl. De dichtstbijzijnde  is inderdaad in Kleve en als we daar dan aan komen blijkt dat de verkeerde tas is mee genomen zucht. Nou ja we leveren in ieder geval voor wel €2,25 lege flessen in de rest komen uit Spanje en daar zit geen statie geld op.

Om even over tweeën zijn we weer thuis. Een rommelige vakantie zit er op.

1. Ruud:
    7 augustus 2018
    Eten jullie nu voor de komende weken elke dag herte biefstuk dankzij Giel?
  2. Peter en Manja van Deventer:
    7 augustus 2018
    Das een idee Ruud, bedankt voor de tip.