Overwinteren 2017 21

16 mei 2018 - Sant Feliu de Guíxols, Spanje

8-3 Vandaag op weg naar Platja D'aro , en de navigatie maar even aan zijn lot overgelaten en zelf de kaart bekeken. Ja joh kunnen we ook nog. En hoe ! Via de C31 en de GI682 er naar toe gereden. Man o man wat een prachtige rit. Een en al slinger door de bergen met uit zicht op zee. Tis zo waanzinnig mooi dat ik pas heel laat merk dat ik alleen maar zit te genieten en vergeet foto,s te maken. onderweg naar Platja D'Aro  onderweg naar Platja D'Aro2  onderweg naar Platja D'Aro6

En dan zonder we er erg in hebben rijden we weer dwars door Barcelona. Weer op zo,n  giga vierbaans weg waar de scooters en motoren als een soort caleidoscoop links, recht, nog net niet boven en gelukkig niet onder je door schieten. En dan ineens sta je met je snufferd zo maar voor de Sagrada Família. Nog volop in de steiger maar het blijft een enorm imposant gezichtDwars door Barcelona3   Dwars door Barcelona4  Als we er zonder kleerscheuren weer uit komen zoeken we de GI682 op en zegt Peter ineens, weet je war ik vannacht van gedroomd heb? Nee schat hou moet ik dat nou weten. Nou dat je in St Feliu weer boven kunt staan met de camper. Tuurlijk Peet tuurlijk Droom lekker verder. We genieten verder van weer zo,n prachtige wegonderweg naar Platja D'Aro12  onderweg naar Platja D'Aro13 Als we later op de dag van bovenaf op de camperplek in St. Feliu kijken kijken we elkaar stom verbaast aan. Nou ja ik stom verbaast, Peter triomfantelijk. Pffft nu moet ik hem nog gelijk geven ook. Maar we rijden door naar Platja D'Aro

Komen we daar aan staat het vol tjok en tjokvol. Niet normaal wat een verschil met drie maanden geleden. Dan zien we nog campers staan op een braakliggend terrein. Mmmm niet ju van het maar ach. Dan toch maar eerst de winkel straat in en daarna eten. Ik wil een paar korte zwarte laarsjes zien te scoren. We hoeven niet eens winkel in winkel uit,bij de tweede winkel vind ik wat ik in mijn hoofd heb. En dan nog heerlijk afgeprijsd, Terug in de camper besluiten we om toch maar terug te rijden naar St . Feliu.

Vanochtend eerst, nadat Peter gisteravond al een mooi gebouw had gezien, gekeken wat dat dan was. Het bleek een begraafplaats te zijn en gelukkig was deze nu nog dicht zodat ik Giel terug kan brengen en dan samen met Peter er heen kan.  En als we er dan lopen weten we niet dat een begraaf plaats zo mooi zo indruk wekkend kan zijn. St Feliu4   St Feliu1  St Feliu2

We lopen er heerlijk op ons gemak door heen en kijken onze ogen uit. Zo groot en mooi onderhouden.St Feliu10   St Feliu9 Daarna gelijk doorgelopen naar de bekende chinees en er een paar sloffen , inleg zooltjes en sokken voor Peter gescoord. Quanta costa? Wel €11.20 lacchu toch.  Toen Giel op gehaald en langs het strand lopen en ze betrappen je kost het je €200.00. Sorry Giel dat doen we dus niet. En dan het laatste bakkie op het markt plein en dan zit St Feliu er weer op St Feliu12  St Feliu11  St Feliu15

1. Ruud:
    17 mei 2018
    Barcelona blijft aantrekkelijk
    Wij bekijken ook graag begraafplaatsen