Overwinteren 2017 1

10 december 2017 - Saint-Victor sur Loire, Frankrijk

1-12-17 Zou het ons dan echt gaan lukken??Zo echt een keer op tijd en zonder gedoe weg? Het lijkt er wel op, de camper is klaar de gordijntjes hangen, en zo mooi geworden,P1230857 - kopie tenminste vinden wij dan he, P1230858 - kopievoer is ingeladen en de kleren hangen in de kast. Verder is het huisje schoon, kan niet goed gaan en toch………

Om half drie komen Jelle, Annemiek, Boaz, Micha en uiteraard Lizzy eraan om gedag te zeggen. Giel staat voor het raam en doet zijn bek open om te gaan blaffen tot hij Lizzy in de gaten krijgt, zijn bek blijft open hangen alleen komt er geen geluid uit. Hij is met stomheid geslagen. Lizzy hier? Dan rent hij naar de deur, en tis dat hij hem niet open krijgt want anders. Samen zetten ze het huisje weer even op zijn kop, wat een lol toch die twee en wat zullen ze elkaar missen.

Om half vier zeggen we elkaar echt gedag, afscheid nemen doe je niet we komen gewoon terug, en ik krijg nog een tasje in mijn handen gestopt. Zo zegt Annemiek, dit is de laatste margriet en het pakje zet je maar in de koelkast, en de kaart en het pakje mag pas open met je verjaardag. Nou lekker dan zit ik hier even vijftien dagen te tandhakken voor het open mag. Pffft dat wordt de nieuwsgierigheid onder controle houden.

We gaan richting Tim, de vaatwasser draait nog dus niet vergeten te vragen of hij die morgen open wil zetten. Komen we een half uurtje later dan gedacht aan blijkt Peter toch de hoofdkraan dicht te hebben gedraaid, dus toch maar terug voor het spul misschien doorbrand. Gelukkig bleek het programma al klaar te zijn dus snel uitruimen en nu naar Lelystad.

Steef was al thuis en gezellig even zitten kletsen met zijn allen en de cadeautjes voor Sinterklaas overgeheveld en op weg. Volgende stop is Rijnsburg. We zijn koud weg of Steef belt, er zit hier een klein pakje bij voor Julia. Nee he, de hele handel draaien en weer terug dan maar. Steef staat al buiten met het pakje en ik duik tussen de pakjes voor Rijnsburg en Lisse. Nee niets voor jullie. He he kunnen we verder?

Een kwartier later dan de bedoeling was bellen we aan bij Sabrina en Wilco, de kleintjes lopen al in hun pyjamaatje rond. Na een bakkie vraagt Julia of ik haar naar bed wil brengen, ja tuurlijk welke oma wil dat nou niet.

Als Peter en Sabrina terug komen van het bekijken van de camper zijn ook hier de cadeautjes aangekomen. Ziezo die missie is volbracht. Ondertussen hebben we maar besloten om hier gewoon op de parkeerplaats te blijven pitten.

2-12 Als Sabrina om half negen langs rijd verteld ze dat Julia en Jack ons al om half acht wakker wilden maken. Als we om negen uur aanbellen staan ze beteuterd te kijken, ze wilden net naar ons toe komen. Duurt maar kort hoor die beteuterde gezichten want ze hebben een grote bak met lego gekregen en weten niet hoe snel ze daar mee moeten beginnen.

En eng joh, weer volgens plan weg naar Chris en Cindy, daar om tien uur afgesproken. Komen we daar is er niemand thuis. Chris gebeld maar die neemt niet op, gelukkig belt hij snel terug en blijkt dat ze aan het sporten zijn geweest en met een minuutje thuis zijn. We verwachten dik bezwete koppies te zien maar het blijkt dat Hugo op peutergym zit en zijn pieten diploma daar heeft gehaald. En dan weer gezellig, kralen rijgen met Isabel en memory spelen. Helaas moeten we weg, volgende stop is Leiden.

Bij Lia en René staat de tafel al gedekt als we binnen komen, gelukkig niet gelijk aanvallen maar eerst gezellig een bakkie. Dan een heerlijke lunch met zalige oude leidse kaas. Das lang geleden dat ik dat heb gegeten. Na Lia en René de laatste stop in Leiden bij Dick en Marieke. Leuk hun dochter, schoonzoon en kleine Dean komen ook nog even langs. Dan is het alweer tijd om richting Maarssen te gaan, he he laatste voor we echt weg kunnen.

3-12 Zo dat was fftjes lekker slapen, om tien voor negen pas wakker geworden en dat bijna voor de deur van Lydia en Frans. Die geloofd ons toch al niet van de week toen we vroegen of er bij hun plek was om te slapen, je ziet soms zijn we echt serieus. Eerst Giel goeduitgelaten en dan klokslag elf uur aanbellen. Jemig wat kunnen die stom kijken zeg, ze geloven nog steeds niet dat we er geslapen hebben, nou mooi wel. Peter wist precies  te vertellen hoe laat ze gisteravond thuis waren en de boven  buren vertellen ook nog dat er vannacht een camper heeft gestaan dus ja dan moet je wel he.

Om één uur rijden we weg richting Brunssum waar we rond vieren aan komen en om het begin van de vakantie goed te beginnen bestellen we lekker een pizza.P1230836 - kopie

Om een uur of zes wordt het koud dus de kachel aan. He doet tie raar, je hoort hem aan gaan maar niet doorzetten steeds opnieuw. Dan maar even uit, even wachten en opnieuw en onee he zelfde verhaal. Shit shit wat nu weer.  Wij worden wel warm vannacht, maar voor Giel is dat andere koek.  Nou wat denk jezelf denk Giel, ik kom gewoon aan jullie voeteneind liggen , jullie warm, ik warm.

4-12 Gisteren eerst gekeken voor een camper zaak in de buurt ,helaas de tip van Steef bleek het niet te wezen. En er zit een camper zaak in Sittard. Daar staan we dan om elf uur en ze kijken of ze een plekje hebben.na drie kwartier komen ze de sleutels halen en gaan kijken wat er aan de hand is. Wij gaan de buurt maar verkennen heeft Giel ook een lekker lopie. Als we terug komen horen we de kachel nog steeds aan en uit gaan. Dus even overleggen, zou de accu kunnen zijn aar ook een storing in de kachel. We gaan vor de eerste optie, de accu die er nu in zit is tenslotte ook alweer dik zes jaar oud. Als de nieuwe accu er in zit slaat de kachel gelijk aan en we merken dat deze ook veel harder blaast. Met gekruiste vingers en dicht geknepen billen gaan we terug naar Brunssum. Daar blijven we nog maar een nachtje om te kijken of het inderdaad alleen de accu is.

5-12 Yeahhhh hij is het blijven doen. Heerlijk warm gehad vannacht en met opstaan keurig 16 gr  in de camper. Dus op naar Metz.

Euhhh nou dat hebben we geweten, tis de derde keer dat we dat staan. De eerste keer netjes en stampvol met auto,s en campers, maar dat weet je daar. De tweede keer stonden er drie aftandse caravans met zigeuners en ja jammer al wat minder netjes, maar nu ??? Echt een grote puinbak. Zeventien smerige, vieze, rotte caravans de een nog erger dan de ander, de parkeer plaats vies en stuk. Zo zonde Waarom moet dat nou al die bagger, troep, vuil, dat ze ergens moeten wonen snap ik maar waarom al die troep er omheen. Ook misschien fout van de gemeente daar omdat we nergens afval bakken zien staan. We blijven er niet staan en via de camperapp vinden we een plek in Thiacourt- Regnieville. Trouwens slecht t e vinden. De nav. van google maps bracht ons daar waar we niet moesten zijn. Toen maar het dorpje ingereden en Peet zag ineens een bordje van Aire du camping cars . En ruime plekken joh, gigantisch. We kunnen breed uit staan. 20 plekken voor ons alleen.!
P1230845 - kopie  P1230844 - kopie

Stom he, weet je, we hadden onderweg door Duitsland nog sneeuw ook, en dat willen we dus niet dit jaar en dan kom je het tegen en vergeet je het nog neer te pennen. P1230841 - kopie

O en nog wat, zeik niet meer over  de brandstof prijs. We moesten tanken hier in een klein plaatsje en daar kostte de diesel €1.43!!!P1230847 - kopieP1230850 - kopie Onderweg nog langs Jeanne d Ärc geweest ook

Tis trouwens te merken dat Frankrijk op no 1 wil staan met de camperplekken want we staan nu weer op zo’n mooi plekkie, uitzicht over een groot meer in Vaivre-et-Montoile. Ik vermoed alleen dat ze er geen ruchtbaarheid aan willen geven, want we zijn een paar keer langs het bordje gereden met camping car er op, was ook wel heel verdekt opgesteld.P1230856 - kopie  P1230855 - kopie

7-12 Vanochtend de nav. ingesteld op Playa dÁro en we zien wel waar we vannacht slapen. Weer eens wat anders dan de voor geprogrammeerde plekken die toch vaak tegenvallen. We schieten in ieder geval lekker op. Tot er in eens achter ons een takke herrie is, niet normaal meer Giel zijn ogen schieten nog net niet van angst uit zijn kop en ook poept tie zijn mand niet vol. Maar phoe phoe tis weer wat voor hem,  Japie angsthaas. Oké geef het toe het was ook een koelere herrie, het bestek laatje donderstraalde er uit en al het bestek over de grond heen. Even later kijkt Giel schichtig met een scheel oog langs me heen om te zien wat er nou gebeurt was. Als ik het laatje oppak en opruim, ja tijdens het rijden he , zo gewoon ff op de knieën heen en weer geslingerd worden, zie ik dat de eerste beschadiging van een kastje een feit is. Ja jammer dan helaas Pindakaas, kan het ook niet leuker maken. Om 16,00 uur rijden we weer een mooi plekje op om te slapen. Weer uitzicht over een meer . We zijn beland net even boven St Etienne in St. Victor sur Loire. Een klein gehucht met een mooie plek. En voor de verandering……………….we staan niet alleen.

1. Jan Reffeltrath:
    10 december 2017
    Hoi leuk verhaal Mien. Ja Kl ...met de kachel hadden wij tijdens onze laatste reis ook. Mooie route daar langs de Loire. Knuf voor jullie ook voor Giel. Kijken uit naar het vervolg . Liefs Jan&Marianne
  2. Nico odijk:
    11 december 2017
    Ja zeker leuk om zo jullie reis te mogen mee maken op deze manier nou voorzichtig en we zien jullie verslagen te gemoeten groeten Nico & Francien
  3. Rene en Lia:
    11 december 2017
    Leuk verhaal, zie met nieuwsgierigheid het volgende verhaal tegemoet. Jullie zijn trouwens op tijd weggegaan, het is hier echt winter. Geniet maar van de reis naar het warmere zuiden. Dikke knuf van ons xxx
  4. Nico en Marion:
    11 december 2017
    Bofkonten, veel veilige km en zon in jullie overwintervakantie gewenst. We genieten hier weer mee van jullie zonnige verhalen in deze hollandse barre winterbuien.
  5. Hinke Meijer:
    14 december 2017