Overwinteren 2017 7

7 januari 2018 - Daimús, Spanje

31-12 Laat ik eerst even zeggen dat de prullenmand de spaanse lekkernijen waarschijnlijk lekkerder vond dan wij want daar ging het grif in. Nee zandkoekjes gaan nog maar, dit mulle zand wat zo los in je bakkus uit elkaar valt bll. We hebben onze best gedaan en zien dat er  bij de Mercadone waar we nog wat boodschappen moeten doen er nog genoeg liggen en ze inmiddels dik een euro zijn afgeprijsd per kilo.castello

Verder zit ik weer heerlijk in het zonnetje moet ik zo maar aan de alternatieve oliebollen beginnen. Raar toch he dat de zon nooit gaat vervelen en dat je regen na een half uur al spuug zat bent. Zeker niet als het binnen zo warm iszo warm  en Giel een prima plekje heeft gevondengiel

Maar goed ik begin dan maar , tis inmiddels half vijf, aan de drie in de pan. Met rozijnen en appel beetje suiker en koekkruiden door het beslag.

,Peter roept me naar buiten moet je zien wat een prachtige lucht.lucht 1   even later zien we dit noglucht 2

Verder de afgelopen week eigenlijk weinig gedaan.

Oja rotzooi opgeruimd want 7jaar met de oude bekleding is er nooit iets gebeurd en nu 4 weken onderweg met de nieuwe bekleding valt er eerst een kop koffie om over de  tafel zo over de bekleding en gisteravond doe ik het kastklepje boven de tafel open valt er het scrabble uit. Tuurlijk opeen vol glas cola. Nou toen was ik even niet zo netjes meer en bleef het niet bij DONDERDAG Annemiek maar kwam er echt iets anders uit mijn mond. Tafel, bank en rug, vloer en keukenkastjes allemaal onder de cola. Nou blijf dan maar eens netjes. Echt of de duvel er mee speelt.  En peter hoorde van de week ook nog water lopen, ssst stil nou even zegt hij tegen me ik hoor het echt. Dus ik hou netjes mijn mond en kijk hem vragend aan want ik hoor niks. Dan kijkt hij schuin omhoog en zegt ,ik ben het zelf…… meneer zat dus te piezen.

Op het strand nog leuke souvenirtjes gevonden een bamboe stok met kokkels er aan en zowaar hier op het strand een stukje koraal.

Verder stelt oude jaars avond hier niet veel voor. Ja als je het met je familie viert en de spaanse traditie wat inhoud dat je als de klok twaalf keer slaat twaalf druiven moet eten en niet zoals ik het las twaalf duiven, ach tis maar een subtiel verschil. Vond het wel raar twaalf duiven in zo,n kort tijdsbestek. Joh we maken er maar wat van met lekkere hapjes en de alternatieve bollen, die als ik het mag zeggen, heel erg lekker zijn.hapjes Om 24.00 precies de fles appelcider van wel 0,80 euro cent open getrokken en naar buiten, kijken wie er buiten staan. Nou van de 40 campers dus nog niemand, wel horen we achter de camper van Truus en Henk geluid. Peter loopt er heen en inderdaad daar staan ze. Elkaar netjes gelukkig nieuwjaar gewenst en ik vertel dat we ook nog vuurwerk bij ons hebben en ga het pakken.vuurwerk  Maar ondanks dat ze op een koude ijstaart horen krijgen we het door de koude wind niet aangestoken. Dan maar met zijn 4en bij ons in de camper gaan zitten. Dan ziet Henk Joop buiten staan. Dus daar gaan we weer met ons goeie gedrag, als 4 eendjes waggelen we achter elkaar de camper uit. Maar wel met de appelcider en de champagne van Henk en Truus. Even later komt Ria er ook wordt het toch nog gezellig. Want zeg nou zelf, er staan 40 campers en er zijn maar zes mensen buiten met vier flessen champagne en twee  flessen appelcider nieuwjaar te vieren, man das echt leuk. En het was leuk echt waar.  Gewoon met zijn zessen staan te ouwenelen over van alles en nog wat terwijl de rest misschien al in bed ligt en gewoon slaapt. Als alle flessen leeg zijn is het inmiddels bij tweeën en gaan we verkleumd naar binnen.

Als we net in  bed liggen krijg ik mijn nieuwjaars kadootje. De eerste vette kramp in mijn tenen, rekken en strekken en dan schiet het in mijn andere voet. Joepie een heerlijk begin. En dan tot overmaat van ramp moet ik er weer uit om te plassen, en peter komt er dan achter aan. Liggen we net weer in bed gaat de telefoon, we wachten even maar nee er wordt weer gebeld Peter er maar uit maar die is net te laat. Welke gek belt er nou om 3.15???? Ach kan er maar ééntje zijn…………………………..Juist Steef dus. Toch maar even terug gebeld. Lagen jullie lekker te slapen vraagt hij, nou nee jammer he we waren wakker, antwoorden we.  Ja ik loop nu naar huis zegt hij en dacht ach laat ik iedereen even een gelukkig nieuwjaar wensen. Tuurlijk Steef zitten ze echt om deze klok op te wachten. Lekkere vent ben je toch.

1-1-18 Ja we gaan richting Daimus,  maar eerst de andere buurtjes nog gedag zeggen, die sliepen dus echt gisteravond en hebben niets gehoord.

Rond drieën komen weer aan en als ik bij de receptie me meld spreekt de vrouw geen woord engels. Er staan hier allerlei nationaliteiten en dan geen engels spreken? Nou ja met handen en voeten bergrijpen we elkaar en kunnen we een plekje zoeken. Het ziet er keurig uit , beetje kleine plekjes dat wel maar je kunt nog prima met je stoeltjes buiten zitten.

En dan, na al die weken onder een echte douche ohhh boy das zo lekker dan. Schoon gewassen lopen we later langs de boulevard en zien een  pizzeria, lekker dat wordt morgen een  pizzaatje. Leuk het ziet er  toch weer heel anders uit dan Playa d,Aro of Castello. Tis toch wel geweldig dat we dit zo kunnen doen.

3-1Gisteren eerst maar even twee grote wassen gedraaid en dat was hard nodig er lag bijna geen handdoek meer in de kast en dat terwijl we er genoeg bij ons hebben. Nou ja alles ligt inmiddels alweer fris en fruitig in de kast, we kunnen er weer tegen aan. Nog wel een staand droogrek bij de chinees gekocht want alleen aan het rekje hadden we nu niet genoeg.

Vanochtend trouwens verhuisd. We stonden achteraan op  het veld en daar was om 4.00 uur de zon al weg, dus toen we ons vanochtend gingen aanmelden, kwam er voor een plekje vrij en daar hebben we gelijk gebruik van gemaakt.  Nu het zonnetje van s,ochtends vroeg tot,  s ávonds laat wil ik niet zeggen, maar zeker  tot 18.00 uur. En tot nu toe alleen maar zon gehad, heerlijk.

Maar om op dat nieuwe plekje terug te komen. Peter reed netjes achteruit , het zijn afgebakende plaatsen, staat de duitse buurman op zijn voorhoofd te wijzen dat Peter veel te veel naast hem komt te staan.  Nou we staan netjes, en niet over de grens zoals  boze duitse buurman zei. Zelfs ruim 50 cm er vandaan.  Even later komt Peter grinnikend naar me toe, oei zegt hij als ik de wc moet legen moet ik op zijn terrein staan. O o dat wordt een uitdaging.  Als de buurman even later weggaat neemt Peter gelijk de kans om de wc te wisselen. Zo ook gebeurt, dat gezeik is voorkomen.

1. Ruud:
    7 januari 2018
    We liggen helemaal dubbel van jullie verhaal. Prachtig
    We rijden in een Slakkerace tempo naar jullie toe
    Is Daimes bij Valencia?
  2. Peter en Manja van Deventer:
    Yep ligt onder Valencia.
  3. Dick:
    7 januari 2018
    Geweldig verhaal weer het gaat goed en jullie genieten dat is belangrijk
    En koekjes of gebak in spanje is heel anders dan hier
    Maar proberen kan altijd
    Geniet ervan en lekker veel zon
    Dick en Marieke en ziggy
  4. Nico en Marion:
    7 januari 2018
    Helemaal mee eens dat de zon niet verveeld en regen wel. Geniet maar lekker verder van jullie overwintering. Wij genieten mee van jullie verhalen.
  5. Annemieke:
    7 januari 2018
    Haha....Manja, ik denk dat als het alleen bij "donderdag" was gebleven Peter wel eens zou kunnen gaan twijfelen of t wel goed met je gaat ;)