Tuinenreis Engeland 2013 deel 7

5 mei 2013 - Sissinghurst, Verenigd Koninkrijk

5-5 Zo weer heerlijk geslapen en gedoucht in de camper. Knap eigenlijk dat je op zo'n kleine ruimte toch een ruime douche hebt waar je je dikke kont kunt wassen. We gaan richting Sissinghurst een stukje van een uur, als je goed rijd dan he?! En dat doen we natuurlijk niet want we komen weer uit bij Dover. Maar niet getreurd we draaien en zo komen we uiteindelijk toch weer op de goeie weg en zie daar  we komen zelfs achter de andere aan gereden. En dan zie ik een bekende camper en zeg tegen Peter, kijk nou dat zijn toch Peet en Elaine? Peter haalt in en kijkt opzij en zit ondertussen in zijn neus te pulken zo van phoe phoe kun je niet harder. Laten het nu heel andere mensen zijn die niet bij de groep horen. We kijken elkaar aan en barste in het lachen uit.

Als we het hele stel hebben ingehaald kachelen we lekker door en hebben de smaak te pakken, tenminste dat denken we, als we beginnen te twijfelen parkeren we even langs de weg om toch gerrit in te schakelen, en als dat gedaan is komt het hele zooitje net voorbij rijden en kunnen we er weer achteraan sluiten. Keurig om half elf komen we aan bij Sissinghurst Castle en als dit het voorproefje is van wat ons te wachten staat kan het niet meer stuk. Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat het prachtig weer is. Heerlijk warm en zonnig.Sissinghurst4  Sissinghurst10  Sissinghurst21  Sissinghurst19

Na Sissinghurst nemen we de alternatieve route en rijden richting Scotney Castle . Ook nu weer overweldigend mooi en totaal anders dan de tuin in Sissinghurst. Hier kunnen we ook het oude gedeelte van het vervallen kasteeltje in. Het grote kasteel ging jammer genoeg niet want dat was uitverkocht.Sissinghurst52  Sissinghurst48 Sissinghurst47

Sissinghurst41  Sissinghurst37 Sissinghurst33 Sissinghurst30

Als we hier klaar zijn met onze ogen uitkijken gaan we richting Crowborough. Daar treffen we weer van de enorme grote plekken aan , toch heel wat anders dan in Nederland. De plekken zijn echt zo groot dat er makkelijk een camper tussen kan, niet dat we dat nu willen maar goed het zou kunnen.

We worden , omdat we uiteraard weer anders reden dan Hans en Fem op een andere plek gezet, lijken wel strafpunten, maar peter in zijn beste engels weet het toch voorelkaar te krijgen da we de laatste plek op het veld krijgen bij Hans en Fem.  En dan s'avonds uit eten. Hans en Fem hadden al geïnformeerd bij de receptie en die gave aan dat de pubs open waren en je er kon eten. Daar gaan we weer , weer lopen en dat na een hele dag slenteren door de tuien. Bij de pub aangekomen  hangt iedereen rond de bar maar niemand die zat te eten. Nee sorry vanavond wordt er niet geserveerd morgen is het "bank holiday" en nu feest is het antwoord. Verder op in de straat kan je wel take away halen wordt er nog bij gezegd. Tja das ook niet alles dus wat moet je dan?? ZOEKEN. Uiteindelijk, heel veel was er dicht, staan we bij een Indisch restaurant naar binnen te gluren. Op de deur staat open , maar omdat we niemand binnen zien hebben we zo onze twijfels. Nou die worden snel weggenomen, de deur gaat op en we worden nog net niet naar binnen getrokken. Maar wat hebben we lekker gegeten. Tandoori mixed grill!! Om half elf rollen we nog net niet de deur weer uit en waggelen als een stel vet gemeste ganzen terug naar de camper.