Overwinteren 2017 22

17 mei 2018 - Sommières, Frankrijk

Om 15.30 uur komen we aan in Le Boulou een mooi schone camperplek in Frankrijk.    Tis hier heel rustig en we hopen dat het zo rustig blijft want we staan tegenover een kerkhof. Ach zal wel een dooie boel blijven gaan we van uit.Als we Giel uitlaten zien we hoe mooi het hier ook weer is , Beneden loopt een riviertje en even verder op een parkjeLe Boulou11. Ja jongens zo vallen we weer met onze neus in de boter. Als we later op de middag beneden langs het riviertje lopen ziet Peter in een een kei met een gezichtje er op. Even later weer en en zo staan er her en der een heleboel. ​Le Boulou3

En weet je...........toen we vanochtend Giel uitlieten werd ik nog verder met mijn neus in de boter geduwd. Want er staat een heel mooi kerkje en Peter had gisteren ook al een watervalletje ontdekt.  Nou ja watervallen. Het was een verschil van zo,n twee drie meter maar mooi dat dan weer wel.  De begraafplaats waar we tegen over staan haalt het bij lange na niet met die in St. Feliu. Wat een saaie bende hier. Nee hier wil ik niet dood liggen. Maar ja je kan niet alles hebben zullen we maar denken. Le Boulou16  Le Boulou17

We rijden no,n 200 km en zoeken dan een camperplek en vinden die in Sommiers, de camperplek stelt op zich niet veel voor maar ligt wel weer aan een klein riviertje dus voor Giel wel weer lekker. Aan de ander kant van het riviertje moet het oude historische stadje zijn. Morgen maar kijken.

10-3 Wat een chagrijnig but weer regen die je niet hoort maar wel drijfnat van wordt. Dus na Giel uitgelaten te hebben en goed afgedroogd wagen we het er maar op en gaan naar de overkant. We zijn benieuwd hoe historisch het er is.

En dat is kwijlen echt als het niet regent waren we als nog nat geworden van het kwijl. Wat mooi hier, en we hebben geluk dat het markt is want dat brengt een beetje kleur in het grijze geheel.Sommières1  Net als Peter, die zomaar ineens uit zichzelf een kerk in gaat  en er nog sneller uit is omdat er een dienst aan de gang is.  O jee die krijg ik nooit meer mee. Maar  wat denk je van de heerlijke geuren van de kruiden, fruit, gebraden kip, en toiletartikelen. Als we na een lange tijd weer terug zijn eerst maar die lange poten van Giel laten strekken en dan foetsie. Sommières2   Sommières5

Onderweg regen, regen, regen, zelfs zo veel dat Peters ruitenwisser er mee nokt. Maar mijn vent is ook niet voor één gat te vangen, die heeft ooit een nog goede ruitenwisser bewaard en kijk, die komt nu goed van pas.

Als we richting Lyon rijden zien we een bordje Crest, daar zijn we een paar jaar geleden ook geweest en vonden we toen erg mooi. Wat zullen we doen gaan we wel of niet?