Overwinteren 2017 6

26 december 2017 - El Grao de Castellón, Spanje

19-12 Hee weet je, sta je heir op een plek zonder voorzieningen maar komt er wel iedere dinsdag een wagen om de gasflessen te wisselen. Lachen toch. Nu alleen maar hopen dat ze die van ons willen ruilen, vullen of een adres hebben waar we kunnen vullen. Later blijkt dat ze dus alleen de spaanse flessen hebben gedaan en niet eens bij ons in de buurt geweest zijn.

23-12 Echt ik weet nu dat ik mijn grote muil moet houden, dat als je iets gedaan het kunststof om het afvoertje en bijna af is dat er dan waarschijnlijk iets anders stuk gaat, want na de instap is nu het wasbakje in de douche kapot. Peter dacht al dat hij het stopje er gisteravond niet goed op gedaan had, maar komt er vanmiddag achter dat het kunststof om het afvoertje zelf stuk is :(  Nu maar weer verzinnen hoe dat opgelost moet worden. En van dat denken wordt je moe en val je met de hond op schoot heerlijk in het zonnetje in slaap.Samen

Smiddags nog wat boodschappen gedaan voor de kerst. Echt bijzonder wordt het niet dit jaar , maar er lagen in de winkel stelling vol met iets wat we niet wisten wat het was en er wordt door de Spanjaarden grif van gekocht. Tja kijk dat willen we dan ook proberen dus pakken we van iedere verpakking er eentje, eerst proberen. spaanse traktatie

25-12 Peter is maar druk geweest op zijn eerste kerst dag. Ramen gelapt, poging gedaan om het wasbakje te repareren (morgen kijken wat het geworden is). Ja joh tis me toch wat. Nou ikke niet hoor, het zonnetje schijnt te erg, heerlijk dus in de stoel de riten uit het NKC blad op maat zitten knippen en in de ordner gedaan. En tuurlijk die dingen uitgeprobeerd die de Spanjaarden zo veel kochten. Met zijn tweeën uitgeprobeerd dan he ik niet alleen. De eerste was heel lekker, de tweede ............geen idee wat we in onze mond kregen maar het viel als los zand uit elkaar, er zit wel smaak aan maar de structuur ???? We komen er niet uit. Hum moeten we er mee? Ach staat leuk op het schaaltje laat maar even staan. Morgen nieuwe poging. Misschien zit er nog wat anders tussen.

Na ons middag looppie van zo,n 4,5 km aan het kerst maal. Simpel maar lekker. Gewoon sperzieboontjes met stukjes gebakken kipfilet en perzik. En het toetje wordt gewoon Spaans , sinaasappel met honig, kaneel en slagroom.

O men, moet ik er vannacht uit om te plassen, en om even een idee te geven hoe dat hier gaat............... Ons bed ligt dwars in de camper en kun je vergelijken met een bed stee. De opening is ongeveer 70 cm. Ik slaap achter Peter, wurm ik me eerst onder het dekbed uit, dan mijn linker been over zo.n halve mount everest, lees Peter, als ik dan op mijn knie zit moet mijn rechter been er overheen, en ja hoor de kramp schiet er in. Dus eerst proberen in die krappe ruimte je poot te strekken en niet klem komen te zitten, tussen peet en het wandje van de douche, wat uiteraard wel gebeurt. Eindelijk kan ik het buigen en ondertussen doe ik heel zachtjes het vouwdeurtje open in de hoop dat Giel niet wakker word. Nee dus ijdele hoop, ik hoor hem gapen en zijn mand uitkomen. Als ik bijna mijn rechter been over Peter heen heb gekregen voel ik een natte neus in mijn kruis. Giel sodemieter op sis ik. En hij luistert zowaar. He he nu snel zijn, zit ik op de pot gaat het heveltje niet open om door te spoelen . Ja daaaag probleem voor morgen. Ik klauter weer het bed in waar het pikken donder is en zit dan op mijn dekbed. Trut moet je dan maar dicht slaan om je bed lekker warm te houden. Van mijn linker op rechter bil hoppend schuif ik het dekbed onder me vandaan en kan ik er onder. Pffft wat een gedoe om te kunnen piezen, nu maar hopen dat ik weer snel in slaap val.

Ja ja het wordt weer eind van het jaar he, en Peter is alweer druk bezig om te kijken wat hij gaat doen met de mijloenen, die we niet winnen omdat we niet meespelen, hij heeft al de ideale camper bedacht met centraal stofzuiger systeem, vaatwasser, wasmachine ,droger , maar is er nog niet uit hoe hij de deur om in te stappen wil hebben. Moet dat nu een schuif deur worden of net zo een deur als die ze in de stadsbus hebben. En dan tja als je zoveel miljoenen hebt moet je ook personeel hebben he?  Nemen we wel of geen chauffeur? Man waar heb je het over. Ik wil lekker deze camper houden en het liefst een jaar de hort op. Ach als je maar lol heb.

1. Maarten Van Gasteren:
    26 december 2017
    Wat een belevenis op en in dat bed ( en Peter niet wakker geworden ) en dan ben je er bijna uit krijg je een natte neus ergens tegen gedrukt en dat in zo'n grote camper Schitterend.
  2. Francien kruijs:
    26 december 2017
    Giel steekt ook overal zijn neus in 🤔
  3. Dick:
    26 december 2017
    Geweldige verhalen we lezen ze met veel plezier
    Geniet ervan
  4. Ruud:
    26 december 2017
    Wat leuk om jullie belevenissen te lezen, zijn benieuwd wat jullie gegeten hebben, wat staat er op de verpakking? Was het wel om te eten? We zijn benieuwd naar jullie verder avonturen.
  5. Rene en Lia:
    27 december 2017
    Wat een verhalen, heerlijk. En dat oude beestje heeft wat mankementen, so what......die krijgen wij ook als we ouder worden. Dus er nog lekker van genieten 😉
    Groetjes, René en Lia xxx