Anders dan verwacht 2017 15

15 september 2017 - Brunssum, Nederland

25-7 Gisteren het heen en weer gehad en wel zo erg dat ik helemaal vergeten ben om de namen van de camperplaatsen op te schrijven.

Langs de rijn1  Langs de rijn 4Langs de rijn 6

We zijn op tijd weggegaan en hadden een plekje gevonden aan de andere kant van de rijn. Leuk met de pont over. Komen we daar aan heb je twee mogelijk heden of je staat met je neus van de camper tegen de vangrails of uiteraard met de achterkant waar gelijk het verkeer langs raast om van de trein die bijna over de weg gebouwd is maar te zwijgen, maar je staat wel langs de rijn.  We zetten hem maar neer en gaan het stadje maar verkennen, en we hadden brood nodig.Langs de rijn 11 Staan we in een etalage te kijken horen we toch ineens geschreeuw achter ons. Geen idee wat er aan de hand is, dus we kijken om en zien een man staan te schreeuwen en wijzen. Schijnt dus dat Giel zijn poot heeft opgetild tegen een rieten mand. Shit 9 nou dat gelukkig niet)wat nu?? We hebben er echt geen erg ingehad dus excuus aangeboden, maar dan gaat hij nog fftje lekker verder met schreeuwen. Als hij nou niet zo achterlijk had gedaan hadden we nog wel willen aan bieden om de helft van de mand te betalen maar nu met deze maffe reactie van zijn kant alsof we een stel criminelen zijn kan hij het op zijn buik schrijven. En je weet hoe dik de buiken van de Duitsers zijn he. Pfffft kan er dan niks normaal deze vakantie?Langs de rijn 12  Langs de rijn 14

Bij deper kijken we terug naar een andere plek, mooi tis maar tien kilometer verder op. Kom je daaraan staat het vol met Nederlanders toch niet te geloven he? De volgende plek is aan de andere kant van de rijn. Het is maar goed dat er hier heel veel gratis plekken zijn want we hebben nu al voor € 15.50 aan overtocht betaald.

Tuurlijk deze coördinaten komen uit bij een parkeer garage en daar past geen camper in en ook nergens de plek te vinden. We kijken op de kaart en trekken één rechte lijn richting Kerkrade waar we zaterdag moeten zijn en zien Bad Munster Eifel op de weg liggen. Blijkt hiervandaan  maar achtenveertig kilometer te zijn. Keus snel gemaakt.  Maar dan...............we komen van de andere kant dan anders Bad Munster Eifel in en de tom tom wil ons dwars door het centrum hebben waarvan  wij weten dat dat onmogelijk is. We hebben al heel wat stunts uitgehaald in kleine straatjes maar hier tussen winkelend publiek lijkt ons nou niet zo'n strak plan.  Dus we rijden Bad Munster helemaal uit en zien dan ineens een bordje met zwembad en een campertje er op. Yes Yes we benne der.

Als vanouds heir weer heerlijk geslapen, en Giel helemaal blij die kan heir weer los lopen en gek doen. alleen jammer dat het zo zeiknat s allemaal. Gisteren en vannacht alleen maar regen, maar niet mopperen we hebben drie weken prachtig weer gehad.

Voor we ja ja na twee dagen , Bad Munster verlaten moeten we nog even water tanken. Er staat een ouder echtpaar voor ons en we kijken met een vette grijns op ons gezicht hoe ze het doen. Het zijn net Bassie en Adriaan. Zij pakt het begin van de slang aan en hij loopt achteruit om de camper heen de slang onder tussen af te rollen, dan is hij bij de kraan aangekomen legt de slang neer, loopt weer naar haar om te kijken of ze er nog staat. Loopt weer terug dan moet de slang, wel vreemd , onderdoor via een buis gewurmd worden naar de aansluiting van de kraan. Dan blijkt dat hij de Gardena koppeling vergeten is. Weer terug maar zijn vrouw, pakt de slang over en zij gaat op zoek naar de koppeling. Hij weer terug met koppeling, slang ligt op de grond dus weer door de buis wurmen. Koppeling op de kraan en dan blijkt de ruimte te kort om de slang op de koppeling te doen. Slang weer uit de buis, koppeling van de kraan, koppeling op de slang en weer wurmen en he he de koppeling zit op de kraan. Dan muntje er in kraan open en ja hoor de slang schiet er af en ligt weer op de grond. De tranen van het lachen staan in onze ogen. Ik weet het tis niet aardig maar ozo leuk.

Eindelijk zijn wij aan de beurt en we kunnen zolang klooien als we willen er staat lekker toch niemand op ons te wachten. Maar het lukt in een keer.

Dus op weg naar de camperplek in Schmidt maar dat is niks ook het dorpje is niets gezellig, door naar het alternatief in Roetgen. Hier staan we tussen de plassen van de afgelopen buien en dan Giel steeds in en uit de camper? Mwha geen goed plan. Dus door naar Brunssum en dat is toch leukbrunssum. Stadje wat minder maar het achterliggende aangrenzende bos met al zijn recreatie is top. Je kunt er heerlijk lopen, fietsen, mountainbiken, boomtop klimmen, kinderspeelplaatsen, visvijver, modelboot vijver, stoomtreintje in het weekend. Je kunt het er allemaal doen he, wil niet zeggen dat we dat allemaal gedaan hebben. We hebben er heerlijk gelopen en gefietst. En gekeken hoever het was naar Kerkrade, er zelf even heen gereden om te kijken of er plek is. Niet om te overnachten dus dat wordt de wekker zetten om half zeven. Verder hier in Brunssum naar de kapper geweest zo zit weer netjes en een aardig stukkie korter.

28-7 Fietsen we toch een lekker stuk door het bos, Peter heeft Giel aan de lijn en staat er ineens een boom tussen Peter en Giel in. Peter gaat links en Giel rechts met als gevolg dat Peter van zijn zadel afglijd en de punt er van in zijn gat krijgt. Oeps das niet prettig. Giel daar aantegen zit zielig te kijken want ook dat is weer eng.

1. Francien kruijs:
    16 september 2017
    Het is altijd weer genieten jullie belevenissen het is nooit saai jullie vakantie .
  2. Peter en Manja van Deventer:
    16 september 2017
    Hahah nee Francien als ik het zo terug lees zijn ze inderdaad niet saai. Je raakt er alleen aan gewend.