Anders dan verwacht 2017 3

4 augustus 2017 - Zittau, Duitsland

4-7 Lekker vroeg Zittau in met Giel naast de fiets, dat gaat goed hij loopt lekker mee. Het is een leuke stad, heel eerlijk je ziet nergens meer iets terug van het DDR gebeuren alles is, nou ja alles, gelijk aan het westen, goeie wegen, mooie verzorgde huizen en over dure auto's mogen ze hier ook niet klagen , trabantjes zie je hier echt bijna niet meer.

We lopen door de stad en komen langs een kledingzaak waar rekken buiten staan, en weet je ik kijk daar nooit naar dat weet je natuurlijk, maar nu toevallig wel en zie daar een heel leuk hemd gevalletje hangen voor €5.00. Peter is ook enthousiast dus passen. He wat naar nu het past. Dan afrekenen he nog goedkoper? Ja hoor zit nog extra korting op ook. Nou dan de andere er ook maar bij.

Er rijdt ook een stoomtreintje dus daar willen we ook nog even naar kijken dan maar even langs het vvv. Mooi weten we in iedergeval waar we heen moeten, maar eerst een bakkie en naar de wc. Dan komt Peter terug met een benauwd gezicht, denk dat er iets niet goed gegaan is we moeten even terug naar de camper.waar de geiten gewoon achter de camper lopenZittau2

Dus terug naar de fietsen en camper stoomtreintje komt op lijstje van willen we nog een keer.Zittau3   Zittau4

En ooww zo zielig haal ik op de terug weg mijn scheenbeen open aan de trapper van de fiets en ik zag het pas toen mijn witte broek onder aan rood werd. Ja echt wel een bloedbad van wel een centimeter in doorsnee. Maar goed alles is goed gekomen broek gelijk uitgespoeld en met Peter was er ook niets mis. Hoefde geen broek uit te spoelen. En dan gaat hij even naar de overkant van de camperplek daar staan namelijk borden met Kaufland er op. En dan komt tie terug met wel zo'n big smile op zijn gezicht. Pukkel zegt tie ,dit is onwijs, ga mee. Ja uh wacht fftjes eerst even afmaken waar ik mee bezig ben he.

En laat me dat kaufland me der nou leuk zijn, en wat erger is nog goedkoop ook, allemaal verschillende winkels, maar we zijn sterk geweest en hebben bij de supermarkt alleen de nodige boodschappen gekocht.

5- Daar gaan we weer, volgens de navigatie komen we rond twee uur aan in Großrückerswalde, maar dan moet je niet de pech hebben dat er heel veel umleitungen zijn, echt bizar, en dat als er een bordje staat van twee meter tien breed en twee meter twintig hoog dat dan negeert en er dan toch achter komt dat het niet past je hetzelfde kronkel weggetje achteruit terug naar beneden moet rijden. Ach wat maakt het uit we hebben vakantie, komen we een uurtje later aan , er zit niemand op ons te wachten. Dan blijkt de plek ook nog niet eens veel voortestellen, ligt achter een hotel, maar verder is er in de buurt niets te vinden dus blijven we maar.

Als Peter gaat afrekenen, in het boekje stond zes euro vragen ze  of we stroom hebben gebruikt, uh nee, gedoucht , nee ook niet , dan hoeft u niet te betalen is het antwoord. Ach zo wordt het toch nog een beetje leuke plek.