Rondreis Spanje 2016 NKC deel 31

10 april 2017 - Nijkerk, Nederland

23-3 Camper plek in Moulins is ook weer mooi en dat voor € 0.10p.u Wat we vanuit de plek zien lijkt het ons ook weer een mooi plaats dus komt die ook op de lijst om nog een keer te bekijken. Moulins 11Phoe phoe moet toch wel heel lang blijven leven willen we alles nog gaan bekijken.Moulins 12

Tja dan weer vierhonderd km noordelijker en staan we in Ligny –en- Barrios plek met uitzicht op de haven. Nou ja haven ………. Er liggen wel vijf boten. Dan even de stad in en die is nog troostelozer dan de haven . Wat een rampenplan hier vies oud onverzorgd zooitje We zien er wel 3 kappers 1 hotel wat dicht is en 1 supermarkt waar een blind paard geen schade kan aanrichten. Gewoon triest , trouwens vandaag een bod op ons huis gehad en daar werden we ook triest van.

25-3 Zal vandaag de laatste stop zijn voor we weer op vaderlandse bodem zijn. We willen nog even door Duitsland en stoppen bij Heerenstal maar die is zo ongezellig dat we doorrijden richting Schleiden. Onderweg willen we nog wat boodschappen doen maar heel raar alles is dicht. De Aldi Lidl en alle andere grote zaken ook. Wel zagen we de vlag half stok hangen en eerste reactie was van shit toch ook geen aanslag hier in Duitsland na België , maar gelukkig het bleek alleen maar goede vrijdag te zijn. Schleiden was niet de plek waar we eerder gestaan hadden en dat wilde we eigenlijk wel. FF verder zoeken en het bleek 5km verder op te liggen in Gemund. Daar aangekomen was het erg druk maar het geluk was weer met de domme en we kregen een plek op de stoep vlakbij de receptie, met stroom die we heel vreemd niet hoefde te betalen.

Ja en dan de volgende dag eerst maar even op de koffie in Limburg bij Maarten en Bertha, die waren alweer helemaal geacclimatiseerd, maar het was weer even erg gezellig. Ondanks dat we elkaar misschien wel twee drie weken niet gezien hadden werden er nu al weer dingen naar boven gehaald.

Vandaaruit naar Leerdam, ook daar was nog plek het plan was om daar even te blijven staan maar na dat we Leerdam weer hadden bekeken en wat boodschappen hadden gedaan hebben we gekeken hoever het was naar huis. Ja jemig dat was maar 64 km. Nou dan niet nadenken en doorrijden . Om 21.30 steken we de sleutel in het slot en zijn we weer binnen. Peter fluit en scheet komt gelijk aanrennen. Familie weer compleet met een geweldige ervaring achter de rug.Rondje Spanje