Spanje portugal 2016 deel 23

13 oktober 2016 - Nijkerk, Nederland

Zo lekker vroeg op pad nou ja voor ons doen dan weer he 9.45uur. Ik weet best dat er mensen zijn die voor 8ten al weggaan maar tis en blijft vakantie moet niet op werken gaan lijken. De bedoeling is om helemaal langs de kust naar Calais te rijden omdat er ergens op deze weg als je tussen de bomen vandaan komt op de top en een berg een geweldig mooi uitzicht over een baai moet zijn. De eerste kilometers gaan goed, we hebben de navigatie even de mond gesnoerd en ik keurig ouderwets met de kaart op schoot aanwijzingen te geven. Maar het plaatsje St. Valery hebben we echt maar 1 keer de aanwijzing van gezien en toen was het op. Alles wat er daarna komt staat niet op de kaart. Helaas pindakaas dan de navigatie maar weer aan en hoe die ons stuurt geen touw aan vast te knopen. En dan opeens zien we weer een bordje met St. Valery erop, dus nav. weer uit en zelf verder aan het werk. Nou dat is van hele korte duur hoor. Kunnen we niet meer zonder navigatie of zijn de kaarten zo summier geworden ik weet het niet. en dat verdomde k.. ding zet ons weer gelijk  op de goeie weg. Ergens tussen Crayeux sur mere  en Le Cortoy zitten klooien en pielen omdat we de brug niet konden vinden om het water over te steken. En als we hem dan eindelijk vinden en de korte bocht rechts nemen is die wel heel erg smal. Nee dat gat niet lukken dus rustig aan achteruit in de hoop dat er niet veel verkeer achter ons staat. Als we een stuk achteruit geregen zijn zien we ook aan de rechterkant borden hangen, een bord met daar op 2 meter breed en op een ander bord niet zwaarder dan 3.5ton. Zo dan maar een geluk dat we het niet gedaan hebben want volgens mij is het geen amfibie voertuig.

Ik geef het op en vertrouw maar weer blind p de navigatie, ik weet het tis zwak. Maar wel makkelijk.  Het gekke is  wel dat die ons weer helemaal op de weg zet die we willen rijden. Maar nergens op de hele weg het uitzicht. Nou dan moet het net voor Calais zijn, en wat denk je , net voor Calais een grote omleiding dus als het daar zou zijn hebben we het niet gezien. Om hals drie rijden we dan via de omleiding Calais al in, en als we dan kijken hoever het is naar Antwerpen is het over de snelweg 220 km. Om half 5 staan we op vogelzang in Antwerpen. Morgen weer thuis ben benieuwd  wat we volgend jaar gaan doen Peter wil naar het Zwarte woud en ik naar Griekenland. We kunnen er natuurlijk om gaan triominossen en kijken wie er wint.  Alleen wat doen we bij gelijk spel???? Kilometerstand bij begin 159811 Terug in Nijkerk staat de teller op 168532