Overwinteren 2017 23

22 mei 2018 - Brunssum, Nederland

Peter had, de eerste keer toen we er waren, nog twee slechte knieën en kon slecht de trappen, wat zeg ik, niet de trappen op. We staan er en zien dat de brandweer weg is en weten we niet waar we nu moeten betalen. Als ze het nodig hebben komen ze het maar halen. Wij gaan Crest in !!   crest4   crest5

En echt , oké weet het heb het meer gezegd , maar nieuwe knieën tis een wonder. Alle trappen die we tegen komen neemt hij gewoon. Ach zijn knieën willen wel maar onze conditie is erbarmelijk. Als een stel ouwe post paarden staan we te hijgen boven aan een trap, en dan zijn we er nog niet eens. Niet lullen maar doorlopen, en kom ik boven aan bij de deur van het kasteel mogen er geen honden in. Ik heb het warm maar nu slaan de vlammen me uit. Kunnen ze dat niet beneden aangeven? Stelletje kloojoos. Peter is toch maar een trap terug gestopt dus ga ik maar terug. Geen spijt van het uitzicht dat is waanzinnig. crest3Maar eerlijk als we een keuze zouden moeten maken tussen Crest en Sommières   dan denk ik toch dat het Sommières  wordt. Ach misschien moet je gewoon niet vergelijken het zijn beide mooie historische steden.

11-3 Het weer is net Jantje lacht Jantje huilt, oftewel het zonnetje schijnt en dan weer vette regen. Maar een mooie dag om te rijden en dat doen we dan maar ook. En dan nog wat, we stappen uit om Giel uit te laten maar das meestal kort, en nu zitten we zomaar ineens aan een broodje met een bakkie in de camper. Ja ik weet het dat het zo hoort maar het komt hier maar sporadisch voor. Wie weet gaat het tij toch nog de goede kant op. Ik hou je op de hoogte :)

Als we eindelijk een camperplek vinden die ons aanspreekt ligt die nog vijftig km hoger hebben we geen zin in dus opnieuw zoeken. Mooi vijfentwintig km keurig er tussen in, bij Sornay vinden we wat. Voor we er zijn ziet Peter nog een bordje met camperaire er op, maar eerst door naar Sornay Pech vergeefse moeite sta je tussen allerlei andere auto's. Terug dan maar naar Lauhans. Kijk dat is wat we zoeken, mooie ruime plekken met uitzicht op water. Hu wat??? Betalen?? Mmm das minder. Bij de campers die er al staan zien we geen betaalbewijs. En om nou weer het netste jongetje van de klas te zijn? Ach we doen met de rest mee we weten toch niet waar we moeten betalen, geen van twee hebben we iets gezien waar we dat kunnen doen.

- Zo dat was me der toch stil vannacht, echt je hoorde niks, geen wind, geen regen, geen scheet van een regenworm helemaal niks. Dan Giel maar weer uitlaten en heerlijk langs  het water een stuk van drie km met hem gelopen. Dan verder richting Nancy. Bij Joinville zien we een leuk plekje aan de Marne, daar gaan onze luikjes maar dicht vannacht. Maar voordat die dicht gaan komt er toch een gave 4x4  legertruck omgebouwd tot camper aanzetten.vrachtwagen joinville Ja hoor zit Peter weer te kwijlen als een ouwe St Bernard. Je zou bijna een bakje onder zijn mond zetten. Als het bijna gestopt is komt er een grote Amerikaanse camper aan met slide outs en begint het gekwijl opnieuw.amerikaan joinville Ja joh jammer he je hoeft niet eens te kiezen.

13-3 De twee geplande nachtjes worden het niet, we gaan maar op tijd weg. Om één uur staan we op de eerste camperplek, wat het nou net niet is. Dan de volgende maar en laat die nou nog minder zijn. Ligt niet aan de plekken maar aan het weer. De hele dag regen soms zelfs natte sneeuw. Waarom we terug gaan vragen we ons echt af. Nou ja de afspraak he met de ACSI.  Dan komen we bij het stuwmeer en dat is als het mooi weer is een prachtige locatie,maar nu alles dicht en een prutzooi. Tenneville2  Tenneville3  Tenneville3Tien km verderop is er nog eentje. Lachen joh je zakt er nog net niet weg en om dat nu te riskeren als er niemand anders staat, mm geen strak plan. Maar als het zonnetje schijnt is dit waarschijnlijk ook weer een mooie plek zo aan het kleine riviertje.

Dan maar verder, de wegen worden slechter, tja België hé. Ik let niet op en ben bezig om een andere plek te vinden  duikt Peter een plas in. Ik zit van schrik op mijn hart te kauwen, ook Peet zit een beetje wit om zijn neus, dit had ik niet verwacht zo diep zegt hij. En Giel weet nu helemaal niet meer hoe hij het heeft, wil niet meer aan mijn voeten liggen maar wel bij Peter op schoot. Gaat niet Giel baassie moet rijden, dan maar bij mij. Lekker dan zit je met zo,n beest opschoot wat zo geschrokken is dat hij niet gaat liggen en maar rond draait op schoot. Dan zijn morgen weer blauwe plekken. Dan weer op de grond en wil weer op schoot, nou dacht het niet, dan loopt hij heel zielig van het ene slaapplekje naar het andere en besluit dan om toch maar weer voor mijn voeten te gaan liggen.

Het wordt nu maar doorrijden en om half zes staan we weer in Brunssum en net als bij het begin in december laten we nu ook weer een pizza bezorgen. Morgen zijn we weer thuis.

Jelle bedankt voor je uitleg van de gekleurde duiven. Deze blijken toch geschilderd te zijn.

Verder zijn we benieuwd hoe het gaat bij de ACSI of we voor ze de campings mogen gaan keuren.

1. Ruud:
    23 mei 2018
    Vochtig verhaal met alle regen en kwijl