Overwinteren 2017 8

13 januari 2018 - Daimús, Spanje

Zo lekker he om, om bij zessen in je vest nog een blok om te gaan en gelijk de pizza te halen. We verheugen ons er op. Als we bij de boulevard komen waar we de pizzeria hebben gezien is tie dicht. Ik schiet in de lach, nou Peet dat wordt een bordje brinta joh net als toen in Zweden.  Toen we daar stonden  in Zweden vroegen we aan een medewerker aan de camping hoe laat het restaurant open gingen  hij zei 20,00 uur, dus wij om 20.10 naar het restaurant en dat was dus gesloten. Bleek dus een spraakverwarring en dat het om 20.00  uur dicht ging. En omdat we toen niets meer hadden zaten we dus aan de brinta. In dit geval word het een stokbroodje. Ook lekker.

Volgende week gaan we even naar Gandia daar zit een camperzaak die ook lpg inbouwt, is even kijken wat het hier kost.

5-1 Ja jongens dat heb je he als je langer op een plek blijft, dan valt er niet zoveel meer te melde. Behalve dat we een groot hondenspeel plaats hebben ontdekt , en dat Giel weer van het padje was door de wind, en dat we gisteren in Gandia zijn geweest op zoek, trouwens ontzettend leuk om daarop de fiets heen te gaan door de sinaasappelvelden door en daar ,oke moet iets aan gebeuren, je droomhuis te zien staan, droomhuis naar de Mediamarker t en die niet hebben kunnen vinden blijkt naderhand dat we er maar 50 meter  vandaan waren, we stonden aan de achterkant.

Gandia is een leuke stad met een mooie haven en leuke winkelshaven , denken we , maar die zijn nu allemaal gesloten of zou het siësta geweest kunnen zijn bedenk ik me nu?

Maar het leukste is ons vandaag overkomen. Gaan we bij de pizzeria eten je nu echt n nemen we het dagmenu. Je kunt kiezen uit 3 voor, 4 hoofden twee toetjes  Peter neemt gefrituurde inktvisjes als voor gerecht en ik een salade en samen als hoofd gerecht een kippetje. De salade is verrukkelijk en dat recept neem ik mee.  Na de kip zitten we vol en laten het toetje zitten nemen wel de koffie. Jongens en dat allemaal inclusief drankjes voor € 29,00. .Peter loopt naar binnen om te betalen, en komt net zo snel weer terug. Je kunt hier niet pinnen en geeft mij zijn portemonnee. Als of ik kan goochelen. Ach ik loopmaar naar binnen en vraag wat de kosten zijn. Dan laat ik zien wat we contant hebben, hij neemt het aan het zegt , no problem, manjana you pay. Dat was al engels wat hij sprak.  Ongelovelijk  he heerlijk dat vertrouwen dus morgen maar gelijk terug.

Als we terug zijn bij de camper vraag ik gelijk aan de jongen bij de balie waar we kunnen pinnen. Ik leg hem uit waarom en vertel gelijk dat we steeds meer  van Spanje gaan houden door dit soort mensen. Hij vind het vreemd dat een restaurant  geen pin apparaat heeft maar geeft ook aan dat Spanjaarden grote mensen kennis hebben. De vleier.

7-1 Gisteren netjes eerst het restant van onze schuld afgelost. De man was er zo blij mee dat we zelfs een hand kregen.  O en weet je het heeft hier geregend, wel een half uur. Volgens de radar zou het eerst om  15.00 uur beginnen tot 16.00/17.00  uiteindelijk kwam het om 19.00 en was het om 19.30 alweer over. Klonk wel gezellig op het dak.

Maar vandaag weer zon de hele dag.

O en weet je waar we ook achter zijn gekomen? Dat de vele wegen naar Rome niet altijd uitkomen. sinaasappels 1   sinaasappels 2Want als we met Giel een flink stuk door de sinaasappel velden lopen komen we bij een splitsing die nemen we links want ………….zo denken we, dan kom je bij het hondenspeelterrein uit. Nou dat zou best zo kunnen zijn hoor als het niet doodloopt zo als nu. Dus terug dat hele eind en dan rechts aanhouden. Hé kijk nu komen we uit bij het gemaaltje  van Platje de Bellreguard. Tuurlijk dat had je gedacht maar mooi niet, loopt ook dood. Dan kijken of we door de bramen struiken een pad kunnen vinden, maar het enige pad dat ik zie en voel zijn de striemen van de bramen struiken op mijn benen. Terug  dan maar via dezelfde weg.stuk ongerept Ach er zitten mooie stukken tussen  we genieten van wat we zien en jammer genoeg ook wat we niet willen zien. En het ruikt zo lekker hier jammer dat je dat hier niet kwijt kan.

Peter gaat  het weer wagen voor de pizza maar komt koud en verkleumd terug. Was dicht dus  zelf aan de gang. Gebakken aardappeltjes sla, tomaat , paprika en olijven en een karbonaadje.

1. Ruud:
    13 januari 2018
    Brinta
  2. Dick:
    13 januari 2018
    Fijn dat jullie het naar je zin hebben😃😃
    Geniet er maar lekker van ☀️🌞
    Liefs van Dick Marieke en ziggy 😘😘🐶
  3. Karin Fontijn:
    19 januari 2018
    Geniet er nog maar lekker van!

Groet van Chris en Karin